.

Beantwoord

Telefoonnummer vanuit een Sim Only abonnement overdragen, kan dat?

  • 16 October 2014
  • 7 reacties
  • 696 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Het gaat erom, dat het telefoonnummer dat ik op het moment in gebruik heb via een Sim Only abonnement bij Simyo overgedragen gaat worden naar een ander persoon. Dus dat mijn telefoonnummer in zijn geheel een nieuwe eigenaar gaat krijgen.

Kan dit, en hoe gaat dat dan?
icon

Beste antwoord door Dries 17 October 2014, 11:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi FCvB,

Welkom op het forum :)

Bedoel je misschien dat je je huidige simkaart aan iemand anders gaat geven? Die persoon neemt zo je nummer over?

Dat kun je natuurlijk doen, maar het is vanuit Simyo in ieder geval niet mogelijk om de tenaamstelling van de aansluiting te veranderen. De tenaamstelling kan niet veranderd worden, omdat het contract is afgesloten op die naam. Ga je de naam veranderen, dan is het contract niet meer geldig.

Wat wel kan, is dat je het rekeningnummer aanpast. Zo blijft de tenaamstelling hetzelfde, maar betaalt iemand anders. Nadeel is wel dat het op jouw naam blijft staan. Om het rekeningnummer te veranderen log je in op Mijn Simyo en ga je naar het tabblad Mijn gegevens. Hier kun je klikken op 'aanpassen rekeningnummer'. Maak € 0,01 over via iDEAL en het rekeningnummer is aangepast.

Dit is eigenlijk de enige oplossing. Anders zou je een hele nieuwe bestelling moeten doen.

Laat je weten of ik het je zo duidelijk heb kunnen uitleggen? Of bedoelde je misschien heel wat anders? Ik hoor het graag 🙂
Beste Dries,

Bedankt voor je reactie.

Het is de bedoeling dat het nummer behouden blijft en inderdaad de tenaamstelling wordt veranderd. Dat is dus nu juist net datgene wat niet kan. Heb echter nog verder gelezen op het forum en het volgende is wel een mogelijkheid; Het nummer overzetten naar prepaid en van daaruit naar een nieuw abonnement met andere eigenaar. Bij een hele nieuwe bestelling krijg je toch ook een nieuw nummer? Als een abonnement al langer dan een jaar loopt, kun je hem dan per direct wijzigen?
Badge +8
Hoi FCvB,

Zou ik mogen vragen wat de reden is dat het nummer een andere tenaamstelling moet krijgen?
Nummerbehoud van Simyo naar Simyo is in principe niet mogelijk, maar als ik weet wat er precies aan de hand is, kan ik misschien beter meedenken over een oplossing.
Jouw abonnement heeft geen einddatum, dus zou je kunnen overzetten naar Prepaid.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

De reden is dat het nummer gebruikt wordt door mijn zoon, welke nu 18 is geworden. Nu zou ik dit nummer graag op zijn eigen naam zetten.
Badge +6
Hoi FCvB,

Ah op die manier, begrijpelijk :)

In dat geval raad ik je aan om de Sim Only om te zetten naar een Prepaid en deze vervolgens weer om te zetten naar een Sim Only, dat is de enige manier waarop je de tenaamstelling kan wijzigen in dit geval.

In dit topic kan je zien hoe je je Sim Only kan omzetten naar een Prepaid en in dit topic hoe je de Prepaid om kan zetten naar een Sim Only :)

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Dankjewel Kim.

We gaan ermee aan de slag.
Badge +6
Helemaal goed, graag gedaan FCvB :)

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan zie ik je graag terug op het forum!

Reageer