.

Beantwoord

Overstap van abonnement naar prepaid


Badge +1
Hoi,

Ik ga voor een jaar naar de VS en wil mijn nummer dat jaar koppelen aan een prepaid aansluiting bij Simyo.
Dit omdat ik mijn nummer wil behouden. Momenteel heb ik een Sim Only aansluiting bij Simyo.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Groet!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 May 2014, 15:37

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Om dat te kunnen doen, moet je abonnement (maandelijk) opzegbaar zijn. Dat is je abonnement als je aan maandelijks opzegbaar abonnement hebt, of als je jaarabonnement een jaar loopt (en je niet met een jaar hebt verlengt). Indien je abonnement niet opzegbaar is, kun je je bundel naar Simyo 100 zetten en je data-, sms- en 4G- bundel uitzetten. Dan betaal je maar 4 euro per maand. Je kunt ook de rest van je abonnement afkopen, maar dat kan duurder zijn dan het omlaag zetten van de bundels.

Als je abonnement maandelijks opzegbaar is kun je prepaid aanvragen voor met nummerbehoud om het nummer van je abonnement te behouden op die prepaid aansluiting.

Je prepaid aansluiting verloopt na 6 maanden, als je hem niet gebruikt. Via Mijn Simyo kun je een SMS sturen (naar een ander Nederlands nummer)! Dat kost 0,10 euro. Doe dat op tijd, anders ben je alsnog je nummer kwijt! SMSen via je toestel is natuurlijk duurder, omdat jij dan in de VS bent en roaming duur is!

Zodra je weer terug bent kun je via mijn simyo weer overstappen naar een abonnement. Met je resterende beltegoed betaal je dan je eerst factuur van je abonnement.
Badge +1
@ Groentjuh
Dank je wel voor het duidelijke antwoord!
Badge +6
Hoi trablado,

Fijn dat Groentjuh je vraag al heeft kunnen beantwoorden, dankjewel daarvoor Groentjuh! 🙂
Badge +1
Wat ik me nog afvroeg:
Moet ik in NL zijn als mijn nummer van Sim-only wordt verplaatst naar een prepaid aansluiting?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi treblado,

Jij of je simkaart hoeft niet fysiek in Nederland te zijn als het nummer wordt overgenomen. Je kunt je prepaid simkaart dus meenemen naar de VS als je nummer nog niet is overgezet. Daarna als het nummer is overgenomen moet je niet vergeten om eens in de 6 maanden een sms te versturen of even te bellen, anders komt je nummer te vervallen en dat zou zonde zijn.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Badge +1
Hoi treblado,

Jij of je simkaart hoeft niet fysiek in Nederland te zijn als het nummer wordt overgenomen. Je kunt je prepaid simkaart dus meenemen naar de VS als je nummer nog niet is overgezet. Daarna als het nummer is overgenomen moet je niet vergeten om eens in de 6 maanden een sms te versturen of even te bellen, anders komt je nummer te vervallen en dat zou zonde zijn.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?


Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord!
Badge +6
Graag gedaan namens Dries, treblado 🙂
Badge +1
Vandaag zou het telefoonnummer van Sim-only van Simyo naar prepaid van Simyo worden overgezet.
Nu bevinden zich twee simkaartjes in de VS die alletwee niet werken. Als men het nummer belt horen ze de voicemail terwijl die altijd uit heeft gestaan!

Iemand een tip??
Reputatie 6
Badge +10
Hoi treblado,

Wat vreemd dat inkomende gesprekken meteen terecht komen bij de voicemail. Dit komt waarschijnlijk door de nieuwe simkaart, waarbij de optie Voicemail nog aan staat. Om dit uit te schakelen, dient er gebeld te worden naar 12339.

Maar, dan is er wel een verbinding met het netwerk nodig! Volgens mijn gegevens stond de optie bellen in het buitenland niet goed verwerkt op de nieuwe simkaart, waardoor dit helemaal onmogelijk is. Dit heb ik met de IT-afdeling rechtgezet, dus na het uit/aan zetten van de telefoon (met nieuwe simkaart) kan er weer verbinding worden gemaakt met het netwerk 🙂

Zou je dit voor me willen testen? Alvast bedankt!
Badge +1
Hallo Tiury, dank je voor je reactie.
Ik heb via de klantenservice voor jouw reactie al een mail gehad met een oplossing.
De inloggegevens waarmee moest worden ingelogd op Mijn Simyo waren onjuist, met de juiste inloggegevens kon ik de simkaart aanmelden en was het
euvel opgelost.
En het betreft mijn ander nummer, dus niet het nummer waarmee ik op het forum ben aangemeld!!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi treblado,

Namens Tiury, graag gedaan. Er was inderdaad gekeken naar het nummer waarmee je bent ingelogd. Fijn om te horen dat je inmiddels al een oplossing hebt gekregen. Bedankt dat je even hebt laten weten wat de oplossing was, zo help je ook andere forumgebruikers 😃

Tot ziens op het Simyo forum 😉
Badge +1
Hallo!

Klopt bovenstaande procedure momenteel nog? Vorige keer heeft het goed gewerkt.

Moet overstappen altijd op de 1e dag van de maand of kan het ook bijvoorbeeld de op de 8e dag?
Dit maal ga ik voor anderhalf jaar naar de VS en wil mijn nummer ook dit keer koppelen aan een prepaid aansluiting bij Simyo omdat ik mijn nummer wil behouden.

Groet!
Als ik op deze zondagmorgen goed heb gelezen dan zeg ik ja..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi treblado,

Bij deze kom ik het antwoord bevestigen van Raytje 🙂 De procedure is hetzelfde gebleven. Gaat dit lukken of heb je hier nog meer informatie voor nodig? Alvast heel veel plezier in de VS!

@Raytje, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Angela
Badge +1
@Raytje en Angela
bedankt voor jullie reactie
Wat ik me nog afvraag: moet overstappen altijd op de 1e dag van de maand of kan het ook bijvoorbeeld de op de 8e dag?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi treblado,

Je kunt ook per bijvoorbeeld de 8e overstappen naar een Prepaid, dat is geen enkel probleem. Je kunt dit bij de nummerbehoud aanvraag aangeven bij 'gewenste overstapdatum'. Gaat dat lukken denk je 🙂?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Hoi treblado,

Gaat dat lukken denk je 🙂?

Groetjes, Tiury


Ja hoor, `t is gelukt 😉
Reputatie 7
Badge +10
Super! Goed dat je dit nog even hebt doorgeven. Nogmaals, we wensen je een fijn verblijf in het buitenland 😃 Voor verdere vragen weet je ons natuurlijk te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer