.

Beantwoord

Verkeerd klantennummer tijdens nummerbehoud, wat nu?

  • 11 July 2019
  • 4 reacties
  • 314 Bekeken

Hallo, ik ben overgestapt van Simyo prepaid naar een Simyo abonnement. Nu wilde ik graag mijn nummer behouden. Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart gekregen, dus ik ging meteen aan de slag. Echter kon ik mijn klantennummer niet vinden en heb ik tijdens de aanvraag niets zinnigs ingevuld bij mijn klantennummer. De opdracht heb ik daarna wel gewoon verzonden, op hoop van zegen.
Een paar minuten later heb ik mijn klantennummer toch gevonden, dus wilde ik het opnieuw proberen. Nu kom ik helaas niet verder dan stap 1 waarin staat dat er een SMS met verificatiecode verstuurd is naar mijn huidige nummer, maar die kan ik nergens vinden. Ik ben bang dat ik nu niet verder kom omdat ik mijn klantennummer al verstuurd heb en dat Simyo dit nu eerst gaat checken. Zo ja, wanneer kan ik opnieuw proberen (dit keer met het juiste klantennummer)? Zo nee, wat is er dan aan de hand?
icon

Beste antwoord door Ray 11 July 2019, 14:52

Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste @Koen111

De wijze waarop je probeert over te stappen van prepaid van een een Abonnement is helaas onjuist.

Ik wil overstappen van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only

Dat kan! De overstap kun je zelf regelen op Mijn Simyo. Je leest hier hoe het werkt.
Overstappen via Mijn Simyo
Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen naar een Sim Only abonnement. Dit doe je zo:
  1. Log in Mijn Simyo en kies voor 'stap over naar Sim Only en bespaar' onder het kopje Overzicht.
  2. Kies de bundels die bij je passen en bevestig daarna je overstap. Je hoeft geen aansluitkosten te betalen, want je bent al klant bij Simyo.
  3. Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover.
Vanaf dat moment is ook Mijn Simyo overgezet. Je kunt gewoon inloggen met je eigen telefoonnummer en je eigen wachtwoord.
Heb je nog beltegoed?
Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur. Houd je daarna nog beltegoed over? Dat halen we van de volgende facturen af, tot het bedrag helemaal is verrekend.


Bron
Hartstikke bedankt voor het antwoord. Echter heb ik al een nieuwe SIM-kaart opgestuurd gekregen, heb ik al aansluitkosten betaald en heb ik al een tijdelijk nummer. Kan dit ongedaan worden gemaakt?
Reputatie 7
Badge +6
Je kunt dit binnen 14 dagen annuleren

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/sim-only-bestelling-annuleren-66
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Koen111,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat Ray en Ron H je al geholpen hebben! Het is inderdaad niet nodig om een nieuwe bestelling te doen bij de overstap van prepaid naar Sim Only. De toegestuurde simkaart kun je als niet verzonden beschouwen en het bedrag zal worden teruggestort op je rekening. Ik zie dat de annulering ook al is verwerkt.

Ook zie ik dat de overstap naar Sim Only ondertussen al gelukt is! 😀 Dankjewel voor de hulp Ray en Ron H!

Groetjes,

Kevin

Reageer