.

Beantwoord

Waaraan wordt mijn internet verbruikt?

  • 11 July 2022
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Mijn bundel is al bijna op, terwijl ik amper mijn telefoon gebruik zonder wifi. Bij Vodafone had ik de helft aan Mb's en daar deed ik de hele maand mee. Nu pas een aantal dagen. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Seren 15 July 2022, 10:58

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @BeekR,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je wilt weten waarom je zoveel MB's verbruikt. Wij kunnen wegens de privacy wetgeving niet inzien waaraan het internet is verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd achterhalen in je toestel. Hoe je dit kunt achterhalen kun je teruglezen op deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel

Mag ik trouwens ook vragen wat voor toestel je hebt? Voornamelijk op iPhone's zijn er bepaalde instellingen die vaak aanstaan waardoor je toestel gebruik kan maken van je mobiele data ondanks dat je op dat moment gebruik maakt van de WiFi verbinding. Mocht je een iPhone hebben kun je dit terug vinden bij Instellingen > Mobiel netwerk > Wi-Fi assistentie (uitzetten)

Ik wil je in ieder geval adviseren om jouw mobiele data uit te zetten op jouw telefoon wanneer je gebruik maakt van de WiFi verbinding. Op deze manier voorkom je dat je telefoon overspringt op de mobiele wanneer je WiFi weg valt.

Groetjes,
Seren

Goedemiddag,

 

 

Ik heb een appo. 

HoiHoi goedemorgen @BeekR 

Hoelang ben je bij Simyo? Bij sim Only krijg je de eerste maand de bundels en kosten naar rato. En bij een Oppo (A74) heb ik ook een Android. Daarmee kun je een limiet en waarschuwing instellen voor data.

Video (Ernst met uitleg) facturen (WiFi is aanbevolen) 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @BeekR,

Ik adviseer je om een datalimiet in te stellen, via deze pagina kun je precies terug lezen hoe dat moet: Alles over je dataverbruik, MB's besparen en je internetbundel

Ook is het handig om even de video te bekijken die @Friesian heeft gelinkt! Bedankt @Friesian.

Groetjes,
Seren

Reageer