.

Beantwoord

Oude bundel kwijt na tijdelijk aanpassen voor vakantie?


Reputatie 1
Badge
Als ik op mijn Simyo kijk op de bundels voor sim only, staat er dat ik een oude bundel heb die jullie niet meer aanbieden. Ik heb 300min/sms €5,- en 1000 MB €6,- , samen dus voor € 11,-. Nu wil ik straks voor de vakantie mijn internetbundel tijdelijk verhogen naar 2000 MB €9,-. Als ik dit doe voor 2 maanden, kan ik dan later nog terug naar die 1000 MB? Ik gebruik vaak de WiFi, dus hoef ik ook niet meer MB's.
Alvast bedankt.:)
icon

Beste antwoord door Asma 24 May 2017, 15:48

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je goed kijkt, zie je dat je bij het veranderen van je bundels via mijn Simyo 2 Simyo 300 bundels en ook 2 1000MB bundels hebt staan in het aanbod. De gene, die je standaard geselecteerd staan, zijn er niet meer. Gelukkig zijn er identieke bundels, die je nog wel kunt kiezen nadat je je bundels hebt aangepast. Hierdoor kun je na 2 maanden gewoon weer terug naar 1000MB voor 6 euro.

Je kunt overigens ook nu al naar deze dubbelgangers (nieuwe/huidige bundels) overstappen. Dan is die oude bundel melding ook weg!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Motortje7,

Welkom op het Forum!

Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt of je na je vakantie weer terug kunt naar je oude bundel. Goed nieuws: dat is mogelijk!

Je huidige bundels Simyo 300 en 1000 MB bieden wij namelijk nog steeds aan voor dezelfde prijs. Je kunt je internetbundel dus met een gerust hart verhogen naar 2000 MB. Na je vakantie kun je weer terug naar je huidige bundel door je bundels te wijzigen via Mijn Simyo. Houd er rekening mee dat de bundelwijziging altijd ingaat op de 1e van de volgende maand.

Ik heb trouwens leuk nieuws voor je! Op 1 juni vervallen de roamingkosten. Dit houdt in dat jij je bundels kunt blijven gebruiken binnen de EU. Dat scheelt ook weer, hè?

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Groentjuh, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Zelfde vraag met andere bundelsamenstelling. Ik heb nu 100 belminuten en 200 MB internet voor 8 euro per maand. Als ik voor de vakantie mijn bundel uitbreid naar 1000MB voor 10 euro kan ik dan na de vakantie terug naar mijn oude bundel voor 8 euro? Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +7
Ik vrees van niet, want dat zijn bundels die niet meer aangeboden worden.
Badge
Daar was ik al bang voor. ☹️
Reputatie 7
Badge +7
Toch nog een kleine aanvulling op de reactie van Asma. Het feit dat de bundels van Motortje nu nog worden aangeboden wil niet zeggen dat ze dat nog steeds worden als hij terug komt van vakantie. En dat moment is toch echt bepalend.
Badge +7
Hoi Chrisholst,

Goed dat je dit even navraagt! Helaas moet je ik je hierin teleurstellen. De bundel van 200 MB bieden we niet meer aan. Als jij je internetbundel aanpast naar 1000 MB, kun je daarna jammer genoeg niet meer terug naar je internetbundel van 200 MB.

Laat je het wetens als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@wimj12, bedankt voor je hulp 🙂 daar heb je gelijk in. We gaan er nu maar even van uit dat Motortje niet maandenlang op vakantie gaat 😉
Reputatie 1
Badge
@wimj12, haha nee zolang ga ik niet weg. :DEn als het voor die tijd veranderd....dat zie ik dan wel weer
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Motortje7,

Dat is mooi om te horen!

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe. :$

Groetjes,
Asma
Ik krijg zojuist dezelfde melding dat ik niet terug kan naar oude bundel als ik nu aanpas. Ik heb nu 2000 MB internetbundel voor 4 euro per maand. Maar ik zie ook een internbundel van 2000 MB voor 8 euro. Welke kan ik na mijn aanpassing (ivm vakantie) terug krijgen? 2000 MB voor 4 euro of voor 8 euro.
Zie ook screenshot.

Ik wil nu aanpassen naar 4000 MB voor de maand juli.

Reputatie 7
Badge +9
De 2000MB bundel voor 4 euro was een actietarief. Die bundel kun je niet meer terugkrijgen als je naar een andere databundel gaat. Als je wisselt naar 4000MB kun je daarna alleen terug naar 1000MB voor 4 euro, 2000MB voor 8 euro, 4000MB voor 10 euro en 8000MB voor 15 euro.

Ik weet niet wanneer er weer bundels in de aanbieding komen, maar ik wil best financieel de situatie narekenen:
4000MB in juli betekent:
Optie 1: Voor 10 euro de 4000MB bundel nemen.
Optie 2: Voor 4 + 4 x 5 = 24 euro je huidige bundel aanvullen tot 4000MB met extra 500MB bundels.


Dat schilt 14 euro. Doordat je niet meer terug kan na de wissel zou je met optie 1 daarna 4 euro/maand duurder worden, dus als je denkt dat binnen 4 maanden Simyo betere databundel gaat hebben, dan zou ik zeggen: DOEN!
Als je denkt dat Simyo niet binnen 4 maanden betere databundel gaat hebben, dan zou ik zeggen: NIET DOEN!

Ik kan niet in de toekomst kijken, dus dit zijn de 2 opties!
Bedankt voor de reactie en idd slimme berekening. Blijft vreemd dat ik niet meer terug kan naar het oude tarief voor de bundel die ik nu heb met de huidige prijs. Hierdoor toch weer gaan kijken naar alternatieven zoals Lebara en youfone (allebei op KPN netwerk en maandelijks opzegbaar). Deze bieden bundels met een stuk meer data voor dezelfde of lagere prijs.en onbeperkt bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TL1,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je even aan de bel trekt hierover! Zoals Groentjuh al aangeeft heb jij nu een actiebundel: 2000 MB voor € 4,-. Het fijne aan onze actiebundels is dat je die zo lang mag houden als je wil. Er zit geen einddatum aan, zolang je de bundel niet wijzigt. Maar als je 'm eenmaal wijzigt, dan kun je ook niet meer terug.
Dat is dus een afweging die jij moet maken! Hoeveel MB's denk je nodig te hebben voor je vakantie? Ik heb nog even 1000 extra MB's toegevoegd aan jouw aansluiting 🙂 Je kunt deze MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo en dan te dubbelklikken op op het cadeautje dat je ziet verschijnen. Let je erop dat ze alleen geldig zijn in de maand waarin je ze activeert? Doe je dat in juli, zijn ze in juli actief. Wacht je tot augustus? Dan zijn ze in augustus actief!

Scheelt dit iets? 🙂 Ik hoop het!

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord, klasse!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

om te beginnen dank je voor het cadeau van de 1000 MB 👍🏻 Attent.
Ik diende voor 1 juli mijn bundel aan te passen, heb gekozen voor 4000 MB databundel. Ik ga ervan uit dat Simyo binnenkort met scherper geprijsde bundels komt 😉.

Groeten
Reputatie 6
Badge +5
Hi TL1,

Namens Jihane graag gedaan! Wat betreft de prijzen van de bundels, wie weet ;)

Groetjes,
Niels

Reageer