.

Beantwoord

Onbeperkt bellen en sms. Is het echt onbeperkt?

  • 21 April 2017
  • 59 reacties
  • 1629 Bekeken

Wat houdt onbeperkt bellen en sms bundel in? Zit er toch ergens een limiet?
icon

Beste antwoord door RicoK 23 April 2017, 13:25

Bekijk originele reactie

59 reacties

Reputatie 7
De benaming dekt de lading volledig 🆒
Dekt de lading maar vanaf 1 juni ook in het buitenland?en bijvoorbeeld in duitsland een duits nummer bellen of vanuit duitsland een nederlands nummer bellen valt dat er ook onder?
Reputatie 7
Ja, alle gebruik van je mobiele aansluiting in het buitenland, in de eurozone, wordt vanuit de bundel afgerekend. Je krijgt geen aanvullende factuur meer achteraf voor gebruik van bellen, sms en data in de eurozone.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mehof en Chauffeur70,

Welkom op het Forum! :D

Goede vraag. Als je Onbeperkt bellen (en sms) hebt, dan zit hier geen limiet aan vast zoals RicoK aangaf Je kunt dus eindeloos bellen!

Vanaf 1 juni vervallen de roamingkosten binnen de EU. Dit betekent dat jij je eigen belbundel kunt blijven gebruiken zonder extra kosten te maken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit alleen geldt voor bellen vanuit het buitenland naar een ander zone 1 land. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, valt hier helaas niet onder.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Mehof en Chauffeur70,
Vanaf 1 juni .......... Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, valt hier helaas niet onder.
Asma


Wat betekent dat ? Buiten bundel ?
Reputatie 7
Buiten bundel zijn kosten die je buiten je bundel maakt en waarvoor je een aanvullende rekening krijgt. Tot 01 juni krijg je voor gebruik in het buitenland een aanvullende rekening, omdat deze kosten tot 01 juni niet uit je bundel gaan. Dus buiten je bundel.
Reputatie 1
Badge +4
@ RicoK: Als je reactie bedoeld als antwoord op mijn vraag over bellen vanuit Nederland naar het buitenland (zone 1) dan denk ik dat ik mijn vraag anders moet formuleren.
Gaat het bellen vanuit NL naar zone_1 na 1 juni 2017 via de belbundel (SIM only) of zijn dat belminuten buiten de bundel en zo ja tegen welk tarief ?
Reputatie 7
Je vraag liet niets aan duidelijkheid te wensen over, maar je bedoelde iets anders :8

Nee, bellen vanuit NL naar het buitenland gaat niet vanuit de bundel. Hiervoor betaal je het buiten de bundel tarief. Zie: https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only

Voor bellen naar het buitenland vanuit NL krijg je dus een aanvullende factuur.

Hier kun je zien wat de kosten zijn van het bellen naar het specifieke land van je keuze: https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland
Reputatie 1
Badge +4
Bedankt voor de info. Duidelijk antwoorden op mijn vraag :)
Dus als je veel van NL naar het buitenland (zone_1) moet bellen kun je beter een SIM in het buitenland kopen, toch ?
Als voorbeeld Portugal (zone_1) van NL naar PT = € 0,2299 / min en van PT naar NL = € 0,0605 / min

Toegevoegd
Wat is de situatie met "Onbeperkt bellen en SMSsen" , ook buiten de bundel ?
Reputatie 1
Badge +4
Angela schrijft iin "Goed Nieuws" o.a.
Goed nieuws! Vanaf 1 juni 2017 brengen wij geen roamingkosten meer in rekening binnen de EU. In dit topic vertellen we precies wat dit voor je betekent.
Vanaf 1 juni vallen jouw belminuten en MB's in de EU binnen jouw Sim Only bundels. De EU schaft roaming kosten af. Bellen en internetten in het buitenland wordt dus net zo voordelig als in Nederland!

Conclusie: Vanaf 1 juni 2017 loopt het bellen en internetten (SIM Only) via de bundel en voor zover de grootte daarvan toereikend is worden er dus in dat geval geen extra kosten in rekening gebracht.
Conclusie juist ?
Reputatie 7
Conclusie juist. Voor zover de bundel dit toelaat verlopen alle kosten in het buitenland in de eurzone via de bundel.
Reputatie 1
Badge +4
Hartelijk dank !
Eindelijk heb ik nou "een vinger achter het behang" 🆒 :D

Mogelijk moeten de tariefbladen hier wat duidelijker over zijn,
Reputatie 1
Badge +4
Hartelijk dank !
Eindelijk heb ik nou "een vinger achter het behang" 🆒 :D

Mogelijk moeten de tariefbladen hier wat duidelijker over zijn,


Een "scheurtje in het behang" :(
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland IS en blijft BUITEN de bundel !
Zie ook https://www.simyo.nl/blog/roaming-bellen-internetten-vanuit-bundel-buitenland/
Reputatie 7
Dat had ik ook geschreven in een van mijn posts........

https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland

In het buitenland gaat al je gebruik uit de bundel. In NL zelf niet!
Reputatie 1
Badge +4
Bedankt. Klopt ! Soms dringen details niet helemaal tot je door.
Badge +7
Hoi Frenske,

Wat leuk dat je zo actief bent op het forum 🙂 Ik zie dat je druk bezig bent met achterhalen wat binnen en buiten de bundel valt per 1 juni.

Op dit moment is het zo dat in alle landen het verbruik buiten de bundel valt. Hierop zijn onze tarievensheets ook gebaseerd, op deze huidige situatie. Per 1 juni komt hier verandering in voor landen in zone 1. Vanaf die datum kun je in deze landen bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundels. Hierbij worden geen extra kosten in rekening gebracht. Het maakt hierbij ook niet uit of je belt of sms't naar een Nederlands nummer of naar een buitenlands nummer. Als je in een EU land bent, is dat gratis. Als je een onbeperkt bellen bundel hebt, kun je deze bundel ook in EU landen gebruiken.

Als je na 1 juni vanuit Nederland naar het buitenland belt, valt dit nog steeds buiten de bundel. Dit komt omdat je in dit geval gebruik maakt van het Nederlandse netwerk. Je bent dan niet aan het roamen.

Even een kort voorbeeldje van de kosten van nu en de kosten na 1 juni. Nu betaal je voor bellen vanuit Nederland naar Portugal € 0,23 per minuut, voor bellen vanuit Portugal naar Nederland € 0,06 per minuut en voor internetten in Portugal € 0,06 per MB. Na 1 juni betaal je voor bellen vanuit Nederland naar Portugal nog steeds € 0,23 per minuut, bellen van Portugal naar Nederland wordt gratis en internetten in Portugal wordt gratis. Die laatste 2 gaan dan van je bundels af.

Is het zo iets duidelijker voor je?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 1
Badge +4
@Samantha: Bedankt. Het was voor mij inmiddels al duidelijk maar nu kunnen anderen hier ook hun kennis verbreden.
Reputatie 5
Badge +9
Daar is het forum voor :D

Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge +4
Ja toch nog een: Wat zijn de consequenties voor het bellen vanuit NL naar bv Portugal (zone 1) naar een NL-nummer aldaar verblijvend.
Volgens zeggen zou dat binnen de bundel vallen en qua kosten gelijk aan bellen binnen NL.
Waar of niet waar ?
Reputatie 7
In dat geval bel je een NL mobiel nummer. Vroeger betaalde jij in Nederland de kosten van het gesprek tot aan de landsgrenzen, omdat jij als beller niet kon weten waar het nummer zich bevond op dat moment en betaalde de ontvanger de kosten vanaf de landsgrenzen. Of dat nog zo is, zou ik moeten op zoeken.

In ieder geval gaan jouw kosten uit je bundel, omdat je naar een NL mobiel nummer belt.
Reputatie 1
Badge +4
RicoK, bedankt voor je reactie. Als ik het verhaal van Samantha hierboven lees (buiten bundel en €0,23/min) dan spreken de inzichten elkaar tegen of begrijp ik het nu niet meer (ben al wat ouder :S)
Reputatie 7
Nee hoor, het spreekt elkaar niet tegen. Als je een Portugees nummer belt, zoals Samantha zegt, betaal je buiten de bundel kosten en als je een Nederlands mobiel nummer in Portugal (of waar dan ook, ook buiten de Eurozone) belt dan gaan deze kosten voor jou uit je bundel.
Reputatie 1
Badge +4
Als je na 1 juni vanuit Nederland naar het buitenland belt, valt dit nog steeds buiten de bundel. Dit komt omdat je in dit geval gebruik maakt van het Nederlandse netwerk. Je bent dan niet aan het roamen.

Even een kort voorbeeldje van de kosten van nu en de kosten na 1 juni. Nu betaal je voor bellen vanuit Nederland naar Portugal € 0,23 per minuut, voor bellen vanuit Portugal naar Nederland € 0,06 per minuut en voor internetten in Portugal € 0,06 per MB. Na 1 juni betaal je voor bellen vanuit Nederland naar Portugal nog steeds € 0,23 per minuut, bellen van Portugal naar Nederland wordt gratis en internetten in Portugal wordt gratis. Die laatste 2 gaan dan van je bundels af.

In haar verhaal kan ik niet opmaken of het een NL-nummer is in het buitenland of een buitenlandsnummer dat vanuit NL gebeld wordt.
Ik interpreteerde "alle nummers die zich in het buitenland bevinden"
Reputatie 7
Ik begrijp je verwarring....... Maar omdat je met bellen naar een Nederlands mobiel nummer niet waar deze zich bevindt en het niet eerlijk is voor de beller, want deze kan onbewust op hoge kosten worden gejaagd, bel je met het bellen naar een NL mobiel nummer vanuit Nederland altijd over het NL netwerk waar dit nummer zich ook bevindt.
Reputatie 1
Badge +4
Prima :D:D🆒 en toen ? Wat is de realiteit ?

Reageer