.

Beantwoord

van simyo prepaid naar simyo abonnement, nummerbehoud?

  • 28 February 2012
  • 6 reacties
  • 1911 Bekeken

Badge
Hallo,


Ik heb zojuist voor een abonnementsvorm gekozen (hiervoor had ik prepaid bij Simyo).
Hierbij heb ik aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden.
Na activatie staat aangegeven dat ik mijn nummerbehoud moet aanvargen. Maar geldt dat ook voor mij? Jullie hebben toch al mijn gegevens al aangezien ik niet van provider wijzig? En als ik mijn simkaart eruit haal, ben ik dan al mijn gegevens(opgeslagen telefoonnummers en foto's) kwijt?


En dan nog een vraag,, ik zie nu dat mijn oude adres er nog in staat. Dat ga ik nu wijzigen, is dat nog bijtijds genoeg?
Dank voor de reactie, groetjes,Esther
icon

Beste antwoord door Manisha 2 March 2012, 00:31

Bekijk originele reactie

6 reacties

hallo dat moeten omdat het nummer van jou simkaart een ander nummer is en je telefoon blijf niet op dat nieuwe simkaart staan dan moet je het overzetten op jou telefoon en de foto en muziek blijven er gewoon op staan omdat het op je telefoon hebben staan en vaak vragen ze nog maals de gegevens omdat het een prive reden zijn en moet ze altijd 2 keer conteleren dan moet ik ook bij me baas doen ik werk zelf bij t-mobilie van daar ik hoop dat ik je genoeg hebt geinformeert fijne avond nog m.v.g rene
Reputatie 2
Badge +4
Beste EstherS,

Welkom op het Simyo forum!
Als je overstapt van Simyo prepaid naar een abonnement dien je inderdaad tijdens de bestelling nummerbehoud aan te vragen, het gaat hier namelijk om een overstap. Met het invullen van het aanvraagformulier voor nummerbehoud kunnen wij controleren of de juiste gegevens zijn opgegeven en het verzoek uitvoeren. Wij zullen je per e-mail op de hoogte houden van de aanvraag.

Om je gegevens op de huidige simkaart te kunnen overzetten dien je de gegevens eerst over te zetten naar je toestelgeheugen. Hierna kun je de benodigde gegevens weer overzetten op de nieuwe Simyo simkaart. De nieuwe simkaart wordt automatisch verzonden naar het adres dat je tijdens de bestelling hebt opgegeven.

Groetjes,

Manisha
Badge
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb dus nog niet mijn huidige simkaartnummer opgegeven. Hoe kan ik dat nu alsnog doen? En vertraagt dit de procedure?

Volgens mij moet ik met mijn toestel ook de batterij eruit halen om bij de simkaart te komen. Ben ik dan wel mijn gegevens kwijt? Geen idee waar/hoe mijn toestelgeheugen werkt, maar dan moet ik zeker in een ander topic zijn.



Groetjes, Esther
Reputatie 5
Badge +10
Hoi EstherS,

Ik heb aan de technische dienst doorgegeven dat je alsnog gebruik wilt maken van nummerbehoud. Je kunt alsnog nummerbehoud aanvragen door in te loggen op je persoonlijke pagina met je tijdelijke nummer. Vervolgens kun je via het tabblad selfservice kiezen voor de optie 'aanvragen nummerbehoud'. Zodra je nummerbehoud hebt aangevraagd duurt de overstap 5 werkdagen.

Je bent niet al je gegevens kwijt als je de batterij er uit haalt. Zoals hierboven al wordt aangegeven moet je wel alle gegevens van je oude simkaart opslaan op je toestel. Hoe je dit precies doet, is afhankelijk van je type toestel. Ik vermoed dat het wel ergens in de handleiding staat.

Groetjes,

Alex
Alex
Is die 5 dagen vanaf de bevestiging van de aanvraag of na de activering van het abonnement.
Ik wacht al geruime tijd.
Gr. Hans Jant
Reputatie 6
Badge +10
Hoi HansJant,

Ik heb in dit topic antwoord gegeven op jouw vraag. Zullen we voor het overzicht afspreken om daar verder te kletsen?

Groetjes, Tiury

Reageer