.

Beantwoord

Waarom heb ik hoge kosten voor internetverbruik?

  • 3 June 2020
  • 4 reacties
  • 617 Bekeken

Voor ongeveer 2 jaar heb ik een abbonnement bij Simyo. Ik heb nooit problemen gehad met de diensten, tot dat 30 mei mijn simkaart uit voorzorg werd geblokkeerd door Simyo. Ik kreeg hier een SMS over en kon vervolgens niet meer uitgaand bellen of 4G gebruiken. Ik begreep niet meteen wat er aan de hand was dus opende ik de “mijn Simyo” app. Hier stond op dat moment niet iets opmerkelijks, er stond zelfs nog dat ik ruim genoeg belminuten had en ongeveer 400MB internet. Toen ik de volgende dag weer de app opende zag ik een rekening van €625,04. ik had onbewust teveel MB 4G gebruikt en €610,04 kosten buiten m’n bundel gemaakt.

Hierdoor werd ik nogal overvallen en snapte niet waardoor ik meer dan 4000MB over mijn bundel heen ben gegaan. ik heb blijkbaar wel een SMS’je gekregen dat mijn bundel op was maar die heb ik nu eenmalig niet gezien. Ik heb eerder wel een SMS gekregen dat mijn internet bundel voor 80% op was. Ik ben hierna regelmatig in de app gaan kijken hoeveel internet ik over had, en tot en met het moment dat mijn simkaart werd geblokkeerd stond er in de app dat ik nog voldoende internet had. Eerlijk gezegd begrijp ik nogsteeds niet hoe ik 4000MB over mijn bundel heen ben gegaan (ik denk dat er iets zat te synchroniseren of gaan uploaden), maar in ieder geval was het totaal niet mijn bedoeling om zoveel internet over mijn heen te gebruiken, dat lijkt me duidelijk.

Ik vraag me af of er een optie is waardoor je bel mintuten en internet op stop kan worden gezet wanneer het op is. Ook vraag ik me af of de Simyo app altijd achterloopt, het is erg verwarrend dat ik een overzicht heb waarop staat dat ik nog internet over heb terwijl dit werkelijk niet zo is.

Ik hoor graag hoe we dit oplossen, want dit kan natuurlijk niet. Ik ben al lange tijd bij Simyo en nog nooit eerder over mijn bundel heen gegaan.

icon

Beste antwoord door Bas 3 June 2020, 13:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Wat vervelend om mee te maken. Dit is iets  waar ik heel veel moeite mee heb.

Wat voor telefoon heb je dan kan er extra worden meegedacht wanneer je dat wilt.

***Ik vraag me af of er een optie is waardoor je bel mintuten en internet op stop kan worden gezet wanneer het op is. Ook vraag ik me af of de Simyo app altijd achterloopt, het is erg verwarrend dat ik een overzicht heb waarop staat dat ik nog internet over heb terwijl dit werkelijk niet zo is. ***

Simyo ontvangt de gegevens met vertraging!! Dus dat vertaalt zich in een achterstand voor verwerken. 

Een harde stop is er niet instelbaar bij Simyo. (Bel/sms/data)

 

Een moderator, medewerker zal zich bij je melden.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Bliek, 

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten... En dat het zo'n hoog bedrag is! :no_mouth:

Blijkbaar heeft je toestel op de achtergrond een hoop internet verbruikt als je niet zelf met je telefoon bezig was op dat moment. Het is voor ons helaas niet mogelijk om te achterhalen waar het aan op is gegaan… Weet je nog wat je gedaan hebt zaterdagavond? 

Je kunt in ieder geval even dit blog bekijken voor een aantal tips zodat je in de toekomst meer grip hebt op je internetverbruik. En we begrijpen natuurlijk dat het niet de bedoeling was om zulke hoge kosten te maken! We komen je dan ook graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je wel even een privéberichtje hierover :blush:

Je kunt via Mijn Simyo je internetbundel aanpassen voor volgende maand, extra MB's bijkopen of de internetoptie helemaal uitschakelen tot het einde van de maand. Het is helaas niet mogelijk om een plafond in te stellen voor internetverbruik. Maar als je die sms’jes van ons krijgt, dan is het wel belangrijk dat je gelijk actie onderneemt. Je verbruik op Mijn Simyo wordt namelijk met vertraging bijgewerkt, maar de sms’jes worden wel in real-time verstuurd.

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Ik ben al 9 jaar lang lid van Simyo heb nog nooit problemen gehad tot dinsdag 24 september.

ik was aan het varen met familie en vrienden de dag was goed en hebben veel plezier gehad.

De volgende dag dat ik waker werd keek op mijn telefoon en had ik een bericht dat mijn databundel op was, en dat ik er per mb moest betalen.

Ik in verwarring en ongeloof naar mijn Simyo account, Ik was in schok om een rekening van 300 euro te zien wat ik raar vond is dat ik op 20 september een bericht kreeg dat 80% van mijn mb op was en toen naar mijn mening ook uit had gezet .

Maar toen ik naar mijn account ging zag ik dat de data gewoon was blijven lopen.

Hoe nu verder? Mijn abonnement staat op naam van mijn vader en die gaat dat echt niet leuk vinden, Zelf kan ik een extra bedrag van €290,56 nooit betalen.

PLzzzz Help. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Elroy,

 

Wat lekker dat je een dagje was wezen varen nu het nog kon!

 

Ik kan me voorstellen dat het internet niet bewust verbruikt is, heb je wel in je toestel kunnen achterhalen waar de mb's aan verbruikt zijn om dit in de toekomst te voorkomen? Anders raad ik je aan om de onderstaande links nog even door te nemen. 

Over de kosten kunnen we vast wel betekenen, kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens en mailadres? Dan kijk ik even met je mee! 😊

 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

https://www.simyo.nl/blog/wifi-assistentie/

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reageer