.

Beantwoord

Waarom geen abo voor 2,50 met internet?

  • 5 June 2018
  • 7 reacties
  • 326 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties

Ik bel haast nooit maar maak wel gebruik van internet (maps, email)

Waarom hebben jullie geen voordelig abo als bij Bel simpel??


De eerste 6 maanden voor maar €1 per maand

250 MB internet 100 minuten & 500 sms'jes

Daarna € 2 ,50 per maand.

Ik heb nog veel beltegoed, de abos bij jullie passen me niet en alleen een abo voor internet hebben jullie ook niet. Werk aan de winkel.
En anders maar zonder internetbundel het geld opmaken en daarna overstappen.
icon

Beste antwoord door Ashweeta 6 June 2018, 11:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Basz,

Dat is zeker een aantrekkelijke actie van Simpel! We hebben geen soortgelijke actie. Maar bij ons kan je een abonnement voor € 8,- per maand krijgen. 100 min/sms en 1000MB.

Jij kan met je prepaid aansluiting kosteloos overstappen naar een Sim Only abonnement. Je betaalt dan geen aansluitkosten en deze betaal je als je naar Simpel gaat.

Het beltegoed die je nu nog hebt staan, kan je ook meenemen wanneer je overstap naar een abonnement bij ons. Het bedrag wordt verrekend met de abonnementskosten. Dus je beltegoed raak je niet kwijt.

Geen aansluitkosten betalen en ook nog je beltegoed niet kwijtraken als je overstapt naar een Sim Only abonnement. Wat vind je hiervan? :D

Groetjes,
Ashweeta
Hoi Ashweeta,
als ik dat kies bij sim only kom ik op 10 euro uit en niet op 8.
Wat doe ik fout.
ik heb inmiddels 3 familieleden bij de simyo betekent dat nog extra mb,s?
marco.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marco,

Leuk dat je direct hebt gekeken naar de mogelijkheid om over te stappen naar Sim Only!

De aanbieding waar Ashweeta het over heeft, is eigenlijk een verlengaanbod. Deze geldt tijdelijk voor Sim Only-klanten die langer dan negen maanden een abonnement hebben en dus mogen verlengen.

Zou je mij een Privébericht willen sturen op het forum? Dan ga ik voor je uitzoeken wat er voor jouw aansluiting mogelijk is, goed? 🙂

Wij hebben op dit moment helaas geen familie-tarieven, dus extra MB's voor meerdere familieleden kan ik je niet aanbieden. Maak je thuis gebruik van Vast Internet via KPN? Dan kun je wel kiezen voor Simyo Compleet! Daarbij mag je gratis je bundels verdubbelen, leuk hè? Hier lees je er meer over.

Groetjes,
Els
Badge
Om maar met de deur in huis te vallen ... ik vind jullie aanbod helemaal niks. Relatief duur.
Het verschil tussen 8 of 2,50 euro is veel te groot. Wat ik al zei, ik bel weinig maar maak wel gebruik van internet. Jullie abo´s sluiten op deze doelgroep niet aan. Jammer.
Ik maak het tegoed op en neem een ABO bij belsimpel.
Ik begrijp niet waarom jullie niet met zo´n abo komen. Dit issue speelt al zo lang ... en jullie luisteren toch zo goed naar jullie klanten, of niet zo??
Bedankt voor je reactie.
Hoi Basz.

Ook al ben ik een Simyo klant wil ik hier toch iets van zeggen.
Persoonlijk ben ik het met je eens dat voor de kleine gebruiker een lagere instapbundel prijs gunstig zou zijn als er die ook was bij Simyo.

Wel is het zo dat je altijd een onderscheid moet maken in prijsvechter, de koninklijke en daar tussenin. Zo ook in de luchtvaart. Je hebt/had Easy**t, Martin**r en K*M.

Als budgetprovider wordt er m.i. gekeken naar wat, waar is de meeste vraag naar? Wat gebruikt men?
Jij als voorbeeld, ik in principe ook, mail, navigatie en ik ook nog WhatsApp, bank en voerbestel-app😀.

Maar wat gebruikt het gros?
De genoemde voorbeelden (bijna😉) Facebook, Instagram, Messenger, Spotify (streaming niet perse)Snapchat.

De manier van service verlenen staat hier m.i. los van, de grote marge zit hem in het verdienprofiel van het geboden af te nemen aanbod.
Er zou wel een instapprijs beter zijn die ligt tussen de €2,50 bij Simpel en de €10,- bij Simyo. (Normaal €13,- dat is nog meer van minder leuk)

Als basisaanbod @Basz wat zou je vinden van 100 minuten en 500 MB voor bijvoorbeeld €5,-?
Badge
Hallo Friesian,

Bedankt voor je reactie, dat waardeer ik!

Ik begrijp, dat ook Simyo uit gaat van een bepaald verdienmodel in samenhang met bepaalde doelgroepen. Niks mis mee, maar doe het dan wat completer.
Senioren die af en toe bellen, niet sms`en maar wel of regelmatig gebruik maken van internet en dit ook in het buitenland willen doen behoren *niet* tot de doelgroep van Simyo.
Blijkbaar houdt de ene provider meer rekening met bepaalde doelgroepen dan de andere.
Anders gezegd: het zegt ook wat ook de mate van servicegericht kunnen en willen denken.
De ene supermarkt houdt er bv ook meer rekening mee (dan de andere), dat *ieder* gezin niet bestaat uit 4 personen.
(Wat moet je met een kilo kaas of 3 ons ham in de aanbieding wanneer je met twee personen bent?
Dit geheel terzijde :-)

Ik denk dat heel veel senioren het volgende abo kunnen waarderen:

Abo van € 3,00 per maand met 250 MB, 30 min. bellen, aan te vullen of op te waarderen met bundels.
Maak die bundels wat duurder voor deze doelgroep, geen probleem
Veel senioren reizen -per jaar- relatief veel of vertoeven relatief meer in het buitenland (en dan heb je meer internet nodig).

Dat Simyo dit laat liggen is niet alleen jammer maar ook dom.

Ik heb nu prepaid en trek mijn tegoed van € 20 leeg met internet.
Wel weer aardig van Simyo dat je dan een waarschuwing krijgt dat je veel goekoper kunt internetten!

Inderdaad, handig maar mijn abo (doelgroep senioren) staat er niet tussen Simyo!

Dat wordt overstappen. 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Basz,

Bedankt voor je reactie! Natuurlijk snap ik dat je graag kiest voor het abonnement dat het beste bij je past.

Wij zijn een online provider waarbij je zelf de baas bent over je bundels. Hierbij heb je de optie om maandelijks je bundels aan te passen en kun je alles goed in de gaten houden via onze online omgevingen. Het bundelaanbod wordt vastgesteld op het verbruik dat het meest plaatsvindt. Daarbij hebben we gekozen om minimaal 100 minuten/sms en 1000 MB aan te bieden. Uiteraard snap ik dat er mensen zijn die nóg minder verbruiken. In dat geval is het verstandig om de provider uit te zoeken die het beste bij je past. Ook zou Simyo Prepaid bij weinig gebruik een goede optie zijn, maar daarbij is het momenteel inderdaad niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Bedankt voor je advies wat betreft de bundels voor deze doelgroep! Ik ga het doorgeven via onze Wall of Change. Hier hangen we ideeën op vanuit onze klanten en collega's, zodat de verantwoordelijke afdelingen er mogelijk mee aan de slag kunnen. Zo blijven we ook op de hoogte van de wensen bij onze klanten. Dat is belangrijk!

Jammer dat je ervoor hebt gekozen om over te stappen, we zien je natuurlijk niet graag gaan. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

@ Friesian, bedankt voor je duidelijke uitleg! 😃

Groetjes,
Els

Reageer