.

Beantwoord

Problemen en problemen.....

  • 10 January 2012
  • 12 reacties
  • 3203 Bekeken

Badge
Eind november heb ik een abbo (2,99 per maand) aangevraagd voor mijn dochter. Ik ontving de ontvangstbevestiging met het tijdelijke nummer 06********. Omdat bij de aanvraag het rekeningnummer van het bankincasso afweek van het rekeningnummer dat ik gebruikte voor de verifiicatie (0,01) via Ideal ontving ik een mail dat de aanvraag toch was afgewezen.Via mail werd mij verzocht een nieuwe aanvraag te doen. Zo geadviseerd zo gedaan; bij deze aanvraag werd tweemaal 0,01 via Ideal afgeschreven. Ik ontving wederom een ontvangstbevestiging per mail net het tijdelijke nummer, 06********. Op zowel de eerste aanvraag als de tweede (ervanuit gaande dat de eerste was geannuleerd) heb ik nummerbehoud aangevraagd voor het oude prepaid-nummer van mijn dochter. Ongevraagd ontving ik wederom een ontvangstbevestiging met een tijdelijk nummer 06********. Ik was het spoor inmiddels bijster. Via de post ontving ik ik 2 pakketten met verschillende sim-kaartjes met de nummers: 06******** en 06********. Op 6/12 ontving een mail van Simyo porteringen dat mijn oude prepaidnummer was overgezet naar mjn Simyo-nummer, naar welk nummer stond niet in de mail. Het prepaidnummer was vanaf dat moment niet meer bereikbaar. Op mijn email d.d. 6/12 welke SIM ik nu moest activeren kreeg ik een antwoord: 06********. Dit heb ik gedaan. Vanaf dat moment kon mijn dochter bellen en SMS'en met haar toestel met nummer 06********en was ook bereikbaar op dit nummer. Haar oude prepaidnummer bleek echter niet overgezet.. en was onbereikbaar. Al de gegevens van het abonnement 06******** waren en zijn nog steeds te zien op "Mijn Simyo" . Wonderlijk is echter dat mijn rekening nooit is belast voor de kosten van het abbonement (2,99) en de aansluitkosten (14,99). Het verbruik in december was op "Mijn Simyo' goed te volgen, alleen de facturen niet. Er werd alleen een factuur over de maand november getoond van 0,01. Helaas, sinds januari kan mijn dochter niet meer bellen en SmS'en met haar nummer 06******** en kan ook niet meer gebeld worden. Er is dus opnieuw een probleem.

Ik heb vanaf de aanvraag tientallen mailjes gestuurd naar de klantenservice van Simyo, maar kreeg op bijna ieder mailtje een onzinnig, niet terzake doende, antwoord. Hoe moeilijk kan een simpele aanvraag voor een SIM-abonnement van 2,99 per maand zijn. Ik kan me voorstellen dat Simyo met dit soort tarieven niet een proffesionele klantenservice-organisatie kan neerzetten, maar aan de andere kant weet ik als ervaren ICT'er dat dit soort simpele zaken makkelijk te beheren zijn en dat ook simpel kan worden nagegaan waar het fout is gegaan.

Mijn dochter is teleurgesteld; het oude prepaidnummer is niet meer bereikbaar; haar nieuwe Simyo-nummer 06******** is sinds januari het zelfde lot ondergaan. Voor wie bij Simyo dit relaas niet gelooft; ik heb alle mailtjes en correspondentie nog beschikbaar. Ik hoop dat iemand binnen Simyo, ook een klant van 2,99 per maand, kan uitleggen waar het fout is gegaan en hoe dit alsnog kan worden opgelost.

Ik hoor graag van jullie, dit vooral namens een teleurgestelde dochter.

RWA van Scheppingen, *******@hetnet.nl
icon

Beste antwoord door Bibi 11 January 2012, 10:01

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

12 reacties

Badge +3
uhmm......heb je nog een mailtje kunnen sturen naar porteringen@simyo.nl ???
ik zou dit nog effe proberen als hoop! en als dit niet lukt moet er een simyo medewerker van het forum hier aanwezig zijn om jouw gegevens te laten checken per pm nogwel!
MAAR!!!! als dit ook geen zin heeft...tsja....dan zien we verder wel..
.......maar probeer de moed erin te houden oke!? :-]
Badge
uhmm......heb je nog een mailtje kunnen sturen naar porteringen@simyo.nl ???
ik zou dit nog effe proberen als hoop! en als dit niet lukt moet er een simyo medewerker van het forum hier aanwezig zijn om jouw gegevens te laten checken per pm nogwel!

MAAR!!! als dit ook geen zin heeft...tsja....dan zien we verder wel..


Zoals gemeld, ik heb alle verzonden en ontvangen mailtjes nog, dus ook die van en naar Simyo Porteringen... schijnbaar weet echter niemand wat het probleem is, Simyo-medewerkers weten van elkaar niet wat er al naar mij is beantwoord via de mail... Ik heb diverse malen gevraagd of dit mailverkeer bij Simyo nog traceerbaar was, maar helaas.
Badge +3
je enige hoop is: of je gegevens laten checken door een simyo medewerker van het forum he... of je kan nog een berichtje sturen naar twitter met je problemen aangezien ik veel positieve berichten hoor bij twitter ;p
Badge
.......maar probeer de moed erin te houden oke!? :-]



Als ik voor een simpel abbo van 2,99 per maand al 2 maanden bezig ben om dit voor mijn dochter te regelen kan moed mij niet worden onzegd. Ik blijft nog even hopen op een Simyo medewerker met gevoel en hart voor het bedrijf, waarvoor hij/zij werkt.
Badge +3
en probeer ook nog een berichtje te sturen naar twitter, (het is simyonl) en ik dacht dat het een paar dagen was...sorry daarvoor.. zucht 😳
Badge
en probeer ook nog een berichtje te sturen naar twitter, (het is simyonl) en ik dacht dat het een paar dagen was...sorry daarvoor.. zucht :$


Twitter heeft max 140...mijn uitleg was iets langer, maar wat is jou rol op dit forum, dit gezien je vele reacties...
Badge +3
mijn rol op dit forum!? pardon...........................................sorry maar ik weet toch 100 procent zeker dat je dit sarcastisch bedoeld?..zo dom ben ik niet... lol

hieronder@

het is goed met je,
Badge
Beste Aren,

Klanten van Simyo gebruiken dit forum serieus, gezien je reacties op dit topic en andere topics, zou ik het op prijs stellen verder niet te reageren. Alvast bedankt en no offence.
Badge +3
je 'lieve' bericht klopt echt ook niet hé....

ten eerste doe je niet zo 'lief' tegen mij via pm...

ten tweede geef ik advies ondanks dat ik niet echt verstand heb van abbonementen..
en ik heb het aan een moderator vertelt hoe jij zo doet tegen mij.....ik doe niet rot en uiteindelijk doe jij zo rot...
-______-' En via pm ben je niet een brave jongen hé Foei!!!!!!

en ruud van scheppingen: waarom moet jij een ip check doen!?....als je die van mijn doet.......dan ben je echt ziek in je hoofd..
Badge +5
Hi Ruud,
Ik heb zojuist geprobeert om voor je na te gaan wat er mis is. Uit onze gegevens blijkt dat het te behouden nummer van je dochter en het tijdelijk nummer welke ze in gebruik heeft genomen actief zijn. Op het netwerk staan alle instellingen juist, dus is het niet duidelijk waarom zij niet kan bellen. Graag verneem ik een nummer waarop ik je kan bereiken zodat wij samen alle instellingen etc kunnen controleren. Wij zullen nu het te behouden nummer koppelen aan de simkaart waarvan je dochter gebruik maakt, dit houdt in dat zij op het moment dat haar simkaart het weer doet met haar eigen prepaid nummer kan bellen. Excuses voor het ongemak.
Groet,
Bibi
Beste Bibi

Ik wil je bedanken voor je inzet om het probleem opgelost te krijgen. Zoals gisteren al telefonisch besproken, werkt alles inmiddels zoals was aangevraagd en bedoeld. Ook de financiele tegemoetkoming van Simyo is bijzonder gewaardeerd.

Ik blijf overigens van mening dat de klantenservice van Simyo niet adequaat genoeg reageert op de mail(s), zo'n stuk of 20.. die ik heb gestuurd.

Als voorbeeld geef ik aan dat op mijn ultieme klacht van gisteren, per mail ik de reactie kreeg dat het door mij aangevraagde nummer al 6 maanden niet was gebruikt....., dus weer zo'n onzinnig antwoord. Gelukkig heb ik via het Forum , en via Bibi uiteindelijk de service gekregen die ik had aangevraagd.

Dus nogmaals BiBi, (wat in mijn pre-internet tijd stond voor ByeBye), hulde voor je inzet!!

Groet, Ruud
Badge +2
Hi Ruroli,

Als eerst onze excuses voor het ongemak. Uit onze gegevens blijkt dat je met Bibi samen tot een oplossing bent gekomen. Wij gaan er van uit dat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie