.

Beantwoord

opta zou consument moeten beschermen zoals afm bij de financiele sector doet

  • 2 March 2013
  • 6 reacties
  • 468 Bekeken

Er zijn een hoop mensen die zwaar in de problemen raken als zij buiten hun belbundel bellen of internetten. Binnen het duurste bundel van Simyo betaal je   0,02 cent per minuut en daarbuiten 0,30 per minuut.Ben zelf recent werkzaam in de financiele sector, ik heb dus geen ervaring met bakken geld verdienen en ik vind het prettig voor de consument dat wij in onze sector heel transparant moeten zijn.De afm beschermt de consument en dat zou opta ook moeten doen. Ik ben al diverse mensen tegen gekomen met torenhoge telefoonrekeningen, omdat niet alle mensen in staat zijn te betalen,gevolg een bkr registratie, gevolg is dat zij problemen krijgen bij de financiering van een woning. Voor € 27 heb je bij Simyo 1250 belminuten, als je veel belt omdat de huistelefoon niet meer praktisch is en je belt het dubbele dan betaal je voor de volgende 1250 minuten € 375. Dit is heel makkelijk geld verdienen zonder dat mensen dat altijd door hebben, het is een legale manier om je bankrekening te plunderen. Simyo is niet duidelijk als je de simpele vraag hebt waarom bellen buiten de bundel zo extreem veel kost , hoe kunnen zij dit verantwoorden? Hoelang pikken wij dit nog van de providers?
icon

Beste antwoord door Wayne 8 March 2013, 12:46

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
.Ben zelf recent werkzaam in de financiele sector, ik heb dus geen ervaring met bakken geld verdienen ?

Whahaha....je bedoelt het waarschijnlijk niet zo.....maar dit klinkt wel grappig...:D
Reputatie 7
Ik kan niet instemmen hetgeen de TS stelt.

"Dit is heel makkelijk geld verdienen zonder dat mensen dat altijd door hebben, het is een legale manier om je bankrekening te plunderen."
Kom op zeg. Je weet toch wat je bent aangegaan. Je kunt ten alle tijden via Mijn Simyo de laatste stand bekijken met een vertraging van hooguit (minder dan) een dag.

Ik denk dat je het ook vanaf de andere kant kunt bekijken. Dus niet waarom Simyo zo 'duur' is met de buiten-de-bundel-tarieven, maar waarom is Simyo zo goedkoop met hun binnen-de-bundel-tarieven. Want je zult moeten toegeven dat er weinig providers zijn die dit na doen.
Simyo heeft geen toeters en bellen een uitgekleed product zonder gratis toestel,zoals de meeste providers aanbieden. 15 x meer betalen buiten je bundel is erg extreem en er is geen enkele onderbouwing waarom deze kosten zo hoog zijn. Gezien ik een beller ben die veel belt heb ik niet voldoende aan een bundel van 1250 belminuten. Om mijn sociale leven te beperken omdat ik van het persoonlijke bellen ben en niet van de cormmunicatie die een i-phone biedt heb ik weinig opties.

Het gaat overigens niet alleen om Simyo, de meeste providers kunnen niet uitleggen waarom buiten de bundel bellen zo extreem hoog is.

Vandaar mijn topic dat de opta mensen moet beschermen tegen de providers.

U bent waarschijnlijk ook iemand die er geen last van heeft als u binnen uw bundel blijft of u heeft een smartphone of u sociale leven is anders dan die van mij.
Reputatie 2
Badge +1
Hey weetniet,

Zoals RicoK aan gaf bieden wij de mogelijkheid om jouw verbruik in te zien via jouw persoonlijke pagina. Een 2e abonnement zou het probleem van de 1250 minuten buiten de bundel mijn insziens oplossen.

De tarieven zijn vastgesteld door het hoger management. Om een nare ervaring mbt de tarieven te voorkomen vragen wij alle klanten of ze akkoord gaan met deze tarieven voordat ze klant worden.
"De tarieven zijn vastgesteld door het hoger management"      daarom moeten consumenten beschermd worden, dit is geen enkele onderbouwing waarom de kosten buiten de bundel zo hoog zijn.

2de abonnement zou in praktijk een oplossing zijn echter heb ik een aantal minder jarige kinderen die ook een abonnement hebben, jaren lang hebben zij een prepaid-kaart gehad, er zijn een paar vervelende incidenten gebeurd , omdat zij geen beltegoed hadden konden zij mij niet bereiken. Kinderen moeten namelijk 10 kilometer fietsen, dus wel zo veilig als zij mij kunnen bereiken. Maximum aantal abonnementen is 5. ( heb 4 kinderen)

Oplossing is kinderen bij andere provider onderbrengen er zijn meer goedkope aanbieders.

Ook vervelend dat je altijd twee telefoons moet meenemen,gezien je niet anoniem kan bellen met Simyo, dan gaan mensen twee nummers draaien, niet praktisch.
Reputatie 2
Badge +1
Hey weetniet,

In jouw reactie laat je een klein, maar daarom niet minder relevant stuk, van mijn reactie achterwege. Namelijk het feit dat wij de klanten vragen om akkoord te gaan met de voorwaarden en dus ook met de tarieven. Op het moment dat dit niet gelezen wordt maar hier toch akkoord voor wordt gegeven, kunnen wij hiervoor geen verantwoordelijkheid op ons nemen.

Reageer