.

Beantwoord

Tariefwijziging. Moet ik voor 14 of na 14 mei overstappen naar de nieuwe bundels?


Badge
zojuist ontvangen:
nieuwe tarieven, goedkoper! hoera! Waar hoor je dat tegenwoordig nog?

in de tekst staat: als je niets doet, veranderd er niets.
ik heb het (oude) € 7,- abonnement.
de nieuwe prijs is € 6,- per maand.

tot 14 mei kan ik wijzigingen aanbrengen, zelfs opzeggen.
als ik 'niets doe' wordt het abonnement dan automatisch aangepast naar € 6,- per maand?
of moet ik kiezen voor het vernieuwde 300 min abonnement?

graag vóór 14 mei antwoorden.
op voorhand bedankt voor uw antwoord.

groeten, Dré
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 May 2014, 14:22

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier zijn alle situaties + mogelijke overstappen + gevolgen:

Je hebt nu Simyo 200, 300, 500 of 1250(XXL).
Simyo 200/300/500 en 1250(XXL) worden allemaal goedkoper dan dat ze nu zijn. Om van deze nieuwe goedkopere tarieven gebruik te maken kun je ná 14 Mei overstappen naar de goedkopere bundel.
Doe je dat niet, dan blijf je bij dezelfde bundel en voorwaarden. Je abonnementskosten gaan NIET automatisch omlaag, maar blijven ook hetzelfde.

Je hebt nu Simyo 200, 300, 500, 700 of 1250(XXL) en wilt naar Simyo 100 in de nabije toekomst.
Simyo 100 wordt duurder. Als je vanaf juni Simyo 100 wilt hebben is het beter om vóór 14 mei over te stappen, want dan betaal je nog de oude tarieven(= 1 euro goedkoper dan nieuw). Als je na 14 mei overstap naar Simyo 100, dan betaal je de nieuwe tarieven (= 1 euro duurder dan oud).

Je hebt nu Simyo 100, 200, 300, 500 of 1250(XXL) en wilt naar Simyo 700 in de nabije toekomst.
Simyo 700 komt te vervallen. Tot 14 mei is deze bundel te krijgen, maar Simyo 1250(XXL) wordt na 14 mei goedkoper dan Simyo 700. Je kunt beter ná 14 mei overstappen naar Simyo 1250(XXL), want dat is goedkoper!

Je hebt nu Simyo 100.
Simyo 100 wordt duurder. Als je overstapt naar Simyo 200, 300, 500 of 1250, dan kun je niet meer terug naar de oude Simyo 100 tarieven. Wijzig je bundel niet, zodat je NIET naar de nieuwe duurdere tarieven gaat. Zolang je je bundels niet wijzigt veranderd er niets. Je blijft dus hetzelfde betalen als je niet je bundels wijzigt. Als je toch naar een andere bundel wil: Stap ná 14 mei over op deze andere bundel.

Je hebt nu Simyo 700.
Simyo 700 bestaat niet meer. Wil je 700 minuten blijven houden, dan kun je je bundel houden. Zolang je je bundels niet wijzigt veranderd er niets. Je blijft dus hetzelfde betalen als je niet je bundels wijzigt.
Simyo 1250(XXL) wordt goedkoper dan Simyo 700. Het is dus goedkoper om ná 14 mei over te stappen naar Simyo 1250 (XXL), want dan krijg je meer en betaal je minder.

Samenvatting:
Als je Simyo 100 wilt, kun je het beste voor 14 mei overstappen naar Simyo 100!

Als je Simyo 100 hebt, kun je het beste NIET MEER je bundel aanpassen
tenzij je naar Simyo 200, 300, 500, 1250(XXL) wilt! In dat geval kun je het beste ná 14 mei overstappen.

Als je Simyo 200, 300, 500, 700 of 1250(XXL) hebt, kun je het beste ná 14 mei overstappen naar een nieuwe bundel!

Is het hiermee duidelijk?
Badge
hoi Groentjuh,
bedankt voor je snelle antwoord.
zoals ik het begrepen heb:
ik heb simyo 300, wil ik goedkoper, dan moet ik na 14 mei overstappen op wederom simyo 300, die dan een euro voordeliger is
dus van 300 naar 300.

Lukt dit niet, dan stap ik over op 200 om later weer naar 300 over te stappen.

groeten, Dré
Badge
Het is een duidelijk verhaal. Maar... wordt dit onderschreven door Simyo m.a.w. wat is de status van Groentjuh?
Reputatie 5
Badge +10
hoi Groentjuh,
bedankt voor je snelle antwoord.
zoals ik het begrepen heb:
ik heb simyo 300, wil ik goedkoper, dan moet ik na 14 mei overstappen op wederom simyo 300, die dan een euro voordeliger is
dus van 300 naar 300.

Lukt dit niet, dan stap ik over op 200 om later weer naar 300 over te stappen.

groeten, Dré


Het is een duidelijk verhaal. Maar... wordt dit onderschreven door Simyo m.a.w. wat is de status van Groentjuh?

Welkom op het forum Drejansen,

Je kunt na 14 mei overstappen naar de nieuwe bundels. Dus als je na 14 mei wijzigt dan wordt jouw bundelprijs 1 euro goedkoper 🙂.

@S. Westveen. Groentjuh is een hier vaak op het forum te vinden. Hij werkt alleen niet voor Simyo maar weet wel heel veel 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
wat is de status van Groentjuh?
Het forum slechts enkele soorten gebruikers. Je hebt:
  • Moderatoren Medewerker bij Simyo. Zij kunnen de echte problemen op.
  • Product Managers Ook medewerker bij Simyo, maar doen geen klantenservice.
  • Forum experts Klanten, die zeer actief zijn op het forum en geven daardoor redelijk vaak het correcte antwoord geven. Ze zijn geen Simyo medewerkers, dus facturen inzien en dergelijk kunnen ze niet, maar hebben soms toegang tot net iets meer informatie.
  • Klanten, met verschillende titels. Startend Simyaan, Actief Simyaan, etc etc zijn allemaal gewoon klant. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon klanten helpen, maar zijn hier meestal voornamelijk met vragen.
Tijdens het schrijven van dat antwoord had ik extra informatie uit een speciaal afgeschermd forumdeel, waarin de verzonden email al eerder waren geplaatst zodat we konden kijken of de emails duidelijk waren.

Kennelijk hadden wij nog specifieker moeten zijn met het "als je niks doet dan verandert er niets voor je", want in dit geval bedoelen ze ook ECHT niets! Een aanvulling zou geweest kunnen zijn: "en profiteer je niet van de verlaagde/verhoogde tarieven". Het was helaas wel kort dag(2,5 uur) in dit geval, dus daarin kunnen er een stuk minder klanten hun feedback geven.
Reputatie 1
Badge +1
Het is denk ik niet onbelangrijk om te vermelden dat alleen de jaar abonnementen van sim-only voordeliger worden na 14 mei.
Dus niet de abonnementen die per maand op te zeggen zijn.
Althans als ik dit Tweakers bericht mag geloven. Uit het Simyo bericht hier kan ik dit niet opmaken echter dit forum bericht weer wel.

Overigens mis ik sowieso op de home pagina, de Sim-only pagina, Twitter en Facebook nog een link of vermelding naar de abonnements wijziging. Ik begrijp dat ik gisteren of vandaag een e-mail had kunnen verwachten. Ik heb deze echter niet ontvangen (ik zie ook niks in de spam e-mail staan) en ik ontvang wel de e-mails iedere maand dat mijn factuur klaar staat.
Badge
Ik heb Sim Only 120 min/sms. En ik overweeg om hoger te gaan. Wat is dan voor mij verstandig om te doen? Moet ik voor of na 14 mei mijn bundel verhogen?

En geldt de tariefwijziging ook voor de internet/data bundels?

gr Christianne
Reputatie 7
Badge +9
na 14 mei zijn simyo 200/300/500 en 1250 goedkoper dan voor 14 mei. Dus na 14 mei kun je het beste overstappen.

De databundels blijven hetzelfde.
Badge
Hoi Alex,
bedankt voor je antwoord, ik ga dat doen, ik vermoedde al zo iets dergelijks.
KPN is heel menselijk, als je niets doet, blijf je € 7,- betalen, maar ze verbieden niet om te wijzigen. ;-)
groeten, Dré


hoi Groentjuh,
bedankt voor je snelle antwoord.
zoals ik het begrepen heb:
ik heb simyo 300, wil ik goedkoper, dan moet ik na 14 mei overstappen op wederom simyo 300, die dan een euro voordeliger is
dus van 300 naar 300.

Lukt dit niet, dan stap ik over op 200 om later weer naar 300 over te stappen.

groeten, Dré


Het is een duidelijk verhaal. Maar... wordt dit onderschreven door Simyo m.a.w. wat is de status van Groentjuh?

Welkom op het forum Drejansen,

Je kunt na 14 mei overstappen naar de nieuwe bundels. Dus als je na 14 mei wijzigt dan wordt jouw bundelprijs 1 euro goedkoper 🙂.

@S. Westveen. Groentjuh is een hier vaak op het forum te vinden. Hij werkt alleen niet voor Simyo maar weet wel heel veel 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge
Thx voor het antwoord! 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb Sim Only 120 min/sms. En ik overweeg om hoger te gaan. Wat is dan voor mij verstandig om te doen? Moet ik voor of na 14 mei mijn bundel verhogen?

En geldt de tariefwijziging ook voor de internet/data bundels?

gr Christianne


Welkom op het forum Chris Vis,

Groentjuh is mij voor geweest. Zijn antwoord klopt 🙂.

Hoi Alex,
bedankt voor je antwoord, ik ga dat doen, ik vermoedde al zo iets dergelijks.
KPN is heel menselijk, als je niets doet, blijf je € 7,- betalen, maar ze verbieden niet om te wijzigen. ;-)
groeten, Dré


Geen dank Dré 🙂.

Groetjes,

Alex

Reageer