-
-
Startend Simyaan
-
3 reacties
Eind november heb ik een abbo (2,99 per maand) aangevraagd voor mijn dochter. Ik ontving de ontvangstbevestiging met het tijdelijke nummer 06********. Omdat bij de aanvraag het rekeningnummer van het bankincasso afweek van het rekeningnummer dat ik gebruikte voor de verifiicatie (0,01) via Ideal ontving ik een mail dat de aanvraag toch was afgewezen.Via mail werd mij verzocht een nieuwe aanvraag te doen. Zo geadviseerd zo gedaan; bij deze aanvraag werd tweemaal 0,01 via Ideal afgeschreven. Ik ontving wederom een ontvangstbevestiging per mail net het tijdelijke nummer, 06********. Op zowel de eerste aanvraag als de tweede (ervanuit gaande dat de eerste was geannuleerd) heb ik nummerbehoud aangevraagd voor het oude prepaid-nummer van mijn dochter. Ongevraagd ontving ik wederom een ontvangstbevestiging met een tijdelijk nummer 06********. Ik was het spoor inmiddels bijster. Via de post ontving ik ik 2 pakketten met verschillende sim-kaartjes met de nummers: 06******** en 06********. Op 6/12 ontving een mail van Simyo porteringen dat mijn oude prepaidnummer was overgezet naar mjn Simyo-nummer, naar welk nummer stond niet in de mail. Het prepaidnummer was vanaf dat moment niet meer bereikbaar. Op mijn email d.d. 6/12 welke SIM ik nu moest activeren kreeg ik een antwoord: 06********. Dit heb ik gedaan. Vanaf dat moment kon mijn dochter bellen en SMS'en met haar toestel met nummer 06********en was ook bereikbaar op dit nummer. Haar oude prepaidnummer bleek echter niet overgezet.. en was onbereikbaar. Al de gegevens van het abonnement 06******** waren en zijn nog steeds te zien op "Mijn Simyo" . Wonderlijk is echter dat mijn rekening nooit is belast voor de kosten van het abbonement (2,99) en de aansluitkosten (14,99). Het verbruik in december was op "Mijn Simyo' goed te volgen, alleen de facturen niet. Er werd alleen een factuur over de maand november getoond van 0,01. Helaas, sinds januari kan mijn dochter niet meer bellen en SmS'en met haar nummer 06******** en kan ook niet meer gebeld worden. Er is dus opnieuw een probleem.
Ik heb vanaf de aanvraag tientallen mailjes gestuurd naar de klantenservice van Simyo, maar kreeg op bijna ieder mailtje een onzinnig, niet terzake doende, antwoord. Hoe moeilijk kan een simpele aanvraag voor een SIM-abonnement van 2,99 per maand zijn. Ik kan me voorstellen dat Simyo met dit soort tarieven niet een proffesionele klantenservice-organisatie kan neerzetten, maar aan de andere kant weet ik als ervaren ICT'er dat dit soort simpele zaken makkelijk te beheren zijn en dat ook simpel kan worden nagegaan waar het fout is gegaan.
Mijn dochter is teleurgesteld; het oude prepaidnummer is niet meer bereikbaar; haar nieuwe Simyo-nummer 06******** is sinds januari het zelfde lot ondergaan. Voor wie bij Simyo dit relaas niet gelooft; ik heb alle mailtjes en correspondentie nog beschikbaar. Ik hoop dat iemand binnen Simyo, ook een klant van 2,99 per maand, kan uitleggen waar het fout is gegaan en hoe dit alsnog kan worden opgelost.
Ik hoor graag van jullie, dit vooral namens een teleurgestelde dochter.
RWA van Scheppingen, *******@hetnet.nl