.

Beantwoord

Tarieven abonnementen zijn duurder dan bij andere providers. Kan ik beter overstappen?

  • 27 September 2015
  • 10 reacties
  • 283 Bekeken

Badge
Wij hebben bij Simyo 3 abonnementen lopen en ook nog minimaal 3 andere aangemeld via de vriendendeal.

Nu wilde we onze dochter nog aanmelden voor een nieuw abonnement, toen we er achter kwamen dat Symio lang niet meer zo voordelig is als toen wij ons aanmelden.

Want 200 min +1000 mb kost € 15.- + € 15.- inschrijven.

Bij Youfone 250 min + 1000 mb maar € 10.- + € 10.- inschrijven
Bij Simpel 240 min + 1000 mb maar € 10.50 + € 15.- inschrijven
Bij Ben 300 min + 1000 mb maar € 11.50 + € 15.- inschrijven

Kortom allemaal flink goedkoper.

Wordt het dus tijd om over te stappen?

Groeten Frans
icon

Beste antwoord door Angela 28 September 2015, 13:34

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frans,

Welkom op het Simyo Forum.

Misschien zal Simyo toch voordeliger uitpakken dan je denkt.
Bij Simyo kan je kosteloos maandelijks je bundels wijzigen. Ook al heb je een jaar contract! Youfone, Simpel & Ben kennen deze optie niet.
Bovendien krijg je met de vriendendeal ook nog eens 10 euro korting op de klantrekening waar hij is aangemeld.

Tevens kan je bij Simyo als je te weinig MB's hebt, gemakkelijk via de website MB's bijkopen zonder die hoge buiten bundel kosten van 0.37 euro per mb meen ik zo uit mijn blote hoofd.
Let wel op dat de extra mb's er moeten zijn. Anders betaal je de buitenbundel kosten.

Misschien toch niet zo slim om over te stappen naar een ander?
Badge
Dat kosteloos wijzigen klinkt interessant, maar in de praktijk gebruiken wij dat niet, dus een goedkoper abonnement is dan toch echt goedkoper.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frans,

Voorkomen is beter dan genezen zeg ik altijd.
Misschien dat je het in de toekomst nodig hebt en dan weet je al wat je hebt!
Beste FransB.

Ik heb hier maar 2 dingen op te zeggen.
De voorbeelden die je geeft zijn acties...na 24 mnd verandert alles.
En let goed op welk netwerk gebruikt wordt.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Frans B & maikel.twinnie,

Even een rectificatie, omtrent het maandelijks wijzigen van je abonnement.

Want ook bij Simpel & Ben kun je inmiddels maandelijks (gratis) je abonnement verhogen of verlagen, op dezelfde wijze zoals je dat bij Simyo doet.
Bij Simpel hanteren ze dezelfde procedure als bij Simyo, en bij Ben gaat de wijziging aan het begin van de volgende maand in, alleen bij een contract van 24 maanden zijn er enkele voorwaarden hieraan verbonden.
Ook T-Mobile (waar ik zelf momenteel klant ben), kan je bij de "Stel samen & Stel bij" abonnementen, maandelijks je abonnement (gratis) verhogen of verlagen, of zelfs helemaal uit zetten.

Waarmee ik wil aangeven, dat Simyo inmiddels niet meer de enige provider is waar je maandelijks je abonnement kunt verhogen of verlagen.

Zelfs de "vriendendeal" is niet alleen meer bevoorrecht aan Simyo, want als ik een familielid of vriend aanmeld bij T-Mobile, krijg zowel ik als degene die ik aanbreng € 25,- korting op de volgende factuur.

Het mag duidelijk zijn, dat providers erg op elkaar letten, en dat zorg dan weer voor een prijzenoorlog om nieuwe klanten aan te trekken.
Hopelijk dat Simyo daar ook in mee gaat, want zoals FransB al schreef, is Simyo zeker niet de goedkoopste.
Wel hebben ze de beste klantenservice, service en forum!!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi FransB,

Het is altijd goed om jezelf te oriënteren op de telecommarkt. Natuurlijk hoop ik dat de keuze dan uiteindelijk toch op Simyo valt :)

Er worden in dit topic al een aantal redenen gegeven waarom je bij ons zou kunnen blijven maar ook waarom je eventueel zou kunnen overstappen. De keus zal uiteraard alleen door jou te maken zijn. Het is belangrijk dat je kiest voor een abonnement wat het beste bij jouw wensen past.

Let bij de andere aanbieders goed op de voorwaarden. Zit je vast aan een contract van 12 of meer maanden? Betaal je voor het bellen met de klantenservice en zijn er extra bundels aan te schaffen? Als laatste en misschien wel een van de belangrijkste punten. Met welk netwerk bel en internet je?

Via Simyo bel en internet je met het betrouwbare en stabiele KPN Netwerk. Je profiteert van snel en stabiel mobiel internet. Zo kun je downloaden met 14,4 Mbps, ook buiten je bundel.

Al met al een hoop punten om mee te nemen in de overweging van je nieuwe abonnement. Houd je ons op de hoogte? Voor vragen kun je uiteraard ook bij ons terecht.

@Maikel.twinnie & A.Hello-to-you, bedankt voor jullie positieve punten over Simyo 🙂 Dat doet ons goed!

@MichD, bedankt voor je duidelijke en kritische blik. Jouw bericht geeft een duidelijk inzicht in een aantal punten van de verschillende providers op de markt. Jouw laatste zinnetje maakt mij natuurlijk het meest blij ;)

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Ik kijk ook constant rond en zag ook de recente aanbiedingen van partijen als Simpel, YouFone en Ben. Allen overigens op een minder sterk netwerk dan KPN naar mijn idee.

Ik vind wel dat Simyo weer eens goed naar haar bundels moet kijken en vergelijken zeker nu je combi deals hebt bij partijen als Telfort en KPN waarbij je 5 euro korting (of een gratis verdubbeling data/bel of gratis tv pakket krijgt) krijgt mits je een mobiele telefoon pakket met data afneemt in combinatie met vast internet (en evt. tv/vast bellen).

Telfort rekent voor 150 belminuten, onbeperkt sms, 500MB, zonder 4G, 1 jaar abo, data en bel 3mdn meenemen - 14,- euro

Simyo rekent voor 200 belminuten of sms, 500MB, zonder 4G, 1 jaar abo, niet meenemen 12,- euro
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pacorob,

Dit is niet de eerste keer dat ik je tegenkom op het forum vandaag 😉 Ik vind het super fijn dat je jouw mening geeft en ons zoveel waardevolle informatie geeft over jouw wensen. Zoals ik in andere topics heb aangegeven aan je, is het zeker goed om af en toe eens rond te kijken. Alleen op deze manier kom je erachter wat jij wel en niet verwacht van een provider.

Providers vergelijken is niet makkelijk. De een biedt bepaalde voordelen waar weer nadelen tegenover staan en bij de ander is dit vaak andersom. Het is belangrijk dat je hierin voor jezelf de juiste keuze maakt. Natuurlijk staan wij altijd open voor alle feedback die ons wordt gegeven. Dit nemen we mee in bijvoorbeeld een overleg. We kunnen altijd kijken wat we kunnen doen met jouw ideeën. Bedankt hiervoor :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pacorob,

Zoals Angela het zegt is providers vergelijken niet erg makkelijk.
Om als voorbeeld te nemen. Het klassieke verhaal van de appel en de peer.
Appel is zoet en heerlijk om vrienden mee te worden. De peer is iets minder smaakvoller in mijn ogen en zal nooit mijn beste vriend worden!

Wat ik met dit verhaal wil aantonen is dat je je niet als klant voor de provider moet voorstellen.
Je moet je voorstellen als vriend van de provider en hoe je vrienden wordt. Dit kan zijn omdat jullie voor het zelfde staan, maar een vriend kijkt niet naar de kosten maar hoe ze elkaar helpen en mogelijk elkaar kunnen aanvullen als tweelingen.

De service van Simyo kan beter zijn de provider die je noemt (ik zeg de naam expres niet want heb geen zin in reclame maken), maar tarieven kunnen bij de ander net weer wat gunstiger zijn. Ook kan je bij deze provider wel je bundel verhogen. Maar weer niet verlagen als het moet. Bij Simyo kan je zelfs lager dan dat je oorspronkelijk hebt besteld!
Wel vergeet je in je berekening de tijd mee te nemen om dit allemaal uit te zoeken en de aansluit kosten. De totale kosten zullen waarschijnlijk lager uitkomen als je bij Simyo blijft dan dat je vertrekt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi maikel.twinnie,

Dankjewel voor je reactie en toevoeging 🙂 Erg fijn dat je je kritische blik met ons deelt 😃

Reageer