.

Beantwoord

Verlenging met telefoon, kan dit?

  • 3 November 2014
  • 19 reacties
  • 1310 Bekeken

Goedemiddag, ik zag bij gsmwijzer.nl verschillende Simyo abonnementen, ook met moderne telefoons.
Deze zijn af te sluiten, maar er is geen optie voor verlenging, dus alleen nieuwe contracten.
Ik wilde mijn huidige Simyo abonnement 'verlengen' bij Simyo en dan ook een telefoon uitkiezen. Dit kan via Simyo ook, maar de Simyo telefoonshop
heeft maar een beperkt assortiment, vandaar dat ik bij andere sites heb gekeken. Telefoon is een LG Nexus 5,
die niet via Simyo.nl te verkrijgen is.

Ik wil graag mijn nummer behouden, vandaar dat ik 'verlenging'wil ipv een nieuw abonnement.

Hoe kan ik e.e.a. in orde krijgen ?
icon

Beste antwoord door Ernst 4 November 2014, 19:39

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mantis, welkom op het Simyo forum!

Op zich is het voor ons geen probleem als je wilt verlengen via een website die onze abonnementen verkoopt. Je kunt op dit moment, zoals je zelf al geconstateerd hebt, niet voor verlengen kiezen.
Ook via onze Telefoonshop kun je niet verlengen, enkel een los toestel kopen.

Wat je wél kunt doen is een nieuw Sim Only abonnement bestellen met nummerbehoud op de site die je zag.
Mocht je onverhoopt geen nummerbehoud kunnen aanvragen, vul dan KPN is als provider en mail het even naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email], dan komt het als nog goed.

Let even op dat jouw huidige abonnement tot en met 13 januari loop, dus nu al bestellen met nummerbehoud gaat nog niet. Je kunt op z'n vroegst 2 maanden van te voren een aanvraag voor nummerbehoud indienen voor nummerbehoud op je einddatum; 13 november dus.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Top! Bedankt voor de heldere uitleg!
Reputatie 5
Badge +11
Graag gedaan, Mantis 😮
Badge
Werkt dit nogsteeds zo, dus dat ik bij gsmwijzer een telefoon kan bestellen met een simyo abbonement en toch nummerbehoud kan hebben?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi stardusk,

Welkom terug op het forum.

Ja, de werkwijze die -Ernst hierboven heeft beschreven is nog steeds van toepassing.

Als je momenteel al een abonnement hebt lopen bij Simyo kan je op deze wijze toch intern overstappen binnen Simyo met behoud van je eigen nummer.

Ben jij ook toe aan een nieuw toestel?
Badge
Mooi dat deze werkwijze nog werkt.

Ja, ben toe aan een nieuwe telefoon en via studentmobiel kan ik een stuk voordeling een nieuwe telefoon kopen icm een simyo abbonement. Op deze manier kan ik dus bij simyo blijven voor bijna hetzelfde bedrag en voor een stuk minder geld een nieuwe telefoon kopen.
Reputatie 5
Badge +11
Fijn dat je zo geholpen bent, stardusk :)
Weet je al welke telefoon je gaat kiezen?
Hoi Ernst,

Ik ben ook geinteresseerd in een telefoon bij studentmobiel icm toestel en daarnaast bij Simyo blijven. Ik heb daar nog 2 vragen over.
  1. Wat zou je naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] moeten mailen?
  2. En omdat het gaat om een nieuw abonnement met nummerbehoud betekent dat dat ik dan ook aansluitkosten moet betalen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mme, leuk om je op het forum te zien!

Goed dat je hier wat informatie over wil hebben, voordat je verlengt via een andere leverancier! Als je een e-mail moet sturen naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email], dan heb je fictieve gegevens in moeten vullen tijdens de bestelling. In deze e-mail zet je je te behouden telefoonnummer en simkaartnummer. Uiteraard vermeldt je hier ook bij de je huidige provider Simyo is, in plaats van KPN.

Bij een nieuwe aansluiting via een andere leverancier, dien je inderdaad weer aansluitkosten betalen. Het is daarom slim om even uit te rekenen of het in dat geval nog voordeliger is om op die manier over te stappen. :)

Is je vraag zo beantwoord?
duidelijk, thanks!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mme,

Fijn dat het duidelijk is! Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum! 😃
Beste,
Ook ik wil graag via bovenstaande weg een gsm bestellen en bij Simyo blijven. Ik heb mail gestuurd naar nummerbehoud. Kunt u aangeven of dat het nu goed is gegaan (krijg ik een reactie op die mail?)?
Alvast bedankt
Mvg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Alphen, welkom op het forum van Simyo :D

Leuk dat je ook op deze manier een nieuwe telefoon hebt besteld met een Simyo abonnement. Ik ga bij mijn collega's van nummerbehoud navragen of ze de e-mail hebben ontvangen met de juiste gegevens 😳

Zodra ik meer weet, geef ik het aan je door 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Mooi dat het kan. Iedereen blij.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Alphen,

De aanvraag is veranderd en goedgekeurd. Je nummer wordt op 4 september overgezet naar de nieuwe simkaart.

Heb je nog vragen? :)

@de leon; jah leuk hé dat het kan 😳
Beste Naomi,
Fijn dat nummerbehoud is goedgekeurd. Ik heb nieuwe simkaart ontvangen met tijdelijk 06 nr en wachtwoord. Als ik deze wil activeren dan wordt aangegeven dat wachtwoord onjuist is. Hoe kan dat worden verholpen, ik kan nu nieuwe simkaart niet activeren, of hoeft dat niet omdat ik bij Simyo blijf en kan ik mijn huidige simkaart dan blijven gebruiken?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Alphen,

Top dat je je nieuwe simkaart al in huis hebt 😳 Aangezien je niet kan inloggen, heb ik een nieuw wachtwoord opgestuurd. Het kan eventjes duren voordat je het nieuwe wachtwoord ontvangt.

Met het nieuwe wachtwoord en je tijdelijk nummer kun je inloggen. Ik hoor graag of het hiermee lukt. Je kunt proberen om het wachtwoord over te typen, ook kun je hem copy-pasten als het niet meteen goed gaat :)

Daarbij hoor je je nieuwe simkaart wel te activeren 😳 Als het goed is, zie je meteen een melding om hem te activeren op je Mijn Simyo pagina.

Laat je weten of het lukt? 🙂
Beste Naomi,

Het is gelukt, lag aan mij. Ik moest met tijdelijk nr inloggen ipv huidige. Nu heb ik even dus 2 aparte mijn Simyo's. Zodra nr contract ingaat en nummer overgaat op nieuwe sim, zal ik weer 1 mijn simyo hebben neem ik aan. Zal dus wel begin september weer gewoon zijn.
Bedankt en groeten.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Alphen,

Bedankt voor je reactie.

Goed dat je het even laat weten dat het je gelukt is 🙂

Reageer