.

Beantwoord

Hoe onbeperkt is onbeperkt SMS?

  • 29 June 2016
  • 7 reacties
  • 315 Bekeken

Ik wil komende maand graag gebruik maken van de onbeperkt bundel voor een project. Nu is mijn vraag of daar nog limieten aan zijn?
icon

Beste antwoord door franswon 29 June 2016, 20:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Jasper Konijn,

Welkom op het Simyo Forum.

Van de site gekopieerd:

Met de SMS Onbeperkt bundel kun je zoveel sms’en als je maar wil. Deze bundel is namelijk écht onbeperkt en kost 3 euro per maand. Zo sms je zonder zorgen. Je sms’jes gaan dan niet van je belminuten af, maar vallen dus onder de SMS Onbeperkt bundel.
Reputatie 7
Badge +7
Dat zal er vast wel staan, maar het zou mij niet verbazen als Simyo ingrijpt als het uit de klauwen loopt.

Ik zou even de reactie van Simyo afwachten.
Reputatie 7
Badge +9
In de algemene voorwaarden zal misschien iets staan over een Fair Use Policy, maar in het betreffende item staat wel nadrukkelijk dat het echt onbeperkt is...

Ik denk ook niet dat de topic-starter 1 miljoen sms-jes wil versturen :)

https://www.simyo.nl/sim-only/onbeperkt-bellen

Als aanvulling. de algemene voorwaarden v.w.b. FUP:

6 Als bij een Aanbiedingsvorm is aangegeven dat daarop een Fair Use Policy van toepassing is geldt voor de betreffende Dienst geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn. Als ‘niet-redelijk’ wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm):
a bij Aanbiedingsvormen gericht op het gebruik in combinatie met een mobiele telefoon: gebruik anders dan met een mobiele telefoon, bijvoorbeeld met een computer, tablet of als router;
b gebruik met meer dan 1 randapparaat tegelijkertijd (router);
c langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router), continue of vrijwel continue gebruik;
d gebruik voor commerciële doeleinden, zoals doorverkoop van de Dienst, of het draaien van een mail-, web- game-, chat-, file- of andere serverdienst op het betreffende randapparaat;
e gebruik voor andere doeleinden dan persoonlijke of privé gebruik. Bij Aanbiedingsvormen die zijn gericht op zakelijk gebruik, geldt dit voor gebruik voor ander dan regulier zakelijk gebruik;
f als dit bij een Aanbiedingsvorm is vermeld: gebruik boven een bepaalde redelijke hoeveelheid, welke hoeveelheid is afgeleid van gemiddeld gebruik van andere, vergelijkbare gebruikers;
g gebruik dat anderszins in strijd is met het bepaalde in dit artikel.
Als Simyo constateert dat sprake is van niet-redelijk gebruik van een Dienst is zij gerechtigd, zonder voorafgaande aankondiging al dan niet tijdelijk, het gebruik van de Dienst op te schorten, de gebruiksmogelijkheden of het kwaliteitsniveau van de Dienst te beperken bijvoorbeeld door het beperken van de geleverde snelheid bij een Datadienst. Bij herhaald onredelijk gebruik is Simyo gerechtigd de overeenkomst voor de Dienst te ontbinden. Op haar Website zal Simyo nadere voorbeelden geven van niet-redelijk gebruik, in combinatie met de maatregelen die bij het betreffende gebruik getroffen zullen worden.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, dat had ik ook gelezen.

Maar ik kan verder ook alleen maar raden over welk project TS spreekt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jasper Konijn,

Welkom op het Simyo forum.

Wat leuk dat je de SMS Onbeperkt bundel wilt proberen. Ik zie dat je al uitgebreid bent geinformeerd door Franswon en Wimj12 :D

Onbeperkt sms'en betekent ook echt onbeperkt sms'en. Het is echter wel de bedoeling dat je rekening houdt met de Fair Use Policy die Franswon noemt. Deze vind je ook terug in onze algemene voorwaarden.

Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over het project en hoe je de SMS Onbeperkt bundel wilt gaan inzetten?

Groetjes,
Sean

@Franswon en Wimj12, hartelijk dank voor jullie reacties!
Bedankt voor jullie reacties.

Als activiteit op een sportvereniging organiseer ik een soort van loterij. Ik wil alle deelnemers per sms informeren of ze gewonnen hebben of in een volgende ronde nog kans maken. Het zal gaan om maximaal 300 mensen die ik 4 dagen achterelkaar een bericht van ongeveer 3 sms'jes wil sturen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jasper Konijn,

Wat leuk! Ik kan me voorstellen dat je met deze aantallen toch even komt controleren hoe onbeperkt de bundel is. Hierbij kan ik je direct geruststellen. Je kunt met een gerust hart deze sms'jes versturen 🙂 Succes!

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat je het dan even weten?

Groetjes,
Angela

Reageer