.

Beantwoord

Start mijn internetbundel meteen als ik de bundel aanvraag?


Hoi ik heb een Sim Only abbonnement ik woon niet in Nederland dus als ik niet Nederland ben zet ik mijn internet bundel uit en mijn bel minuten op zijn laagst.
Nu kom ik volgende maand 2 weken naar Nederland dus pas ik deze maand alvast mijn belbundel aan en activeer ik mij internet voor volgende maand, tot mijn verbazing is mijn internet nu al geactiveerd terwijl er wordt geschreven:

Voor je abonnement met telefoonnummer 068….162 heb je een Internetbundel 2000 aangeschaft. Is dit de eerste keer dat je extra bundel aanschaft? Dan gaat de bundel direct in.

Maar dit is niet de eerste keer want iedere keer als ik in Nederland ben heb ik een internet bundel gehad.
Ik zou nu moeten betalen terwijl er wordt geschreven dat ik voor de 25e van de maand moet activeren, en ben nu helemaal niet in NL :(

Graag reactie en herstellen a.u.b.
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 4 April 2015, 20:42

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan, Thaicoen 😉!
Dank je wel Tiury:D
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Thaicoen,

Bedankt voor je reactie 😉! Ik zorg er voor dat de bundelkosten van de maand april van je factuur worden gehaald! Je bundel blijft in de tussentijd wel gewoon doorlopen, dus vergeet je bundel niet uit te zetten als je op 26-05 weer het land verlaat. Je kunt de verrekening terugvinden op de factuur van april.

We zijn ook meteen aan de slag gegaan met de zin op de website. Dit zal binnenkort worden aangepast!

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Bedankt voor je antwoord en oplossing.

Ik kom in Mei 2 weken naar Nederland om precies te zijn van 11 - 26 Mei dus laat me weten wat ik moet doen
of doe jij het voor mij verzetten?

Bedankt Thaicoen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Thaicoen, welkom op het Simyo forum :)

Zoals maikel.twinnie al heel goed uitlegt, gaat je internetbundel meteen actief als je er nog geen hebt. Nu moet ik toegeven dat de zin "de eerste keer" inderdaad voor verwarring kan zorgen. We gaan uitzoeken of we dit beter en duidelijker op de website kunnen zetten.

Voor jou wil ik in ieder geval voorstellen om de bundel te vergoeden. Alleen wil ik wel weten vanaf welke dag je verwacht weer gebruik van je internetbundel te maken. Zou je me dat kunnen laten weten?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp, maikel.twinnie en Scotsman!
Reputatie 7
Badge +9
Trouwens, bellen naar Simyo zal vandaag en morgen niet lukken, maar er is een kans dat iemand hun Twitter account tijdens de paasdagen in de gaten houdt.
Reputatie 7
Badge +9
oh ja wij hebben hier geen Pasen aan de andere kant van de wereld🆒

Nee ik heb Simyo niet gevraagd het teveel betaalde bedrag terug te betalen. Het ging maar om anderhalve week als ik me goed herinner.

Hier in de UK wordt Pasen wel gevierd maar een tweede Paasdag kennen ze niet. Er is in het hele jaar maar 1 "tweede" feestdag die wel gevierd wordt, en dat is Boxing Day (26 december).
oh ja wij hebben hier geen Pasen aan de andere kant van de wereld🆒
Reputatie 5
Badge +10
Op 2e paasdag? Denk eerder Dinsdag!
Bij de banken hebben ze een vrije dag dus denk Simyo ook.
Bedankt Scotman,

Gelukkig ben ik dus niet de enige, ben benieuwd of ze dit op gaan lossen en de bundel uitzetten
en crediteren?

Hebben ze het bij jou opgelost?

Groet Thaicoen

Groet Coen
Hoi Thaicoen,

Heb je Simyo van je probleem oo de hoogte gesteld?
Dat het activeren van de bundel soms niet direct lukt? Zo ja, wat was hun reactie.

Graag je reactie.


Hoi Maikel,

Volgens mij heb je niet goed gelezen?

Ik ga Simyo morgen bellen
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hetzelfde meegemaakt. De woordkeus van Simyo zou inderdaad verbeterd kunnen worden. Met "de eerste keer" wordt niet bedoeld het moment dat je voor de allereerste keer sinds je klant bent een bundel erbij neemt. Het weer aanzetten van een bundel nadat je een maand of langer daarvoor geen bundel had wordt door Simyo ook als "eerste keer" beschouwd. Ik ben hier zelf ook door lering achtergekomen want ik woon ook in het buitenland en zet alleen een internetbundel aan als ik naar Nederland kom. Het aanzetten van die bundel gaat dan meteen in, en niet pas op de 1e van de volgende maand.

Wat me ook is opgevallen is dat je het volledige aantal MBs krijgt dat bij de bundel hoort, ook al zet je die pas in de loop van de maand aan. Dus neem je een bundel op de 15e dan krijg je 100% van de hoeveelheid MBs en niet 50%.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Thaicoen,

Heb je Simyo van je probleem oo de hoogte gesteld?
Dat het activeren van de bundel soms niet direct lukt? Zo ja, wat was hun reactie.

Graag je reactie.
Hoi Maikel,

Simyo schrijft als het de eerste keer is dat je de bundel aanschaft gaat het direct in maar dat is niet, ik heb al meer internet bundels aangeschaft dus wat ze schrijven klopt niet en daardoor heb ik deze maand al een bundel waar ik niks aan heb omdat ik helemaal niet in NL ben.

Groet Thaicoen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Thaicoen,

Welkom op het Simyo Forum.

De internetbundel was nog niet actief lees ik.
Indien de internetbundel nog niet actief was wordt deze per direct actief.

Een verandering van de bundel moet je voor de 25ste doen om het de 1ste in te laten gaan.
Een bundel activeren kan iedere dag.

Heb ik je zo genoeg informatie geven?

Reageer