.

Beantwoord

Ver over mijn databundel. Wat nu?


Wel door mijn eigen schuld ben door mijn databundel heen gegaan, Ja ik had mijn telefoon in kunnen stellen enz. Maar een abonnement van 15 euro met een databundel van 500 MB een rekening krijgen van 350 euro vind ik op zachts gezegd niet echt klantvriendelijk van Simyo. Jullie hebben veel te laat de zaak geblokkeerd. Het is ook niet te stellen de overschrijding.
Na jaren trouwe klant geweest te zijn,altijd ver onder mijn bundel gebleven, verpest dit wel mijn dag.
Ik ben ook direct overgestapt na een andere provider die wel de overschrijding in kan stellen.

Bij deze een zeer tereurgestelde klant.
icon

Beste antwoord door Tiury 15 March 2016, 11:45

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je altijd binnen je bundel blijft en dan 1x niet en meteen 350 euro gepresenteerd krijgt. Zou ik als klant zijnde ook van schrikken. Je geeft zelf aan dat het je eigen schuld is, maar ook dan kunnen dit soort dingen per ongeluk gebeuren. Ik neem aan dat dit in jouw geval ook zo is.

Neemt overigens niet weg dat wat betreft de blokkade dit toch volgens de, ja daar gaan we weer, opgestelde voorwaarden is gedaan. Ook heb je als het goed is een bericht gehad dat je 80% en uiteindelijk 100% van je bundel verbruikt hebt. Je had dan 500 MB bij kunnen kopen a 5 euro.

Uit ervaring hier op het forum weet ik ook dat Simyo niet de moeilijkste is. En ook als jij die 80 en 100% berichten niet hebt gehad, die overigens realtime zijn, dan ligt de bal bij Simyo.

Kortom, ik snap je boosheid maar denk wel dat je een voorbarige keuze hebt gemaakt.
Reputatie 1
Badge +5
Wat raytje heeft gezegd sluit ik me wel bij aan, als je gewoon contact had genomen met simyo en uitgelegd had wat er gebeurt was had simyo denk ik echt wel met een oplossing gekomen.

Jammer dat je zo snel de conclusie had genomen om gelijk over te stappen, maar die keus mag je zelf maken :)

Mvg,

Simnlru
Wel door mijn eigen schuld ben door mijn databundel heen gegaan, Ja ik had mijn telefoon in kunnen stellen enz. Maar een abonnement van 15 euro met een databundel van 500 MB een rekening krijgen van 350 euro vind ik op zachts gezegd niet echt klantvriendelijk van Simyo. Jullie hebben veel te laat de zaak geblokkeerd. Het is ook niet te stellen de overschrijding.
Na jaren trouwe klant geweest te zijn,altijd ver onder mijn bundel gebleven, verpest dit wel mijn dag.
Ik ben ook direct overgestapt na een andere provider die wel de overschrijding in kan stellen.

Bij deze een zeer tereurgestelde klant.

Ik weet net als Raytje en simnlru dat Simyo zeker niet de beroerdste is en dat wat betreft de voorwaarden klopt het ook.
En coulance wel of niet wordt bepaald door de mods.
Maar nu ga ik het vanuit een andere hoek bekijken..

TS krijgt een rekening gepresenteerd van 350 euro.
De hoogste bel-sms-data bundelprijs is 39 euro.

350 : 39=8.97.....
Dus afgerond naar boven 9 maanden wanneer ik uitga van die hoogste prijs 39 eur.

Normale bundelprijs nico8948 is 15 eur.
Bij 350 : 15=23.33
Dus afgerond naar beneden 23 maanden.

Ik hoop echt, want Simyo is een goeje provider, dat men zich nog op tijd achter de oren krabt...voordat het te laat is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nico8948,

Het moet aardig schrikken zijn geweest toen je zag dat je internetverbruik op zondag voor zo'n flinke rekening heeft gezorgd. Ik vind het in elk geval erg jammer dat je, zonder ons een kans te geven om het samen op te lossen, ervoor hebt gekozen om meteen over te stappen naar een andere provider.

In zo'n geval kijk ik of wij aan de verplichting hebben voldaan om je op tijd te waarschuwen voor je buiten bundel verbruik. Dat hebben we realtime gedaan, vrij vroeg in het download proces. In dit berichtje staat ook meteen de uitleg hoe je dataverbruik buiten bundel kunt voorkomen, door een extra MB bundel aan te schaffen. Helaas is er na het bericht nog ongeveer 2,5+ gigabyte aan data opgehaald/verstuurd naar het netwerk.

Zoals je weet kun je bij Simyo geen datalimiet instellen, maar zijn er wel tal van manieren om dit zelf onder controle te houden. Zo kun je in nagenoeg elke telefoon een datalimiet instellen, zodat je je data zelf in de hand hebt.

Jullie hebben veel te laat de zaak geblokkeerd. Het is ook niet te stellen de overschrijding.

Helaas begrijp ik niet helemaal wat je nu bedoelt met 'de zaak te laat geblokkeerd'. Bedoel je hiermee misschien de limiet van het hoogverbruik?

Groetjes, Tiury

Hartstikke bedankt voor het meedenken Raytje, simnlru en Friesian 🙂.
Met een abonnement van 15 euro, als Simyo het bij 50 euro overschrijding had geblokkeerd had ik er mee kunnen leven, maar 350 euro?. Ik moet erg hard werken voor die 350 euro, ik ben daar erg boos over. Lees andere externe recencies over Simyo dan lees je de zelfde verhalen, ik lees daar geen positieve over de zelfde gevallen, dat ze helemaal niet flexibel zijn, Waarom moet ik dan op mijn knieën, terwijl Simyo dit had kunnen voorrkomen?
Ik ben al overgestapt omdat het me niet nog een keer overkomt. De andere provider levert wel deze dienst. Trouwens zitten ze ook op het kpn netwerk. Simyo is niet meer als een doorverkoper van deze diensten, maar hun 'backoffice' moet wel in orde zijn. Ik vind dat dat hun plicht is om klanten tegen zichzelf te beschermen.
Je schrijft over verplichtingen va de provider om hun klanten te beschermen. Simyo heeft zich aan deze wettelijk verplichtingen gehouden door jouw die 80 en 100% realtime verbruiksberichten te sturen. Daarna blijkt er dus zoals er door Simyo werd geschreven nog voor ruim 2 GB aan data verbruikt. Dus nu geef je Simyo de schuld terwijl je zelf de fout hebt gemaakt.


1:7 GEBRUIK
1 De Contractant staat in voor al het gebruik dat van zijn Aansluiting wordt gemaakt, ook al
gebeurt dat zonder zijn toestemming of kennis. Alle gerealiseerde Verkeerskosten en andere kosten
die voortvloeien uit het gebruik van de Aansluiting zijn met inachtneming van artikel 1:12 voor
rekening van de Contractant.


Ook sprak je over het blokkeren van je aansluiting bij 50 euro overschrijding. Simyo heeft de bedragen voor blokkade bij hoogverbruik vast gelegd.


Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren.

We krijgen je verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.

Ook wij zien namelijk pas op het moment dat het verbruik binnenkomt of je hoogverbruik hebt gehad. Vervolgens blokkeren we automatisch je aansluiting, waarbij je factuur dus al hoger kan zijn dan de genoemde € 100,- of € 250,-. Maar, de kosten heb je wel gemaakt en dien je daarom te betalen. Hou daarom je verbruik goed in de gaten om onbewuste kosten te voorkomen.


Externe recensies lezen is leuk maar is het niet beter om uit te gaan van je eigen ervaring. Je hebt Simyo niet eens de kans gegeven om jouw een passende oplossing te bieden maar gaat er vanuit dat ze niet flexibel zijn.

Trek eens de stoute schoenen aan en zeg, ja ik ben stom geweest. Ik had die 2 waarschuwingsberichten niet moeten negeren.

Gegroet.

Sorry beste mods.. Moest er even uit. 😳
Ik kan wel even vertellen wat er is gebeurd, zondag was ik buiten, kijk op mijn mobiel klik op een link ik DENK dat er niets gebeurd. Stopt de mobiel in mijn zak en ga verder. Maar ondertussen had ik dus een video stream aangeklikt. Maar ja ik was buiten, ik heb niet meer op mijn telefoon gekeken.
Dit was midden op de dag, pas om 18:53 krijg ik een sms dat 80% van bundle op is en 2 min later om 18:55 is mijn bundle op???? Dat is wel erg snel in 2 min??? ik was rond 20:00 ongeveer thuis, met wifi. Om 22:30 krijg ik een email over een bedrag van 290 euro terwijl het bedrag 350 euro is.
Soms heb je geen controle over wat er gebeurd met je telefoon, dit is ook het verhaal wat ik dus gelezen heb: Vrouw heeft een abonnement met 500MB, kinderen vinden de telefoon, gaan youtube filmpjes bekijken, krijgt later ook zo'n email met een vergelijkbaar bedrag, ze hebben 2 maanden moeten vechten om een gedeelte van hun geld terug te krijgen.

Ik heb een overschrijding van 2 GB dat is opzich niet veel, maar het levert een boete van rond de 2200% op, over sommetjes gesproken.

Eigen ervaring, dus dit is mijn ervaring, als Simyo niet tijdig blokkeert ben ik genoodzaakt een andere provider op te zoek die dit wel doet. Ik wil en kan het niet nog een keer later gebeuren. De voorwaarden lezen kan ik ook daarom.
Maar het is niet echt klantvriendelijk om zo te reageren, vraag eerst wat er gebeurd is.

Ik heb trouwens een klacht ingediend, daar heb ik nog steeds niets van gehoord.
Ik ben geen medewerker van Simyo maar net als jouw klant. Ik ben hier om mede klanten te helpen maar ook soms kritisch op te feiten te wijzen. En nogmaals, je hebt Simyo niet eens de kans gegeven om jou te helpen. Je bent meteen overgestapt. Je gaat nu uit van verhalen van anderen terwijl de realiteit is dat Simyo zeer coulant is, weliswaar eenmalig en na beoordelen van het probleem. Simyo is niet voor niks al 6 jaar de beste provider op o.a. het gebied van klantenservice en probleem oplossing. Je moet ze echter wel de kans geven.

Simyo medewerkers zijn te herkennen aan de S in hun foto en de aanduiding Moderator.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nico8948,

Begrijp ons niet verkeerd. Dat jij nu geconfronteerd wordt met een hoge factuur vinden wij absoluut vervelend voor je. Ook ik werk hard voor mijn loon en snap dan ook goed dat je niet zomaar €350 aan je telefoonrekening wilt uitgeven.

Raytje heeft ons hierin al heel erg geholpen en jou veel informatie gegeven. Persoonlijk wijs ik liever niet direct naar de algemene voorwaarden, maar in dit topic lijkt dit wel nodig te zijn. Ook nadat Raytje heeft aangegeven wat er in de voorwaarden staat, lijkt het dat je Simyo alsnog verantwoordelijk stelt. Er wordt duidelijk aangegeven dat wij geen zogenaamd 'dataplafond' aanbieden. Daarnaast wordt er netjes vermeld dat het bedrag hoger kan zijn dan €100 of €250 omdat het verbruik met vertraging bij ons binnenkomt.

Dat je eerst aan ons wilt uitleggen wat er precies is gebeurd snap ik. Ik hoop dat jij hierin ook begrijpt dat wij niet weten wanneer jij wel of niet op je telefoon kijkt en dus het sms'je van 80% en 100% wel of niet hebt gezien. Daarin ben jij de aangewezen persoon die hier op een bepaalde manier mee om zal moeten gaan. Buiten de voorwaarden om, praat ik ook niet graag over wie waar verantwoordelijk voor is. Helaas is het in dit geval, ook al is het niet bewust gegaan, niet mijn verantwoordelijkheid wat er verbruikt wordt op jouw telefoon.

Zoals meerdere forum experts hebben aangegeven, zijn wij heel erg coulant in deze gevallen. Misschien soms wel te 😉 Het feit dat jij direct hebt besloten om over te stappen vind ik erg jammer. Zoals genoemd wordt in dit topic, heb je ons eigenlijk de kans niet gegeven om je te helpen hiermee. De ervaring die jij op het internet hebt gelezen klinkt mij niet bekend in de oren. Ik kan dus niet oordelen over de situatie. Wellicht was er al eens eerder coulance geboden waardoor dit nu niet meer mogelijk was. Nogmaals, hier kan ik niet over oordelen. Ik weet wel dat dit niet klinkt als de service die wij normaal bieden.

Bij deze ga ik nakijken of wij ook in dit geval een coulance kunnen aanbieden. Hier zal ik je begin volgende week verder over informeren.

@Raytje, opnieuw bedankt voor je hulp :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nico8948,

Iets later dan verwacht, maar zoals beloofd kom ik hier nog op terug.

Ook al ben je ondertussen overgestapt naar een andere provider, wil ik je niet met dit nare gevoel laten zitten. Heel eerlijk, geef ik je op dit moment een fikse uitzondering. Je bent geen klant meer bij ons. We geven normaal niet zo snel coulance in deze situatie. Zoals gezegd wil ik je niet met dit vervelende gevoel weg laten gaan bij ons.

Ik heb een coulance aangevraagd voor je. Het bedrag wat je aanbetaald hebt zal worden teruggestort naar jouw rekening. Verder gaan we alle MB's die buiten bundel gevallen zijn voor je verrekenen tegen extra MB bundels. Jij betaalt €30 voor deze bundels en de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. Ik hoop dat dit toch nog een positieve afsluiter gaat zijn voor je. Wie weet zien we je in de toekomst nog terug.

Groetjes,
Angela

Reageer