.

Vraag

Waarom heb ik geen Simyo Compleet, terwijl ik wél een nieuwe KPN internet aansluiting heb?

  • 26 October 2021
  • 16 reacties
  • 370 Bekeken

Badge

Per 1 nov stap ik over naar KPN (tv, internet en vast telefonie). Bij de aanvraag op de website Consumentenbond telecomvergelijker heb ik aangegeven op het aanvraagformulier dat ik ook een Simyo abonnement heb. Daardoor zou ik een voordeeltje krijgen nl dubbele data en belminuten. Op de website van de Consumentenbond telecomvergelijker staat vermeld ook het voordeel (=dubbele data en belmin als je een bestaande KPN/Simyo mobiel abonn hebt). Van KPN kreeg ik een bevestiging voor de overstap van tv, internet en vast telefonie. Maar in de bevestiging staat geen woord over dubbele data en belminuten.  Ik vraag me af of dat goed gaat. Ik heb ingelogd op MijnSimyo maar daar staat ook geen info cq bevestiging  of activeerknop voor dubbele data en belminuten.

  1. Heeft Consumentenbond alles goed doorgegeven aan KPN?
  2. Heeft Simyo het verzoek gekregen voor dubbele data en belminuten van de Cons Bond telecomvergelijker?
  3. Heeft Simyo van KPN een verzoek gekregen om de dubbele data en belmin te activeren?
  4. Krijg ik wel dubbele data en belminuten ? Zo ja per wanneer?

Ik heb deze vragen al gesteld aan Cons Bond telecomvergelijker. Het enige wat ik te horen krijg is dat ik met KPN contact moet opnemen. Ik heb gebeld met KPN maar de telefoniste ziet in het systeem alleen dat wat ik al op mail heb gehad nl bevestiging van de overstap van het Alles in 1 pakket. Vandaar deze vragen aan Simyo.

Vriendelijke groet

LL


16 reacties

Reputatie 7

@RLiu Als ik het goed heb begrepen had je al een Sim Only aansluiting bij Simyo en heb je nu per 01/11 KPN aangevraagd. Als het goed is, moet je de dubbele data vanzelf bij Simyo gaan krijgen mits de beide adressen gelijk zijn. Heb je al gecheckt of je adres bij Simyo het juiste adres is?

Een moderator (= Simyo medewerker) zal dit gaan checken en hierop terug komen.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @RLiu,

 

Bedankt voor je bericht! Mocht je inderdaad KPN vast internet thuis hebben dan zou je in aanmerking moeten komen voor Simyo Compleet (verdubbelde bundels). Echter is het wel zo dat als je pas per 1 november gebruik maakt van KPN, het ongeveer een week duurt voordat wij dit in het systeem te zien krijgen. Je kunt Simyo Compleet vervolgens activeren via Mijn Simyo- Activeer Simyo Compleet. Mocht je dit voor december activeren via Mijn Simyo, dan zullen de bundels vanaf 1 december verdubbeld worden :).

 

Mocht je nog vragen hebben over jouw aansluiting, stuur mij dan even een privé bericht.

 

Groetjes,

 

Nihad

Badge

Bedankt Nihad en RicoK voor reply.

 

Ricok: Ik heb zeer zeker het adres gecheckt. Simyo adres is zelfde als KPN adres. Ik  ben al jaren bij Simyo en ik ben tevreden over Simyo.

Ik lees alleen wat tegenstrijdige info op de replies. RicoK zegt dat ik vanzelf de dubbele data krijg. Dat betekent dat ik niks hoef te doen. Nihad zegt dat  Simyo een week na 1 november het e.e.a in Simyo's systeem te zien is. Dan moet ik naar MijnSimyo om iets te activeren. En dan als de activatie voor 1 dec gedaan is dan krijg ik pas vanaf 1 dec het voordeeltje.

 

ff wat achtergrond info. Ik heb op 24 september de aanvraag gedaan voor de overstap naar KPN. Ik heb gekozen voor 1 november als ingangsdatum zodat alle partijen (Ziggo, KPN, Consumentenbond, Simyo) alle tijd hebben om het e.e.a te bewerkstelligen om de overgang soepel te laten verlopen. Ik heb van KPN een bevestiging gekregen van het pakket tv, internet, vaste telefonie. Van het voordeeltje niet. Ik heb hierop vragen gesteld aan Cons Bond. Maar die verwijzen me naar KPN. Ik heb KPN klantenservice gebeld. De medewerker zei dat ze alleen in het KPN systeem kan zien een aanvraag voor tv, internet en vaste telefonie met nummerbehoud. Ze ziet geen melding over dubbele data en belmin. Vervolgens stuur ze me terug naar Cons Bond. Dit aan Cons Bond medegedeeld en vervolgens stuurt Cons Bond me weer terug naar KPN. Een zeer teleurstellende houding van Cons Bond vind ik gezien mijn tientallen jaren lidmaatschap bij hun. Cons Bond hanteert schijnbaar zelfde principe als vele bedrijven nl “kastje naar de muur” houding. Daarom besloot ik gisteren maar zelf Simyo de vragen te stellen.

Ik krijg nu reacties van de moderatoren maar ik vind het wel verwarrend.

1 gaat het voordeeltje vanzelf of moet ik toch zelf iets activeren?

2 Als KPN geen melding in hun systeem heeft staan voor dubbele data en belmin hoe kan KPN aan Simyo melden dat er een dubbele data/belmin voor mij in orde gemaakt moet worden?

3 Vandaar mijn vraag: heeft Cons Bond een melding gemaakt aan Simyo voor dubbele data./belmin?

4 Waarom kan ik pas per 1 december de dubbele data/belmin krijgen? waarom niet per 1 nov? Ik heb alles zo ruim op tijd mogelijk geregeld en toch heb ik het gevoel dat het e.e.a niet zo soepel gaat en dat ik maar achter alles moet achterna gaan om dingen voor elkaar te krijgen omdat procedures en systemen zo ingericht zijn. En nu lijkt het ook nog alsof ik een onderdeel van het afgesloten overstapcontract met KPN op een veel later datum  krijgt ipv alle onderdelen op hetzelfde moment.

 

Het is geen klacht over Simyo want ik ben tevreden over het bestaande mobiele abonnement. Ik ben alleen moedeloos in het algemeen over hoe ingewikkeld dingen kunnen gaan. En dat bedrijven niet het vermogen hebben om over hun eigen procedures en systemen heen te kunnen kijken om toch de klanten goede service te geven.

vriendelijke groet

LL

Reputatie 7

@RLiu Excuses. Omdat ik zelf geen ervaring heb met Simyo Compleet had ik iets te snel en daardoor verwarrend gereageerd.

Zoals ik het nu heb begrepen moet je Simyo Compleet dus zelf aanvragen.

 

Reputatie 7
Badge +9

2 Als KPN geen melding in hun systeem heeft staan voor dubbele data en belmin hoe kan KPN aan Simyo melden dat er een dubbele data/belmin voor mij in orde gemaakt moet worden?

3 Vandaar mijn vraag: heeft Cons Bond een melding gemaakt aan Simyo voor dubbele data./belmin?

4 Waarom kan ik pas per 1 december de dubbele data/belmin krijgen? waarom niet per 1 nov? Ik heb alles zo ruim op tijd mogelijk geregeld en toch heb ik het gevoel dat het e.e.a niet zo soepel gaat en dat ik maar achter alles moet achterna gaan om dingen voor elkaar te krijgen omdat procedures en systemen zo ingericht zijn. En nu lijkt het ook nog alsof ik een onderdeel van het afgesloten overstapcontract met KPN op een veel later datum  krijgt ipv alle onderdelen op hetzelfde moment.

(Even huishoudelijk: Forum experts zijn behulpzame klanten; Moderatoren en Community managers zijn Simyo medewerkers)

KPN en Simyo vergelijken lijsten met adressen om uit te vinden welke adressen en dus klanten zij beiden hebben. Dit gebeurd periodiek.

Simyo zet bij klanten, die op beiden lijsten voorkomen, de optie aan om Simyo compleet af te nemen. Dat dien je voor zover ik weet te activeren in Mijn Simyo.

De consumentenbond hoeft voor dat vergelijken geen melding te geven, dat gebeurd altijd al.

De vraag is voornamelijk, wanneer zet KPN je op de lijst. Als dat 1 november is, dan zal dat te laat zijn om de november bundels als compleet bundels in te laten gaan. Die zijn dat al actief. Als dat er al iets voor zou zijn, dan is 1 november wel mogelijk.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @RLiu,

Dankjewel voor je bericht en het spijt me als er nog wat zaken onduidelijk waren! Ik zal hieronder antwoord geven op al je vragen om het voor je op te klaren.

 

1 gaat het voordeeltje vanzelf of moet ik toch zelf iets activeren?

De dubbele bundels zouden alleen direct ingaan als je een nieuwe klant zou zijn met een al goedgekeurde Simyo Compleet aansluiting. Eentje die dus al geverifieërd is door KPN. In jouw geval zal je de Simyo Compleet voordeel dus zelf moeten activeren. Er verschijnt dan namelijk een tegeltje in je Simyo account overzicht met ‘speciaal voor jou Simyo Compleet’. Hier kan je de dubbele bundels activeren. 

2 Als KPN geen melding in hun systeem heeft staan voor dubbele data en belmin hoe kan KPN aan Simyo melden dat er een dubbele data/belmin voor mij in orde gemaakt moet worden?

KPN en Simyo zijn individuele providers die gebruik maken van hetzelfde netwerk. KPN gaat over jouw vaste aansluiting en niet over mobiele telefonie, dus zij zullen ook niet in hun systeem hebben staan dat je bij KPN dubbele data/minuten hebt. Dit is namelijk het voordeel bij Simyo die wij puur en alleen in samenwerking hebben met KPN. Het is net zoals Vodafone en Ziggo. Zij hebben ook een kortingsregeling, maar staan wat betreft administratie verder volledig los van elkaar. Wij delen wél beperkte persoonlijke gegevens met KPN en zij dus ook met ons. Op deze manier krijgen wij een melding binnen als er een KPN vast internet adres overeenkomt met een Simyo adres. Dat is wanneer een klant zijn/haar Simyo Compleet kan activeren. Dit gebeurt echter wel als alles volledig administratief verwerkt is en dit hoeft dus niet per sé op de dag te zijn dat jouw internet van KPN het thuis doet.

3 Vandaar mijn vraag: heeft Cons Bond een melding gemaakt aan Simyo voor dubbele data./belmin?

Ik heb hier nog geen melding over binnen gekregen.

4 Waarom kan ik pas per 1 december de dubbele data/belmin krijgen? waarom niet per 1 nov? Ik heb alles zo ruim op tijd mogelijk geregeld en toch heb ik het gevoel dat het e.e.a niet zo soepel gaat en dat ik maar achter alles moet achterna gaan om dingen voor elkaar te krijgen omdat procedures en systemen zo ingericht zijn. En nu lijkt het ook nog alsof ik een onderdeel van het afgesloten overstapcontract met KPN op een veel later datum  krijgt ipv alle onderdelen op hetzelfde moment.

Zoals ik al zei, is soms nog niet alles verwerkt op het moment dat je wordt aangesloten. Mijn collega vertelde al dat het soms wel een week kan duren voordat wij hier ook alles binnen krijgen. Dit heeft verder niks te maken met hoe goed jij alles op elkaar hebt afgestemd. Dat gaat meer over bijvoorbeeld wanneer je af en aangesloten wordt thuis. Net zoals bijvoorbeeld nummerbehoud tussen twee providers. Wij werken per maand met facturen. Als jij dus op 1 november wordt aangesloten en wij pas een week of anderhalve week later een bericht binnen krijgen van KPN, dan kunnen wij de dubbele bundels pas vanaf de 1e van de nieuwe maand activeren. Als wij deze melding voor 1 november zouden binnen krijgen, dan zou je per 1 november kunnen activeren. Ik kan deze regeling helaas niet voor je aanpassen. 

Wel kan ik je 1000 mb cadeau doen, zodat je iets meer te besteden hebt voor de maand waarin je nog geen dubbele bundels ontvangt. Hiervoor zal ik je even om wat persoonlijke gegevens moeten vragen. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen via deze chat?

 

Ik hoop dat alles nu wat duidelijker is. Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

 

 

Badge

Dank aan iedereen (forum expert, moderatoren, com managers) voor jullie input. Het is niet mijn bedoeling om iemand af te vallen. Het is alleen wat onduidelijk geweest.  Zoals ik al zei, ik heb niks te klagen over Simyo. Ik ben al jaren bij Simyo.

Vriendelijke groet

LL

Reputatie 5
Badge +2

@RLiu 

Absoluut geen probleem en ik ben blij dat alles nu duidelijk is! Het is aan ons de taak om de informatie zo goed mogelijk over te brengen.

Ook bedankt aan alle Forum Experts voor de hulp :)

 

Groetjes,

Veerle

@RLiu , Ik ben het roerend met je eens dat de informatie wel wat duidelijker mag met dit soort voordelen of extraatjes.

Maar als trouwe overstapper, ik wissel nogal eens van provider ben ik er ondertussen achter dat elke provider ongeveer hetzelfde werkt, het lijkt alsof alles vanzelf gaat maar toch moet je zelf nog even op een knop drukken of er aan draaien om het werkend te krijgen, en dat puntje mag van mij wel wat duidelijker bij de providers, als je dit bijna nooit doet of hebt gedaan is het wat schimmig omschreven.

 

Badge

Doornekamp33, dank voor reactie.

Na lezen van je reactie zit ik ook over na te denken om vaker over te stappen.. Ik was jaren bij Ziggo. Maar door toeval, zei een telecom technicus tegen mij om erover na te denken om over te stappen. Waarom? Ziggo heeft de internet snelheid opgeschroefd voor alle abonnees vorig jaar. Of je wilde of niet. Als gevolg daarvan zijn de abon prijzen ook opgeschroefd. Maar ik woon in een groot flatgebouw. En de meest haalbare snelheid in mij flat is nog niet eens 75 Mb. Dit vanwege de leeftijd van het gebouw en de kabels die van buitenaf binnen komen naar het centrale punt van het flatgebouw. Vanaf dat centrale punt naar je woning is er geen “apparaat versneller ” of provider die het signaal sneller naar de woning kan laten binnen komen. Dus betalen mensen die in een flatgebouw wonen vaak teveel voor hun abonnement. Ze kunnen technisch gezien de snelheid niet krijgen die providers beloven puur vanwege de kabels die er al liggen en  ze moeten voor die hoge snelheid betalen. Glasvezel wordt ook niet op korte termijn aangelegd heeft de gemeente mij geïnformeerd. Maar goed. Ik ben geen “heavy”user van internet. Dus de hoge snelheden zijn niet aan mij besteed. Vandaar dat deze techneut mij adviseerde om gewoon te kijken welke provider  het voordeligst is bij normaal gebruik. Ik ben geen techneut en zijn verhaal klonk logisch voor mij. Ik ben niet huiverig om over te stappen maar eerder gemakzuchtig.

 

groetjes

LL

Reputatie 7
Badge +9

Ja, over een koperpaar is de snelheid beperkt tot de maximale snelheid, die mogelijk is over die bekabeling. Coax van Ziggo heeft dat probleem niet. Zij kunnen meestal de maximale snelheid leveren. Ziggo heeft dan wel weer een ander probleem. Je deelt de snelheid met diverse andere. Als alle buren Ziggo hebben en veel van de verbinding gebruiken, dan zakt de snelheid voor iedereen in.

Wel kunnen providers zich dan nog onderscheiden op snelheid. Niet alle providers bieden alle snelheidsverhogende functies aan. Pair-bonding is daar een voorbeeld van.

Je kunt overstappen tussen providers, maar dat is soms wel een beetje onhandig. Nieuwe TV ontvangers, nieuwe provider email (indien je die gebruikt), nieuwe modem, die je allemaal weer opnieuw moet inrichten/instellen. En soms dat er andere voordelen wegvallen. Simyo compleet werkt in combinatie met KPN en niet elke andere ADSL provider.

Badge

Klopt.  In mijn appartement zijn alle meterkasten van de woningen onder elkaar. De kabels (van Ziggo en KPN) lopen door de meterkasten van de appartementen zo naar boven. Heeft de bovenste buur hoge internet snelheid en zijn er onderburen die bij dezelfde provider zijn aangesloten dan “profiteren” de onder buren een beetje van die hoge snelheid. Maar goed .. dat is theorie. Praktijk kan anders zijn.

 

Ik heb de apparaten van KPN binnen een kwartier aangesloten. Dat ging heel makkelijk. Stekker erin, ethernet kabels in modem en pc, tv kabels aangesloten en voila ik had internet, wifi en op de tv waren alle zenders al ingevoerd.. Ik merkte ook dat mijn internet wat sneller is. Waarschijnlijk komt dat doordat ik een modernere modem/tv box kreeg.  De oude modem/tv box van Ziggo was al meer dan 22 jaar oud. Zolang zat ik dus bij Ziggo.. Providers vervangen niet uit zichzelf de oude apparaten. En ik gebruik nooit de provider email maar een web emailservice van Yahoo. Daardoor ben ik niet gebonden aan een provider. Het enige ongemak is dat Cons Bond als consument verdediger niet levert wat op hun website staat maar CB stuurt liever de consument van kastje naar de muur.

 

groetjes

 

LL

Elke situatie is ook niet altijd zo eenvoudig. Bij mij is er in de regio glas sinds een paar jaar en een 4-tal providers. Maandelijks kosten voor de aanleg gekozen en de kosten van de provider uiteraard

Zou ik terug gaan naar koper kom ik aan een upload van 12 kbps. En ik vermoed dat op den duur koper zal verdwijnen. 

Badge

iedere situatie is anders. dat klopt.

Mijn buurt krijg de komende tijd geen glasvezel. Al navraag gedaan bij   KPN en gemeente. Er is ook geen planning bekend voor deze buurt. Dus daarom moet deze buurt het voorlopig maar doen met koper. Dat koper zal verdwjinen, dat geloof ik graag.

Reputatie 7
Badge +9

Er bestaan plekken/buurten met 2 keer glasvezel! De ene via een andere provider dan de andere.

Badge

oke

Reageer