.

Beantwoord

Waarom ben ik niet gewaarschuwd toen mijn bundel op was?

  • 15 December 2016
  • 7 reacties
  • 417 Bekeken

Vorige maand overschreed ik mijn bundel. Waarom heb ik geen melding van Simyo gehad dat ik mijn bundel overschreed!? Hoe kan dit worden ingesteld?
icon

Beste antwoord door Ray 16 December 2016, 07:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Gaat het over een bel/sms bundel of een internetbundel?

Bij een bel/sms bundel krijg je geen melding. Dit omdat heel goed zelf is te monitoren middels de app of de MijnSimyo pagina.

Voorbeeld: Je pleegt een uitgaand telefoontje van 20 minuten. Dan is dit gelijkwaardig aan 20 bel/sms minuten. 20 minuten internetten staat niet gelijk aan 20 MB en is dan ook minder te monitoren. Ook omdat je telefoon ook MB's kan verbruiken als je internet aan staat maar niet actief word gebruikt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ruben,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je niet doorhad dat je belbundel op was.

Je krijgt van ons een real-time waarschuwing zodra je internetbundel voor 80% en 100% is opgebruikt. Deze waarschuwingen sturen we, omdat het moeilijk is in te schatten hoeveel MB een bepaalde handeling verbruikt en bovendien kan dataverbruik ongemerkt plaatsvinden.

Het aantal minuten dat je verbruikt kun je zelf goed in de gaten houden, via je telefoon en Mijn Simyo. Daarom is voor je belbundel helaas geen waarschuwing in te stellen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je antwoord!
Ik vind het heel vreemd dat je geen melding kan instellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Celien,

Dat snap ik! De reden dat je geen melding krijgt bij je belbundel, is omdat het veel makkelijker is om je minuten te monitoren dan je MB's. Zo weet je niet precies hoeveel MB's een bepaalde internethandeling kost, terwijl één minuut in het echte leven gelijk staat aan een belminuut. Je kunt dit altijd bijhouden via Mijn Simyo, precies zoals Sean aangeeft.

Ook in je telefoon kun je bijhouden hoeveel minuten je nog hebt, door bij elkaar te rekenen hoe lang je gesprekken duurden. Of je kunt de Simyo App raadplegen, waar precies dezelfde informatie terug te vinden is als op Mijn Simyo op de pc. Zo heb je alle data lekker handig bij de hand.

Sorry, het is echt niet mogelijk om een melding in te stellen :(

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Geldklopperij.
Makkelijke reactie die wel vaker word gegeven als het, overigens terechte antwoord, niet bevalt... Als klant, en ik dus ook, ben je uiteindelijk altijd zelf verantwoordelijk voor je verbruik.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Celien,

Het is heel begrijpelijk dat je baalt van een hoge rekening. We geven op onze site echter duidelijk aan dat je geen waarschuwing(en) ontvangt over je belbundel.

Als je dit nog niet gedaan hebt, dan wil ik je adviseren de Mijn Simyo App te installeren. Dan heb je je verbruiksgegevens altijd bij de hand!

Groetjes,
Sean

Reageer