.

Beantwoord

Overstappen voor einde contract?

  • 12 March 2014
  • 7 reacties
  • 2113 Bekeken

Hallo, 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een voordelig abonnement voor een iPhone 5. Nu heb ik er eentje gevonden, maar ik zit nog tot eind mei aan het contract van simyo vast. Vanaf wanneer is het mogelijk om met nummerbehoud over te stappen naar een andere provider?

antwoorden zijn welkom.
icon

Beste antwoord door Charlene 13 March 2014, 11:51

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Hoi Mar94,

Welkom bij Simyo :)
Jouw contract loopt inderdaad nog tot 27-5-2014. Je kan dus nummerbehoud aanvragen voor die datum. Dat kan op zijn vroegst 2 maanden vantevoren. Dus je zou het op 27-3 kunnen aanvragen bij je nieuwe provider. Je zegt dan beter niet zelf op. Een goedgekeurde aanvraag nummerbehoud telt namelijk als een opzegging.
Kun je niet wachten tot 27-5, dan zou je ervoor kunnen kiezen om de laatste twee maanden van je contract af te kopen. Als je dat graag wilt, dan hoor ik het graag van je.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Als ik op 27-3 nummerbehoud bij een andere provider aanvraag, betekent dit dan dat ik directe opzegging heb of betekent dit dat ik dan 2 maanden dubbele kosten heb? En het afkopen? Hoe gaat dat precies?

Groetjes Marianne
Beste simyo,

Ik heb een contract dat loopt tot 05-12-2014.
Nu is het zo dat ik wil overstappen met nummerbehoud naar een andere provider.
Alleen volgens het contract kan dat nog niet. Mijn vraag is of ik het huidige contract kan afkopen en mijn huidige nummer kan meenemen naar de nieuwe provider zonder het verlies van mijn nummer en zonder opzegging? Zo ja, hoe kan dit geregeld worden?

Hoor graag een reactie.

Mvg,

Cheryll
Reputatie 5
Badge +11
Als ik op 27-3 nummerbehoud bij een andere provider aanvraag, betekent dit dan dat ik directe opzegging heb of betekent dit dat ik dan 2 maanden dubbele kosten heb? En het afkopen? Hoe gaat dat precies?

Groetjes Marianne


Hoi mar94,

Wanneer je overstapt op de manier zoals Charlene uitlegt, dan blijf je gewoon klant totdat je contract af is gelopen. Je zit dan wel een tijdje met dubbele kosten, maar als je je contract echt wil afkopen, heb je dat feitelijk ook, maar dan betaal je dat in 1 keer.
Het bedrag zal je resterend aantal maanden zijn vermenigvuldigd met je maandelijkse abonnementskosten.
Als je dat graag wilt, wil ik dat nogmaals bevestigd hebben, dan zet ik het in werking voor je.
Reputatie 5
Badge +11
Beste simyo,

Ik heb een contract dat loopt tot 05-12-2014.
Nu is het zo dat ik wil overstappen met nummerbehoud naar een andere provider.
Alleen volgens het contract kan dat nog niet. Mijn vraag is of ik het huidige contract kan afkopen en mijn huidige nummer kan meenemen naar de nieuwe provider zonder het verlies van mijn nummer en zonder opzegging? Zo ja, hoe kan dit geregeld worden?

Hoor graag een reactie.

Mvg,

Cheryll


Hoi moeksim, welkom op ons forum.

Voor jou geldt hetzelfde als bij mar94 hierboven.
Kun je me laten weten of dit écht is wat je wilt, kunnen we een afkoop in orde maken. Je kunt dan ook je nummer meenemen naar een nieuwe provider. Hoe dat in zijn werk gaat hangt onder anderen af van of en wanneer je je nummer wilt laten overzetten.
Hallo, onlangs is mijn telefoon gestolen en moet er dus een nieuwe komen. Ik had een iPhone 4S en eigenlijk wil ik nu meteen naar de iPhone 5S, maar die verkopen jullie niet in de winkel. Daarom ben ik aan het speuren op het Internet naar de goedkoopste optie. Het lijkt erop dat een goede aanbieding pakken bij bijvoorbeeld Tele2, eigenlijk het goedkoopste is. Maar dan moet ik dus voortijdig mijn huidig abonnement afkopen bij Simyo. Ik moet dat de resterende maanden van het contract betalen, maar als ik nu alles terug zet naar erg goedkoop, geldt dat dan als het maandbedrag wat in de afkoop betaald gaat worden, of gaat het om het initiële contract?
Ik hoef niet weg bij Simyo, is het dan mogelijk dat jullie een iPhone 5s aan mij kunnen verkopen (eigenlijk 2, want mijn vrouw zit ook bij jullie en zei moet ook een nieuw toestel)?

Groeten en alvast bedankt voor de antwoorden
Marco roskam
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marco roskam, welkom op het Simyo forum!

He, wat irritant! Ik kan er zó slecht tegen als mensen vinden dat zij meer recht hebben op jouw eigendom dan jij zelf :mad:

Het blijft ook altijd lastig als je een sim only abonnement hebt en je telefoon is kapot of weg. Wat moet je doen? Los toestel kopen? Abo inclusief toestel ergens?
Als je het uitrekent ben je met een los toestel en een sim only (bij Simyo natuurlijk) vaak het goedkoopste uit, maar die 5S los kopen is wel best veel geld in 1 keer. Wij kunnen je helaas geen iPhone 5S verkopen. We kunnen je enkel de toestellen uit onze telefoonshop aanbieden.
In jouw geval is er ook nog sprake van een jaarcontract, en als je tussentijds over wilt stappen, dan moet je je contract afkopen.
Die rekensom is inderdaad je initiële bundels vermenigvuldigd met de resterend aantal maanden.
Als je wilt weten hoeveel dat exact is, kan ik je dat wel middels een privébericht laten weten, maar het bedrag wordt per dag berekend, dus een dag later is het weer ietsje lager.

Reageer