.

Beantwoord

Overstap Lowcall --> Simyo abonnement

  • 25 February 2013
  • 10 reacties
  • 384 Bekeken

In de afgelopen maand had ca. 5 vragen gesteld. Tot nu toe geen één concrete antwoord van Simyo - enige wat ik krijgt is een automatische email dat 'nu druk is', meer niets! Bellen heeft ook geen nut - na 40 minuten nam niemand op.

Ik ben van prepaid naar abonnement overgestapt met nummerbehoud (wat een ellende, maar goed). Ik had nog tegoed op prepaid en dit bedrag zou in mindering gebracht  worden op de eerste abonnement factuur. Dit is niet gebeurd. Wanneer wordt prepaid tegoed in mindering gebracht op mijn abonnement? Kan iemand een zinnig antwoord geven?
icon

Beste antwoord door Natascha 2 March 2013, 10:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Hmm, ik weet niet beter of ik zou zeggen dat het prepaid tegoed komt te vervallen bij overstappen naar een abonnement. Althans dit is wel zo bij overstappen náár Simyo. Ik kan mij ook zo voorstellen dat het ook zo binnen Simyo is.
Simyo beweert o.a. hier https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/ dat 'Het eventueel resterende beltegoed zal automatisch worden verrekend met je factuur.' En dit gebeurt dus niet. Ik heb alles netjes gevolgd bij het overstappen zoals ze hadden geadviseerd. En nu? Klantenservice is gewoon onbereikbaar en ‘nu is het erg druk’ berichten stuurt - zie begin van mijn vraag.Het gaat om iets meer dan een tientje, maar waarom zou ik dit bedrag aan Simyo schenken?
Reputatie 7
Duidelijk, ik zie het staan. Is op zich ook wel logisch natuurlijk, maar ik was hier niet van op de hoogte.

Als Simyo aangeeft dat zij het positieve bedrag gaan verrekenen met je eerstvolgende factu(u)r(en) dan moet je het bedrag zeker niet schenken aan Simyo.

Mijn ervaringen met het forum zijn zeer positief. Ik ben ervan overtuigd dat een webcare medewerker je probleem zal oppakken.
Dank je. Forum is mijn laatste hoop indd.  Anders laat ik dit zo zitten, kost meer tijd dan dit oplevert. Voor mijn twee dochters had toch een nieuwe smartphone-abonnement bij een andere provider (ook via kpn netwerk) afgesloten, wil niet meer deze Simyo-ellende met het overstappen en dan klantenservice meemaken.
Badge +6
In de afgelopen maand had ca. 5 vragen gesteld. Tot nu toe geen één concrete antwoord van Simyo - enige wat ik krijgt is een automatische email dat 'nu druk is', meer niets! Bellen heeft ook geen nut - na 40 minuten nam niemand op.

Ik ben van prepaid naar abonnement overgestapt met nummerbehoud (wat een ellende, maar goed). Ik had nog tegoed op prepaid en dit bedrag zou in mindering gebracht  worden op de eerste abonnement factuur. Dit is niet gebeurd. Wanneer wordt prepaid tegoed in mindering gebracht op mijn abonnement? Kan iemand een zinnig antwoord geven?


Hoi Mcneff,

Ik heb het bekeken in het systeem. Ik zie dat jij een voormalig lowcall klant bent geweest die is overgestapt naar een abonnement van Simyo. Dat is geen prepaid maar een zogenoemd 0 euro abonnement. Je betaalt voor wat je gebruikt en je hebt geen abonnementkosten. Het tegoed wat je op je lowcall aansluiting had wordt niet in mindering gebracht op de factuur van je Simyo abonnement. Dit gebeurd alleen wanneer je een prepaid hebt van Simyo en overstapt naar een Simyo abonnement via de link die daarvoor bedoeld is.
Badge
Nou Natascha,

Ik vind dat een flauw woordenspelletje om onder het betalen van een vergoeding uit te komen.
De precieze voorwaarden voor een lowcall klant ken ik niet maar uit het verhaal van McNeff begrijp ik dat hij MEER heeft betaald dan wat hij heeft gebruikt. Hij heeft dus belTEGOED. Dat is VOORUIT betaald en nog niet gebruikt.
Volgens mij is dat letterlijk precies de betekenis van Pre-Paid !!!!

Hij kan nu dat tegoed niet meer gebruiken en heeft mijns inziens recht op restitutie.
Reputatie 7
Badge +9
Deze draad is 3 jaar oud! Ik geloof niet dat Natascha nog bij Simyo werkt, en mogelijk is Mcneff ook inmiddels naar een andere provider verkast. De kans is dus klein dat je van beide een reactie krijgt.
Reputatie 7
Ik denk dat A.Grootes ongenoegen heeft met hoe wordt omgegaan met Prepaid en geen andere wijze zag dan dat middels dit erg oude topic te ventileren....:D. Ik had wel een andere manier gehanteerd....
Badge
Hmm ja,
Ik ben net nieuw op dit forum en had er niet op gelet dat dit een antiek topic was.
Sorry.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi A.Grootes!

Een misverstand moet kunnen! Haha, denk dus niet dat het nodig is om hier verder op in te gaan.

Wel tof dat je drukt maakt om een ander z'n vraagstuk. Blijf je vooral gezellig met ons meedoen op het Forum?

Scotsman, dankjewel voor het duidelijk maken dat het gaat om een oude topic.

RicoK, laten we hopen dat ze niet ontevreden is! @A.Grootes, dit kan je natuurlijk altijd aangeven bij ons! We denken graag met je mee.

Groetjes,
Ilias

Reageer