.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen melding dat mijn bundels goedkoper kunnen?


Ik heb al langere tijd, naar tevredenheid, een bel/sms bundel en een internetbundel bij simyo. Toevallig keek ik vandaag even in de app en nu zag ik dat ik met één druk op de knop mijn bel/sms bundel met €4 per maand kan verlagen, terwijl ik nog steeds een onbeperkte bundel heb. Kortom, nu voelt het alsof ik al geruime tijd te veel heb betaald voor hetzelfde product! Hoe kan het dat dit €4 goedkoper kan voor exact hetzelfde en waarom wist ik dit niet?

icon

Beste antwoord door Daisy 27 April 2020, 12:13

Bekijk originele reactie

31 reacties

Beste Sanne.

De provider, Simyo, maakt via een aantal kanalen bekend welke veranderingen er plaatsvinden. Het is jouw verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden en naar wens aan te passen. De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Heb een fijne zondag ondanks de huidige corona situatie.

Reputatie 1
Badge +1

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?

Beste Netvista, denk je dat een provider zomaar in haar, jouw of mijn Simyo omgeving een wijziging mag aanbrengen?

Reputatie 1
Badge +1

Simyo kan toch de tarieven voor bepaalde bundels verlagen, daar is geen mijn Simyo omgeving voor nodig.

 

Reputatie 7
Badge +9

Simyo kan toch de tarieven voor bepaalde bundels verlagen, daar is geen mijn Simyo omgeving voor nodig.

 

Het verlagen van een bundeltarief levert in Simyo’s optiek een nieuw product op en klanten moeten daar bewust voor kiezen. Simyo zal klanten nooit dwingen een andere bundel te nemen. Bestaande bundels met een bijbehorend tarief veranderen nooit, en klanten die niets doen blijven deze bundels tot in lengte van dagen gebruiken. Dit kan in het voordeel van de klant werken, zo heb ik jarenlang kunnen profiteren van een goedkope belbundel lang nadat dit product uit het assortiment van Simyo was verdwenen. Maar in het geval van @Sanne Roos is het andersom, en werkt het aanhouden van een oude bundel in je nadeel. Het loont dus om af en toe even op de website of de app te kijken of je voordeliger uit bent met een andere bundel.

Reputatie 1
Badge +1

Dat begrijp ik allemaal wel, ik reageerde alleen op de opmerking dat Simyo de tarieven voor klanten niet zou mogen verlagen. 

Dat begrijp ik allemaal wel, ik reageerde alleen op de opmerking dat Simyo de tarieven voor klanten niet zou mogen verlagen. 

Goedemorgen.

Dat heb ik zo niet gezegd. Btw leuk om te zien dat je behalve bij Simpel ook hier actief kritisch bent! 

Reputatie 1
Badge +1

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?


Hier hebben we het over toch?

De provider mag niet zomaar je bundels, tarieven voor jou wijzigen.

Waarom zou het niet toegestaan zijn om zomaar de tarieven te verlagen?


Hier hebben we het over toch?

 

We hebben het erover dat Simyo niet haar bundels, tarieven voor haar op haar mijn Simyo (app) mag veranderen. Zij mag een wijziging aanbrengen in haar keuze.

Het gaat over de vraag van @Sanne Roos 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sanne,

 

Wat Friesian zegt klopt inderdaad. Wij maken bekend dat er nieuwe bundels zijn en het dan aan jou om deze eventueel te wijzigen of niet. Ook heeft Friesian gelijk dat wij als Simyo zijnde niet zomaar een wijziging mogen aanbrengen in jouw aansluiting.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Ik kom er nu ook achter dat ik dezelfde bundel goedkoper kan krijgen. Ik vind het niet aardig dat ik hier niet op gewezen ben. Een mailtje of appje is zo geschreven. Moet ik zelf actief de website of forum afstruinen of er ergens een aankondiging staat? Het feit dat Simyo de bundels niet zelfstandig mag aanpassen komt ze in dit soort gevallen erg goed uit. Toch jammer. Verder zeer tevreden, app is top, nooit problemen, goede prijs, maar nu kijk ik toch iets anders tegen Simyo aan.

Reputatie 7
Badge +9

Verder zeer tevreden, app is top, nooit problemen, goede prijs, maar nu kijk ik toch iets anders tegen Simyo aan.

Neem bij die gedachte ook mee dat Simyo je ook de oude prijs laat houden wanneer bundels duurder worden! Dat is de keerzijde.

 

Het gaat mij erom dat ze zonder moeite de klanten om wie t gaat een seintje kunnen geven maar het niet doen.

Reputatie 7

@JaapB Ik begrijp wat je bedoelt, maar krijg jij bijvoorbeeld van je verzekerings- of energiemaatschappij een berichtje, dat je eens naar je pakket zou moeten kijken, omdat het misschien goedkoper kan? Ik niet. Periodiek moet je diensten die je afneemt tegen het licht houden. Zo ook met telefonie ;)

Als het duurder wordt, bv premie gaat omhoog,krijg ik wel een berichtje. Moet dus ook kunnen als het goedkoper wordt. Het feit dat andere bedrijven ook geen bericht sturen zegt meer over die bedrijven dan dat het een excuus is voor Simyo. 

Reputatie 7

@JaapB Het feit dat het bij andere bedrijven ook zo gaat, laat zien dat dit nu eenmaal zo werkt!

Reputatie 7
Badge +9

Als het duurder wordt, bv premie gaat omhoog,krijg ik wel een berichtje. Moet dus ook kunnen als het goedkoper wordt. Het feit dat andere bedrijven ook geen bericht sturen zegt meer over die bedrijven dan dat het een excuus is voor Simyo. 

Ik snap dat jij dat als klant graag wil. Maar Simyo zelf heeft er natuurlijk net als al die andere bedrijven geen baat bij.

“Hallo klant, je kunt nu overgaan naar een goedkoper pakket, waarop wij minder winst maken!”

Dat doen echt maar heel weinig bedrijven, die winst willen maken! Ik snap jouw punt. Noem maar eens bedrijven die dat doen voor je! Ik ben bij geen enkel bedrijf klant, die dit doen op dit moment!

Als Simyo hele concurrerende bundels heeft, dan hangen ze alle bus-/tramhokjes vol, adverteren ze volop op het internet en heb je soms ook TV reclames. Dat is doorgaans een goede tijd om eens te kijken wat ze in de aanbieding hebben.

Klopt. Ik denk ook niet dat de directeur van Simyo naar aanleiding van mijn bericht hier opeens met een bos bloemen aan mijn deur staat en de werkwijze aanpast, maar netjes is het niet. Kennelijk ook zo ingeburgerd dat het door velen als normaal wordt gezien, maar dat is het zeer zeker niet. Het is een opportunistische manier van geld verdienen.

@Groentjuh 

goed laatste punt. Jammer dat het zo moet maar dan moet het maar zo

Reputatie 7

@JaapB Net als wat @Groentjuh en ik ook aangeven, er zijn geen bedrijven die je als klant informeren dat het goedkoper kan! En net wat Groentjuh aangeeft, zodra Simyo een actie heeft laten ze dit wel breeduit meten via Facebook, bushokjes en radioreclames. Dit doen de ‘andere bedrijven’ zelfs niet ;)

Jullie zijn volgens mij niet helemaal onafhankelijk 😁 geeft niets hoor.

Reputatie 7
Badge +9

Jullie zijn volgens mij niet helemaal onafhankelijk 😁 geeft niets hoor.

Wij komen altijd op dit forum, dus lopen niet tegen jouw probleem aan. De dag dat de nieuwe bundels er zijn, zien wij de aankondiging op het forum langs komen.

Wij zijn echter gewoon klanten. Wij zeggen regelmatig dat klanten eens rond moeten kijken en er zijn zeker zaken, waar de moderatoren graag zouden zien dat wij er wat minder negatief over zijn/we nogal frequent aangeven dat het beter moet in onze ogen. (Data buiten de bundel bijvoorbeeld)

Wij zijn zeker wel een soort van Simyo fans, dus wij belichten ook wel eens de Simyo kant, maar wij zijn zeker ook geen medewerkers.

Beste @JaapB 

Niet verder vertellen hoor, maar soms lopen  er op het forum rare snuiters rond. Eentje daarvan noemt zich een paerdjuh. En zelfs die schijnt klant te zijn. Een lastige klant naar het schijnt maar dat zijn maar geruchten.🙂

😉 moderne marketing noemen we dat.

Yep en als klant doen we ook zelf-onderzoek. Iets dat elke gebruiker dient te doen net als met alles in het leven.

Reageer