.

Beantwoord

van prepaid naar abonnmenet

  • 11 February 2012
  • 39 reacties
  • 5068 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik ben momenteel prepaidklant bij Simyo, maar zit er over te denken om een abonnement te nemen bij Simyo. Moet ik nu ook de aasluitkosten van 14.99 betalen? Ik heb tenslotte al een simkaart van Simyo.
Sophie
icon

Beste antwoord door Arie 13 February 2012, 11:42

Bekijk originele reactie

39 reacties

Badge +2
Hi Bets,

De aansluitkosten die je bij het overzicht van je bestelling ziet staan, krijg je bij de overstap van prepaid naar een abonnement retour op je eerste factuur. Dit geldt alleen voor de klanten die een email hebben ontvangen met daarin aangegeven dat het mogelijk is om over te stappen. Deze actie is dus niet voor iedereen geldig.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,
ik lees zojuist je antwoord naar Bets, ik heb omgezet van prepaid naar abonnement en krijg van de klantenservice een bericht terug dat ik het geld niet terug krijg ??? alleen als je omzet via de aktie op de site !! heb ik net 2 dagen eerder omgezet !! Wat is dit nu; zoiets als weg is pech, jammer dan vaste klant !!!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum sjoerd,

De mogelijkheid tot vergoeding van de aansluitkosten is alleen geldig voor klanten die een email hebben ontvangen waarin staat het het mogelijk is om van prepaid naar een abonnement over te stappen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hoi ALEX,


En die mail heb ik ook gehad. Ben al lang klant. Dus kom op.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sjoerd,

Volgens mijn gegevens heb je inderdaad deze email ontvangen. Als je bestelling voor 29/2/12 hebt gedaan, maak je hierdoor automatisch gebruik van de actie. Je hoeft dus geen aansluitkosten te betalen.

Groetjes,

Alex
Wat gebeurt er met mijn resterende beltegoed van mijn pre-paid simyo kaart
als ik overstap op een simyo abonnement, wordt deze terug gestort of komt
dat beltegoed te vervallen ?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Krocke,

Als je prepaid telefoonnummer is overgezet op een Simyo sim only simkaart, kun je contact met Simyo opnemen. Vervolgens kunnen wij het resterende beltegoed verrekenen met je factuur. Dit is overigens alleen geldig als je van Simyo prepaid overstapt naar een Simyo abonnement.

Groetjes,

Alex
Ik heb zojuist ook mijn prepaid overgezet naar een sim-only abonnement. Ik kon echter tijden het proces nergens zien dat ik de aansluitkosten retour zou krijgen. Nu zit ik hier te lezen en begrijp ik dat het alleen geldig is voor klanten die een mail hebben ontvangen.

Die mail heb IK niet ontvangen maar mijn man wel. Ik wist niet waarom ik de mail niet heb gehad, maar zocht daar niets achter. Heb dus via de link in de mail van mijn man de bestelling geplaatst. Las ook in de mail dat het alleen geldig is voor ' Simyo prepaid klanten die hun huidige Simyo prepaid nummer meenemen naar Simyo sim only". Nou, daar val ik ook onder, dus ga ik er van uit dat het ook voor mij geldig is.

Maar is dit nu wel of niet zo? Krijg ik de aansluitkosten vergoed of niet? Graag een reactie zodat ik alsnog kan annuleren als ik 14,99 moet bijbetalen.

groet, peggy-sue
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum peggy-sue,

In het Simyo systeem staan de email adressen geregistreerd waarnaar de email is gestuurd. Deze is weer gekoppeld aan de account van de klant. Als jij geen email hebt gehad en je hebt de de email van je man gebruikt, kom je niet in aanmerking voor de actie. Dit komt omdat jouw email adres niet in de mailing zat.

Groetjes,

Alex
bedankt voor je snelle reactie Alex. Toch wel raar om dan hier op het forum op verschillende plekken reacties van jou en moderator Arie te lezen waarin staat dat "alle klanten gelijk behandeld worden en dat je altijd evenveel recht op een voordeel hebt".

Dat is dus pertinent niet waar. Waarom ben ik een mindere klant van Simyo? Ben zelfs al langer gebruiker. Ik hoop dan ook dat dit wel een misverstand is en dat ik alsnog de uitnodiging per mail krijg of jullie alsnog de actie voor mij laten gelden.

Maar goed, als jullie zo strikt zijn en geen uitzondering willen maken dan zal ik alles maar annuleren en samen met mijn man op zoek gaan naar een provider die wél alle klanten gelijk behandelen. Helaas voor ons, maar blijkbaar niet voor jullie want zo belangrijk zijn klanten dan blijkbaar niet.

graag nog je reactie!

groet, peggy-sue
Badge +2
Hi peggy-sue,

Mijn uitspraak sloeg op het feit dat alle klanten 12 maanden recht hebben op korting en dat wij deze kortingen niet voor bepaalde klanten kunnen verlengen.

Wij bieden bepaalde acties willekeurig aan. Uw man was in dit geval de gelukkige dat hij deze mail heeft ontvangen en aanspraak maakt op deze actie. Het is helaas niet mogelijk voor andere klanten om gebruik te maken van deze actie.

Groetjes,

Arie
hoe kan ik zorgen dat ik ook een email krijg, ik ben al jarenlang emailklant, maatr weet niet of ik op jullie emaillijst sta= Ik wil mijn nummer misschien over zetten van prepaid naar abonnement.
Reputatie 2
Badge +4
Welkom op het forum Thea,

De e-mail is naar een bepaalde groep klanten verstuurd. Er is hierbij gekeken naar het belgedrag en naar hoe lang men klant is bij Simyo. Als je de e-mail niet hebt ontvangen kunnen wij deze helaas niet alsnog verstrekken. Wij raden je aan om www.simyo.nl in de gaten te houden voor nieuwe aanbiedingen/acties waar u bij de overstap van prepaid naar een abonnement van kan profiteren.

Groetjes,

Manisha
ik heb net een smart phone gekocht en vond het daarom interessant. Nu nog maar eens vergelijken wat ik anders voor abonnement wil. Ik kreeg bij die smartphone ook een hi kaart, maar dacht als vaste klant bij symio te blijven
Hallo,

Mijn zoon wil ook overstappen van prepaid naar Abbo. Ik weet niet of wij een mail hebben ontvangen. We zijn met 5 nummers al jaren lid van Simyo op hetzelfde mailadres. Dan moet het toch mogelijk zijn om over te stappen zonder aansluitkosten te betalen. Hij wil z'n nummer behouden.

Groetjes Dorine
Reputatie 2
Badge +4
Welkom op het forum Dorine,

Je zoon komt alleen in aanmerking voor korting op de aansluitkosten als je zoon de betreffende e-mail heeft ontvangen. Wij raden je aan om de spambox van je e-mail na te kijken, wellicht is de mail in de spambox terechtgekomen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Kunt u de mail nogmaals sturen. Deze wordt na zoveel dagen verwijderd. Dus heb ik hem niet meer.
Alvast bedankt voor de goeie service.

Gr Dorine
Reputatie 2
Badge +4
Beste Dorine,

Om na te gaan of je zoon in aanmerking komt hiervoor ontvangen we graag zijn mobiele Simyo nummer. Je kunt dit in een prive bericht sturen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Simyo forum,



Deze week kreeg ik mijn eerste factuur. Maar volgens mij is deze niet helemaal juist.

Op 14 februari 2012 kreeg ik een e-mail van Simyo met het aanbod om over te stappen van prepaid naar een abonnement. Voordeel: "Voor jou als Simyo klant vervallen de aansluitkosten van € 14,99". Deze actie duurde tot/met 29 februari. Op 28 februari heb ik gebruik gemaakt van het aanbod. Het abonnement bevalt verder prima. Echter, op de eerste factuur van deze week, staat gewoon de aansluitkosten vermeld... Dit zou toch komen te vervallen?

Tweede vraag: ik had nog een beltegoed op mijn prepaid account. Deze zou ik graag in mindering zien op de factuur van mijn abonnement.

Peter
Reputatie 2
Badge +4
Beste Peter,

Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Het klopt inderdaad dat de aansluitkosten onterecht in rekening zijn gebracht. Wij zullen het bedrag (€14,99) verrekenen met de factuur van april. Je kunt deze factuur zien in de derde week van mei op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl.

Groetjes,

Manisha
hallo,

ik heb mijn prepaid overgesloten na een sim only abonnement. HIer heb ik telefonische contact gehad met de klantservice. Hier zou mijn resterende bedrag in mindering worden gebracht op mijn abonnement kosten. Allen zag ik deze niet terug op mijn factuur hoe kan dit???

Groetjes kirstin
Badge
Hallo moderator Manisha,



Hartelijk dank voor het antwoord. Mijn eerste vraag is goed beantwoord, maar niet mijn tweede vraag... Ik had nog beltegoed op mijn Simyo prepaidaccount, toen ik overstapte naar het abonnement. Dat beltegoed wil ik graag verrekend zien op mijn volgende factuur. Gaat dat ook gebeuren of moet ik hierover een e-mail sturen?



Mvg, Peter
Reputatie 2
Badge +4
Beste Peter en Kirstin,

Wij zullen ervoor zorgen dat het resterende beltegoed wordt verrekend met de factuur van april. Deze zal in de derde week van mei op de persoonlijke pagina worden geplaatst. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Ik denk er over om over te stappen van prepaid naar abonnement, maar ik wil geen aansluitkosten betalen.
Ik ben tenslotte klant van simyo!! Alleen als je een mail krijgt dan hoef je geen aansluitkosten te betalen.
Maar wanneer krijg je een mail en wanneer niet!
Aanvullend op de vraag van Gerrie Brus; ik heb geprobeerd het antwoord te vinden op mijn vragen in (onder andere) dit topic maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wellicht kan er een FAQ over overstappen van prepaid naar abonnement worden toegevoegd aan dit forum en sticky gemaakt, waarin de volgende vragen behandeld worden:



1. Is er een verschil met het bestellen van een sim-only abonnement als je al prepaid-klant bent? (Dit antwoord kon ik niet vinden)

2. Worden tegoeden die nog op je prepaid staan verrekent met je sim-only abonnement (Ik begreep van wel, maar dat dit wel hier aangevraagd dient te worden en niet automatisch gaat)

3. Zijn aansluitkosten hetzelfde voor nieuwe klanten en bestaande klanten? (Ook hier begreep ik van wel, maar er is ook iets over 'mailtjes ontvangen' over lagere of geen aansluitkosten. De ervaringen verschillen per persoon)

4. Is de nieuwe simkaart echt nodig? (Het antwoord luidt steeds ja, ik neem aan dat dat met de techniek achter de simkaart heeft te maken)

5. Gaat nummerbehoud op dezelfde dag in? (Ook hier begrijp ik van wel, en gaat op dezelfde dag je prepaid stoppen met werken en je abonnement in)



In mijn geval wil ik graag antwoord op vragen 1, 2 en 3, aangezien ik geen eenduidig antwoord hierop kan vinden.

Alvast bedankt!

Reageer