.

Beantwoord

Over bundel heen zonder bericht, wat kan ik doen?


Goedenavond,

Deze middag kwam ik er achter dat mijn schoonmoeder (ik type dit bericht namens haar) over haar data bundel is gegaan met bijna 900mb wat haar 133euros extra kost. In januari, kwam ik net achter, heeft ze 233euro extra moeten betalen voor ongeveer 1500mb over de bundel. Dit terwijl ze niet middels een sms erop gewezen werd dat ze over haar bundel heen is gegaan zodat ze bij kan kopen. 
 

Ja het is niet slim dat haar het twee keer gebeurt maar ze had het niet door en is niet handig met telefoons. Maar dit voelt wel echt heel slecht. Al sinds 2014 een trouwe klant en dan meer dan 360 euro moeten betalen voor maar 2400mb!!!! 2400mb wat normaal een paar euro kost in abonnement gelden of tientjes wanneer je bij koopt. Daarom mijn vraag: is dit normaal? En moet het niet zo zijn dat ze een bericht ontvangt als ze over de bundel heen gaat ipv de boel blokkeren wanneer ze al meer dan 100euro extra moet betalen? Nu kan ze niet bellen terwijl ze op vakantie is. 
 

hopelijk kan er een passelijke oplossing gevonden worden. 
 

groeten, 

 

eric de schoonzoon van 
 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 23 June 2021, 12:47

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7

@Christiennrode Wat een vervelende situatie. 

Een moderator (= Simyo medewerker) zal dit spoedig oppakken en je middels een bericht in dit topic vragen hem/haar een privé bericht te sturen waarna hij/zij met een passende oplossing kan komen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Beste Schoonzoon, @RicoK geeft het juiste advies.

Ik wil daar nog aan toevoegen dat dit soort situaties al sinds een tijd een heikel onderwerp van gesprek zijn tussen ForumExperts en Simyo. Simyo is een prima provider, ze worden niet voor niets keer op keer uitgeroepen tot beste provider, maar op dat punt ligt er echt nog (steeds!)wat open bij hen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Eric,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt voor je schoonmoeder. 

 

Ze ontvangt over de databundel altijd een sms wanneer de bundel voor 80% en 100% is verbruikt, ook word daarbij vermeld dat het internet niet word geblokkeerd. Wel staat er vermeld dat ze MB's kan bijkopen, het internet kan uitschakelen of kan verder internetten voor het buiten de bundel tarief. Ik kijk graag even mee naar de kosten en wat ik daarin kan betekenen. Kun je mij een privébericht sturen met haar gegevens? 

 

Ik heb overigens gratis 1000MB voor haar geactiveerd en de simkaart gedeblokkeerd zodat ze deze in ieder geval weer kan gebruiken! Ze moet alleen het toestel even opnieuw opstarten.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

 

Reputatie 7

@Christiennrode Indien dit niet duidelijk is, een prive-bericht naar @Daisy stuur je door op haar avatar te gaan staan en dan op het envelopje met het plusje erin te klikken.

Goedemiddag,

@Daisy, bedankt voor de 1000mb maar daarmee is het probleem voor mij niet opgelost. Ik zie net dat de factuur voor mei ook al rond de 150 euro ligt dat maakt samen al bijna 500euro voor paar 1000mb. Lijkt mij ook, los van klantvriendelijk, ook niet redelijk en billijk. 

Waar vind ik in haar sms box de waarschuwings sms? Want ik krijg die niet gevonden. Kan jij aangeven wannneer die verstuurd zijn? 

Ik vind het echt heel naar en zoals gezegd voelt dit heel slecht. Ik zal vandaag ook  nog wel telefonisch contact opnemen. Want 500 euro voor die paar mb's is alles behalve fair. 

 

gr

 

eric 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Eric, 

 

Bedankt voor je bericht! 

 

De berichtjes zijn onder andere gestuurd op: 07-06-2021 om 06:09:48 en op 16-06-2021 om 15:47:08. De sms'jes zou je moeten kunnen vinden in een app die berichten heet! 

Om te voorkomen dat jouw schoonmoeder in de toekomst zo ongewenst veel MB's verbruikt, kunnen jullie het beste dit blog even goed doornemen (wellicht als ze terug is van vakantie). Hierin staan een heleboel tips om onnodig en ongewenst verbruik te voorkomen! 

 

 Ik zal jou een privéberichtje sturen over de kosten die er nu zijn gemaakt op de aansluiting. 

 

Bedankt RicoK en de leon!

 

Groetjes,

Tessanne 

Ik ben best wel benieuwd hoe dit afgelopen is.

Want inderdaad 500 euro voor een paar gigabyte waarschijnlijk weer in een paar tellen binnen geslurpt.

Wie kan daar de waarde van verantwoorden mensen.

Geld is meestal of is een vergoeding voor iets wat iets waard is.

Dus ja als dat 500 euro is voor 2 gigabyte, ja dan begrijp ik ook ineens waarom Messi zoveel geld verdiend. Of krijgt. 

Of nee,.. simyo verdiend hier omgerekend waarschijnlijk meer als Messi of Ronaldo of usw usw.

 

waarschijnlijk wordt ik nu wel van het forum gewieberd :laughing:

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben best wel benieuwd hoe dit afgelopen is.

Want inderdaad 500 euro voor een paar gigabyte waarschijnlijk weer in een paar tellen binnen geslurpt.

Wie kan daar de waarde van verantwoorden mensen.

Geld is meestal of is een vergoeding voor iets wat iets waard is.

Dus ja als dat 500 euro is voor 2 gigabyte, ja dan begrijp ik ook ineens waarom Messi zoveel geld verdiend. Of krijgt. 

Of nee,.. simyo verdiend hier omgerekend waarschijnlijk meer als Messi of Ronaldo of usw usw.

 

waarschijnlijk wordt ik nu wel van het forum gewieberd :laughing:

Als je alle topics af wil gaan waarbij een klant buiten zijn bundel is gegaan en daarover geklaagd heeft op het forum, dan wens ik je veel succes. Ik geloof echter niet dat dat veel gaat uitmaken.

Ik heb het gevoel dat jij mogelijk buiten je bundel bent geraakt en graag ook coulance wil. In dat geval is het denk ik het makkelijkste om daadwerkelijk een eigen topic te maken met daarin eigenlijk alles wat je inmiddels wel tegen bent gekomen als vragen. Oftewel: Dat je buiten je bundel bent geraakt doordat blijkbaar de wifi niet werkte en je aan het streamen was (of wat dan ook ervoor zorgde dat de MBs opraakte), dat je de tips uit het blog hebt opgevolgd en dat je graag coulance wenst.

Dat is echt veel gemakkelijker dan allerlei oude topics omhoog halen door daarop te reageren.

De coulance is van de gevallen waarvan ik de coulance heb kunnen lezen dat de MBs buiten de bundel worden verrekend als Extra MB bundels. Soms wordt een 1000MB cadeautje er nog bij gegeven voor de rest van de maand. Als je ernaar vraagt, dan kom zal een medewerker (Moderator/Community manager) van Simyo vast een coulance bod doen.

Er wordt al jaren door klanten (waaronder diverse Forum Experts en ik) gevraagd: Kan dit anders? Tot nu toe zijn er voor zover ik weet nog geen plannen om dit te veranderen. De moderators geven deze wens echt wel door, maar helaas bepalen zij niet of deze klantenwens vervuld wordt. En hogerop is blijkbaar een reden om dit niet te veranderen. Wat die reden is zal niemand op dit forum je kunnen vertellen. Misschien is het technisch onmogelijk tussen Simyo’s en KPN’s systemen. Misschien levert dit buiten de bundel gebeuren inderdaad miljoenen op. We will never know.

Begrijp maar goed dat dat mij niet gebeurt.

Ik heb prepaid en mijn internet staat netjes uit.

Zoals misschien iemand hier op het forum kan zien of moderator of iemand van simyo.

 

En je hoeft al mijn berichtjes niet te lezen.

Ik ben gewoon verbaasd dat je zoveel geld kan rekenen voor zo weinig dienstbaarheid.

Ik ben nou eenmaal niet iemand die netjes met de bazen van een forum of moderators meelult.

Ik heb mijn eigen mening en als ik zie hoeveel er misgaat met internet bundels dan zeg ik daar iets op.

Wat ook weer geen zin heeft eigenlijk, dat is ook zo.

Ik snap ook niet dat ik dat doe, maar ik was verbaasd, ik ben al jaren bij simyo, waarschijnlijk al voordat jij erbij kwam.

 

Mag ik u groeten

Reputatie 7
Badge +9

In dat geval: Veel plezier met het rond browsen op het forum en het reageren op allerlei oude topics.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bjean,

 

Ik ben het eens met Groentjuh, het heeft weinig zin om elk topic af te gaan en hier op te reageren dus ik zou je dan ook willen vragen hiermee te stoppen. 

Ik heb onder 1 topic gereageerd op je reactie, laten we het gesprek daar houden of anders door middel van een privébericht. 

 

Overigens vind ik de vergelijking tussen Simyo en Messi/Ronaldo heel vreemd, een kleine telecomprovider en profvoetballers.

 

Groetjes,

Daisy

Overigens vind ik de vergelijking tussen Simyo en Messi/Ronaldo heel vreemd, een kleine telecomprovider en profvoetballers.

 

even zoals hier, 360 euro in,... denk ik 3 seconde dat is 120 euro per seconde.

…..wauw dat is wel heel veel. zo erg is simyo ook weer niet.,,even ehh zal 4 seconde zijn,….

360 euro in vier seconde is 90 euro per seconde, dat zal kloppen, dat is redelijk.

Dus per seconde 90 euro is € 5400 per uur :grinning:

Daar komt Messi ook wel voor, dat is per dag ( van acht uur) € 43.200 nou... dat zal spannend worden maar daar komt Messi of die andere baltovenaars ook wel voor.

Onee ik lees net dat Messi bij barcelona 11.955 euro per uur verdiende, oke baas boven baas.

Messi kan dit best betalen dan heeft hij nog genoeg over

Savvy?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Bjean uhm…zo snel wordt iemand niet van het forum gekieperd hoor. Dus jij ook niet.

Ik denk dat @Groentjuh het heel goed verwoordt heeft. Zou er niets meer aan toe kunnen voegen. Daar kan je je druk over blijven maken met allerlei berekeningen of waar je nog meer zin in hebt op deze regenachtige dag.

En als we dan toch in het thema ster-/profvoetballers zitten, dáár zou ik me dus ècht druk om maken als ik jou was. Zo exorbitant veel verdienen terwijl er meer dan genoeg mensen in een of andere goot weg liggen te rotten van armoede. Klopt van geen kanten, hè?!

Fijne dag en succes met verder spitten en rekenen. 😉

Was snel uitgerekend meneer, daar heb ik geen regenachtige dag voor nodig.

Trouwens heb ik jou gevraagd om er iets aan toe te voegen? Jij hebt toch ook niets te zeggen bij simyo.

Reputatie 7
Badge +9

Trouwens heb ik jou gevraagd om er iets aan toe te voegen? Jij hebt toch ook niets te zeggen bij simyo.

Hebben de topic starters dan aan jou gevraagd of om al jouw bijdrages te doen? Ik kan me niet voorstellen dat @Christiennrode dat heeft gevraagd binnen dit topic. Binnen de huisregels mag iedereen reageren, zowel @de leon als jij.

Persoonlijk denk ik dat een stukje "malicious compliance” misschien wel goed zou zijn… Alleen de gene, die kunnen bepalen dat andere mogelijkheden komen voor data buiten de bundel, mogen op jou reageren? Dat is geen slecht plan; Niemand op dit forum kan dat, dus zeg je efficiënt: "Negeer mij”.

Nee begrijp ik hoor Groentjuh., Als, ik zeg als mevr, Christienrode nog bij simyo zit, ja dan is het behoorlijk irritant dat je steeds mailtjes krijgt dat er weer gereageerd is op je topic.

Maar ik denk dat deze mevrouw wijs is, en dat ze allang al bij een andere provider zit.

Maar oke, let op,.. Daisy van simyo, die hier iets te zeggen heeft, heeft gevraagd aan mij, zonder iets toe te voegen, of ik het bij één topic wil houden, wat ik probeer en ook graag wil maar als jullie steeds kleinerende antwoorden geven met zoiets van als je je verveeld, lees op deze regenachtige dag van meneer de leon, dan geef ik natuurlijk een bericht terug.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Bjean,

 

Ik ga wederom in het andere topic reageren, ik wil je in ieder geval vragen het vriendelijk te houden. De leon en groentjuh reageren naar mijn mening niet heel gek en proberen met de beste bedoelingen duidelijk te maken dat ze jouw punt snappen en het er mee eens zijn maar dat zij en ik daar nu eenmaal niks aan kunnen veranderen. Jij ook niet, ook al ga je elk topic af.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer