.

Beantwoord

Verbruik automatisch stoppen buiten bundel. Kan dit bij Simyo?

  • 22 February 2016
  • 7 reacties
  • 554 Bekeken

Badge
Is het mogelijk om mijn internet automatisch af te sluiten/te stoppen wanneer ik over mijn bundel heen ga?
Dus dat je niet 'rood' kan staan?
In een half uur is er namelijk 50 zuurverdiende euro's door heen gejast. De waarschuwing van 80 en 100% is verbruikt kwam voor mij dus helaas te laat. Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan (aangezien ik het idee had dat ik thuis op de wifi zat). Ik snap dat jullie die waarschuwing al vriendelijk genoeg vinden, maar dit werkt dus niet in alle gevallen. Zit hier niet een of ander limiet aan? Dat wanneer je in een keer zo erg buiten je bundel gaat je internet gewoon wordt afgesloten?
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 February 2016, 20:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Is het mogelijk om mijn internet automatisch af te sluiten/te stoppen wanneer ik over mijn bundel heen ga?
Helaas nee, dit is bij Simyo niet het geval.....:(

Dus dat je niet 'rood' kan staan?
In een half uur is er namelijk 50 zuurverdiende euro's door heen gejast. Zit hier niet een of ander limiet aan? Dat wanneer je in een keer zo erg buiten je bundel gaat je internet gewoon wordt afgesloten?


Je hebt 2 opties..
* Internet uitzetten op Mijn Simyo.
* 500 MB bijkopen voor 5 Eur.(Dit is gèèn verrekening voor buiten bundel kosten...
En dan kan het nog zijn dat Simyo coulance toepast... ff wachten op de reactie (morgen) van een moderator.

Sorry dat ik je op dit moment niet blijer kan maken..

Probeer verbruik beter in te schatten van tevoren of bijtijds MB bijkopen bijvoorbeeld...
Suuk 6 !
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MerelvdE, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat jammer dat je buiten je bundel hebt verbruikt. Zoals Friesian aangeeft, hebben we bij Simyo geen datalimiet of bellimiet. Het is dus echt zaak dat je dit zelf in weet te regelen in je telefoon. Bij Android telefoons kun je dit eenvoudig doen met dataverbruik, in het gelijknamige instellingen menu. Bij iOS heb ik deze optie nog niet weten te ontdekken.

Gelukkig geeft Friesian je tips hoe je nu niet tegen een nog hogere factuur aanloopt, door een aantal nuttige tips te geven. Heb je daar iets aan?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂.
Badge
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb de functie helaas ook nog niet gevonden op mijn iPhone...Wel voor volgende maand een hogere bundel aangeschaft.
Nu maar even zonder internet aangezien mijn factuur nog nooit zo hoog is geweest. Is hiervoor nog enige coulance vanuit Simyo?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MerelvdE,

Goed om te lezen dat je in elk geval hebt gekozen voor een grotere bundel, zodat je dit niet meer overkomt 🙂. Ik strijk over mijn hart en stuur het door naar onze Backoffice afdeling. Zij gaan kijken of ze je internetkosten tegen een extra internetbundel kunnen verrekenen. Dit scheelt je dan meteen al een paar tientjes!

Je krijgt een e-mail zodra ze deze tegemoetkoming hebben verwerkt 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Super bedankt Tiury! Ga meteen een plakje kaas op m'n boterham doen! 😉 😃
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb de functie helaas ook nog niet gevonden op mijn iPhone...Wel voor volgende maand een hogere bundel aangeschaft.

Hoi MerelvdE.

In mijn ogen schuif je alleen maar het probleem voor je uit, vroeg of laat "loop je weer in de val".

Is er op jouw telefoon geen data-monitor dan raad ik je aan Onavo Count of My Data Manager te installeren.
Daarmee stel jij een limiet in rechtstreeks op je telefoon.

Wordt, denk ik, een XXX plakje kaas..:D

Suuk 6.
Friesian
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MerelvdE,

Geniet van het plakje kaas :)

@Friesian, bedankt voor de tip!

Groetjes, Angelica

Reageer