.

Vraag

Sim only abbonement, vragen

  • 11 October 2012
  • 7 reacties
  • 695 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik zit te twijfelen over het overgaan van prepaid naar een sim only abbonement (jaarabbonement). Ik heb zelf prepaid van Simyo.
Over het sim only abbonement heb ik de volgende vragen:
- Hoelang duurt het voordat je sim only abbonement 'aangesloten' is nadat je deze besteld hebt?
- Hoelang duurt nummerbehoud van prepaid naar sim only? 
- Ik heb gelezen dat je eerst een tijdelijk nummer krijgt en hiermee dus tijdelijk buiten je bundel belt, hoelang kan dit duren? Ik heb namelijk geen zin in extra kosten.
- Bij prepaid zijn nummers als 1244 (saldo opvragen) gratis, kost dit bij sim only wel minuten uit je bundel? En zijn de andere normale gratis telefoonnummers ook echt gratis of betaal je daar wel je minuten uit je bundel voor?
- Kan je de sms-verdubbelaar & internetbundel eventueel ook later aanschaffen? Dit dus bijv. een paar maanden nadat je de sim only hebt besteld.
- Hoe gaat het sim only abbonement verder na een jaar? Wordt deze automatisch verlengt of moet je een nieuwe aanvragen. Moet je dan opnieuw aansluitkosten betalen?

Gr. Harma

7 reacties

Badge +2
Beste harma91,

Je kan tegenwoordig alleen via de persoonlijke pagina van de prepaidkaart overstappen naar een simonly abonnement. Het prepaidkaartje wat je al in je bezit hebt zal binnen 24 uur worden omgezet naar een abonnement. Je hebt dus geen nieuwe simkaart nodig en zal dus ook geen tijdelijk nummer krijgen. Helaas is het niet mogelijk om het aantal belminuten telefonisch op te vragen. Dit kan je alleen via internet inzien. Aanvullende opties als de sms-verdubbelaar en een internetbundel kan je ook later aanschaffen. Na een jaar zal het abonnement verder lopen. Het enige dat veranderd is dat het abonnement dan maandelijks opzegbaar is.

Groetjes,

Arie
Badge
Oke, duidelijk! Bedankt voor de informatie!
Mij is bekend dat je het beltegoed van je prepaid nummer kan laten omzetten/verrekenen bij het bestellen van een simyo sim only abbonement, maar hoe moet je dit aangeven? Tijdens de bestellen of via een mail ofzo? En hoe wordt dit geldbedrag (beltegoed) omgezet?

Verder heb ik nog een vraag die via de mail nog niet beantwoord is (al ong. een week geleden), hierbij de mail:

Op 24 september 2012 kwam ik erachter dat ik een voicemail bericht had, terwijl ik voicemail nooit heb geactiveerd (dus geen voicemail had). Kon dit bericht echter niet afluisteren. Vervolgens 12331 gebelt om voicemail te activeren.
Nu krijg ik steeds een sms als ik een voicemail bericht heb, maar kan dit sms- bericht niet verwijderen, waardoor ik bovenin het schem van mijn telefoon de hele dag door een berichtje heb staan en dus niet zie wanneer ik werkelijk een nieuw bericht heb. Ook heb ik het gevoel minder goed bereikbaar te zijn, doordat er misschien gelijk of heel snel doorgeschakeld wordt naar mijn voicemail. Inmiddels heb ik op 7 oktober 2012 mijn voicemail gedeactiveerd door te bellen naar 12339. Na enkele minuten zou mijn voicemail uitgeschakeld moeten zijn, maar dit is niet het geval. Nog steeds is mijn voicemail aan. Hoe kan dit worden opgelost? En hoe kan ik de berichten van mijn voicemail verwijderen, zodat deze niet bovenin mijn scherm blijven staan.
Is er ook een mogelijkheid om via het inloggen bij simyo online in te zien of voicemail aan of uit staan? En je via hier je voicemail aan/uit kan zetten? Nu is deze mogelijkheid er niet, er staat alleen dat je aan/uit kunt schakelen via de 2 nummers.
Badge +2
Beste harma91,

Het resterend beltegoed zal automatisch worden verrekend met de eerste factuur. Hier hoef je zelf geen stappen voor te ondernemen.
De voicemail staat inderdaad nog aan. Wij adviseren je nogmaals te bellen met 12339 om de voicemail uit te schakelen.
Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen. Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat jouw toestel, ondanks dat je het bericht wel heeft ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij je aan je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot je het bericht nog een keer ontvangt. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Badge
Sinds vanmorgen mijn simkaart (met nu het sim only abbonement van jullie) in een andere telefoon gedaan, dit ivm dat ik de laatste tijd sommige smsjes/bellen niet binnenkrijg. Af en toe krijg ik dus geen berichten/bellen binnen, heel raar. Waar kan dit aan liggen? Ik probeer nu uit of ik wel gewoon smsjes etc. ontvang in mijn andere telefoon. Ook heb ik met deze andere telefoon geprobeert voicemail uit te zetten, kreeg wederom weer geen smsje dat mijn voicemail is uitgeschakeld. 
Kunnen jullie de voicemail niet uitzetten voor mij?

Wat zijn hiervan de oorzaken en wat kan ik eraan doen om de problemen op te lossen?

Gr. Harma
Badge +2
Beste harma91,

Het niet kunnen ontvangen van sms'jes of gesprekken kan aan meerdere factoren liggen. Het kan aan je toestel, je simkaart of het bereik in je omgeving liggen. Als ik het goed begrijp heb je de simkaart al in een ander toestel uitgeprobeerd. Het probleem speelt nog steeds. We kunnen dan uitsluiten dat het een toestel gerelateerd probleem is. Het kan nu nog aan de simkaart of aan eht bereik liggen. Graag vernemen wij de postcode waarin u dit probleem heeft zodat wij de dekking kunnen checken.

Bij het uitschakelen van de voicemail door te bellen met 12339 ontvang je geen sms ter bevestiging. Wij adviseren je voor de zekerheid nogmaals te bellen met 12339 om de voicemail uit te schakelen.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik heb inderdaad de simkaart in een andere telefoon geplaatst. Hierin speelt het probleem zich soms nog af dat ik geen smsjes ontvang/verstuur of gebelt kan worden. 
Mijn postcode is: 9461HL
Ik heb inmiddels al iets van 3 of 4 keer via het nummer gebelt om voicemail uit te schakelen. Ook met de simkaart in een andere mobiele telefoon. Ik weet zelf niet of de voicemail nu wel uit staat? Kunnen jullie dit voor mij bekijken? En als de voicemail aanstaat, zouden jullie deze dan handmatig kunnen uitschakelen? Dit ivm dat bellen met het nummer dan geen zin heeft, aangezien ik het al een aantal keren heb geprobeerd.

Groetjes Harma
Badge +2
Beste harma91,

Wij hebben de dekking in je postcode laten checken door de netwerkspecialisten. Deze blijkt prima te zijn. Wij adviseren je het toestel handmatig op het 2G netwerk te zetten. Vaak verhelpt dit het probleem. Laat ons even weten of het is gelukt.
Wij hebben de voicemail bij deze definitief voor je uitgeschakeld. Als je deze weer ingeschakeld wil hebben dien ons hiervoor te contacteren.

Groetjes,

Arie

Reageer