.

Beantwoord

nieuwe bundels. Wel of niet wijzigen?


Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand me nog eens zou willen uitleggen hoe de nieuwe bundels werken. Ik heb al het een en ander gelezen, maar begreep het toch niet goed.. Ik heb nu 300 minuten en 500 mb internet. In principe ben ik hier tevreden mee. Moet ik iets doen om dat zo te laten staan? Wanneer worden dat dan de nieuwe bundels? En als ik moet kiezen wat kan ik dan het beste doen? Ik begreep van de informatie wel dat ik nog steeds mijn bundels omhoog of omlaag kan zetten per maand. Klopt dat? Dat veranderd dan dus niet?

Alvast bedankt!
Jesse
icon

Beste antwoord door Groentjuh 4 May 2014, 10:43

Bekijk originele reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet wat je al hebt gelezen, maar hier (Groentjuh's post, de tweede van boven) staan de meest voorkomende situaties en scenarios beschreven. Helpt dit?
Reputatie 7
Badge +9
Als je niets doet gebeurt er niets. Je blijft hetzelfde betalen als je nu doet en houdt hetzelfde aantal minuten/SMS en MBs.

Vanaf 14 mei kun je alleen nog maar naar de nieuwe bundels overstappen. In jouw geval kun jij dan naar de nieuwe Simyo 300 overgaan zodat je een euro minder per maand betaald. Als je niet overstap hou je je huidige Simyo 300, die duurder is.

Als je nu niets doet en over een paar maanden meer of minder minuten wil, dan kun je ook alleen maar naar de nieuwe bundels overstappen en dus naar de nieuwe prijzen en voorwaarden. Wijzigen blijf je kunnen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JesseK,

Het klopt wat Scotsman en Groentjuh hierboven aangeven.

Zijn je vragen zo beantwoord?

Groetjes,

Alex
Hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik zou alleen nog graag willen weten hoe ik nu mijn 300 belminuten kan omzetten naar 300 belminuten van de nieuwe bundels? Als ik nu mijn abbonement wil aanpassen kan dat alleen door een ander aantal minuten te kiezen. Doe ik dan iets verkeerd?

Groetjes,
Jesse
Reputatie 5
Badge +11
Hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik zou alleen nog graag willen weten hoe ik nu mijn 300 belminuten kan omzetten naar 300 belminuten van de nieuwe bundels? Als ik nu mijn abbonement wil aanpassen kan dat alleen door een ander aantal minuten te kiezen. Doe ik dan iets verkeerd?

Groetjes,
Jesse


Hi JesseK2,

De truc is ook om ná 14 mei je bundel te wijzigen in je 300 min/sms bundel 😉
Ik bel niet veel dus 100 minuten is genoeg voor mij maar ik internet veel. Als ik in het buitenland ben dan verlaag ik het de MB zodat ik die maand minder betaal maar als ik dit doe, veranderen dan ook de voorwaarden voor mijn belminuten of zijn data en belminuten gescheiden?
Reputatie 5
Badge +11
Hi RudieV,

De prijswijziging geldt enkel en alleen voor de belbundels. Als jij dus dan ook enkel maar je databundel wijzigt, verandert je belbundel niet.
De bel- en internetbundels zijn gescheiden van elkaar. Je voorwaarden zijn sowieso veranderd, maar in de voorwaarden staan niet de prijzen. In het kort: raak je 100 min/SMS bundel dus niet aan 😉
Waarom wordt het maandbedrag van nieuwe bundels voor huidige klanten niet automatisch aangepast?
Reputatie 2
Badge +6
Waarom wordt het maandbedrag van nieuwe bundels voor huidige klanten niet automatisch aangepast?

Hoi Dennieboy,

Welkom op het forum :)

Dat is heel simpel, het mag niet. Simyo mag niet 'zomaar' de voorwaarden van een contract veranderen. Ook niet als het in het voordeel van de klant is. Dit is de reden waarom wij alle klanten een e-mail hierover hebben gestuurd. Je kunt na 14 mei inloggen op Mijn Simyo en dan de bundel aanklikken met het nieuwe tarief :)

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Badge
Is het niet raar dat 500min meer kosten dan 2x 300min? Normaal zou de prijs per minuut toch moeten afnemen naarmate je meer aanschaft?
Badge +6
Hoi Coelho,

Onze Simyo 300 is de meest gekozen bundel en daarom extra voordelig 🙂
Pas nog kon ik mijn abonnemen verlengen en kreeg ik 1 euro korting. Wanneer ik nu overstap naar de nieuwe abonnement. Behoud ik nog mijn korting en krijg ik dan 1 euro korting erbij?

Ik gebruik nu 200 belminuten en 500 mb internet en ik betaal nu 12 euro (incl korting)

Moet ik dus nu met de nieuwe abonnement 11 euro betalen?
Wat veranderd er precies aan de voorwaarden? Ik heb een nu jaarcontract, wat gebeurd er op het moment dat ik na afloop van mijn jaarcontract overstap naar een andere belbundel. Ga ik dan de bundelprijzen betalen die horen bij het abonnement dat maandelijksopzegbaar is of blijf ik de bundelprijzen betalen die gelden horen bij een jaarcontract. Er staat  "Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven" dit is op twee manieren uit te leggen. 

In de email staat het volgende:
Oude Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels.

Nieuwe Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Hallo Simyo experts,

Ik zit er toch mee of ik mijn oude 300 minuten jaar abonnement van 7 euro moet omzetten naar 6 euro per maand.
Omdat ik het vermoeden heb, dat mijn oude voorwaarden behorend bij mijn oude contract beter zijn dan de voorwaarden van de nieuwe belbundel. M.a.w. als ik overstap van 7 euro naar 6 euro zal waarschijnlijk Simyo wel de tarieven later kunnen verhogen 😕, omdat je je jaarcontract van 7 euro hebt verbroken. Omdat de 300 minuten de meest gebruikte abonnementsvorm is, dan heeft Simyo er veel baat bij om deze bundel binnenkort mogelijk zelfs veel duurder te maken en dus veel extra inkomsten genereerd. Je ziet nu al dat een 500 minuten bundel in verhouding duurder is, dus kan Simyo het rechtvaardigen om de 300 minuten bundel straks te verhogen. Zie ik spoken of wie kan mij bevestigen dat als ik mijn bundel wijzig naar 6 euro dat dit bedrag vast blijft tot einde contract.

Uw antwoorden zie ik graag tegemoet, alvast mijn dank daarvoor

groetjes Nelly40
Reputatie 2
Badge +6
Hoi fawzi en arnout,

Graag heet ik jullie beiden welkom op het forum :)

@fawzi, Klanten krijgen op dit moment niet meer de €1,- korting als je een jaar verlengd. Je krijgt dus niet én de korting én een lager tarief voor de belbundel.

@arnout, Als je zelf niet je bundels wijzigt, veranderen de voorwaarden niet. Met een jaarcontract kun je maandelijks je bundels wijzigen. Als je contract is verlopen kun je dat nog steeds. Dan betaal je niet ineens het maandelijks opzegbaar tarief, want dan zouden de voorwaarden veranderd zijn...

Vanaf 14-05-2014 gelden de nieuwe tarieven. Het enige wat je dan dus doet is een bundelwijziging. De voorwaarden van je jaarcontract veranderen niet.

Heb ik dat zo duidelijk uitgelegd?
Hoi fawzi en arnout,

Graag heet ik jullie beiden welkom op het forum :)

@fawzi, Klanten krijgen op dit moment niet meer de €1,- korting als je een jaar verlengd. Je krijgt dus niet én de korting én een lager tarief voor de belbundel.

@arnout, Als je zelf niet je bundels wijzigt, veranderen de voorwaarden niet. Met een jaarcontract kun je maandelijks je bundels wijzigen. Als je contract is verlopen kun je dat nog steeds. Dan betaal je niet ineens het maandelijks opzegbaar tarief, want dan zouden de voorwaarden veranderd zijn...

Vanaf 14-05-2014 gelden de nieuwe tarieven. Het enige wat je dan dus doet is een bundelwijziging. De voorwaarden van je jaarcontract veranderen niet.

Heb ik dat zo duidelijk uitgelegd?


Dus je Simyo kan dus niet tussentijds de bundelprijzen binnen je jaarcontract weer verhogen, tenzij je contract afloopt? Zie vraag van Nelly40.
Badge
Hoi Coelho,

Onze Simyo 300 is de meest gekozen bundel en daarom extra voordelig :)
Dat kan zijn, maar om vervolgens van 500 minuten naar de XXL van 1250 minuten te gaan hoef je nog maar een fractie bij te betalen, van 13 euro naar 17.50 euro. Logischer zou zijn om de 500 zo'n 10 euro te laten kosten. 

Maar goed, waarschijnlijk zien jullie dat de meesten 300 inkopen en vervolgens net te kort komen, waardoor het voor jullie meer oplevert dat mensen die extra 7 euro prijsverschil tussen 300 en 500 minuten niet standaard bijbetalen, maar jullie wel de extra minuten boven de 300 voor 31 cent per minuut mogen afrekenen. Zal waarschijnlijk gewoon een commerciele berekening zijn...
Reputatie 1
Badge +1
Het is denk ik wel goed om te vermelden dat je het aanpassen van je abonnement kunt doen via:

1. Ga naar Simyo.nl
2. Log in door  'Mijn Simyo'  te selecteren
3. Ga naar 'Overzicht' en scroll naar beneden naar 'mijn abonnement aanpassen'
4. Kies je nieuwe belminuten/sms/data bundels en selecteer op je een maand of jaar abonnement wilt aangaan en klik op 'mijn abonnement wijzigen'

Daarnaast zou het denk ik goed zijn om duidelijk te vermelden dat je geen aansluitkosten betaald bij het verlengen van een abonnement.
Het is voor de rest al zeer duidelijk weergegeven dat je bijvoorbeeld een nieuw jaarcontract aangaat dus dat je ook hierin vast zit tot in mijn geval 1-6-2015.
Hallo Simyo experts,

Ik zit er toch mee of ik mijn oude 300 minuten jaar abonnement van 7 euro moet omzetten naar 6 euro per maand.
Omdat ik het vermoeden heb, dat mijn oude voorwaarden behorend bij mijn oude contract beter zijn dan de voorwaarden van de nieuwe belbundel. M.a.w. als ik overstap van 7 euro naar 6 euro zal waarschijnlijk Simyo wel de tarieven later kunnen verhogen 😕, omdat je je jaarcontract van 7 euro hebt verbroken. Omdat de 300 minuten de meest gebruikte abonnementsvorm is, dan heeft Simyo er veel baat bij om deze bundel binnenkort mogelijk zelfs veel duurder te maken en dus veel extra inkomsten genereerd. Je ziet nu al dat een 500 minuten bundel in verhouding duurder is, dus kan Simyo het rechtvaardigen om de 300 minuten bundel straks te verhogen. Zie ik spoken of wie kan mij bevestigen dat als ik mijn bundel wijzig naar 6 euro dat dit bedrag vast blijft tot einde contract.

Uw antwoorden zie ik graag tegemoet, alvast mijn dank daarvoor

groetjes Nelly40


Ik heb hier volgens mij nog geen antwoord op gehad, wie kan mij een antwoord geven?
Bedankt Nelly40
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Coulho,

Zal waarschijnlijk gewoon een commerciele berekening zijn...

Natuurlijk zijn alle bundelgroottes berekend met een bepaalde commerciële gedachte. Alleen zijn wij er niet op uit om overal een slaatje uit te slaan en ons te verrijken door middel van bundelkeuzes die gedaan zijn op basis van halve waarheden.
Je kunt niet voor niets élke maand je bundel wijzigen. Als je ook maar 1 keer dreigt te kort te komen, dan pas je gewoon je bundel naar boven aan. Dat is véél goedkoper dan elke maand nét te kort komen.


Nelly40, graag geef ik ook antwoord op jouw vraag.

Het enige dat er veranderd is in de algemene voorwaarden is dit:
Oude Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels.

Nieuwe Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.

Dit stond ook vermeld in de e-mail die verstuurd is over de nieuwe bundelprijzen.
Je kunt, nadat je nu je bundel hebt gewijzigd naar een Simyo 300 van €6, daarna niet wijzigen naar bijvoorbeeld een Simyo 100 van €3.
Dan kan dan alleen naar de prijs die op dát moment geldt, en dus vermeld staat op onze website.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor jullie?

@pacorob; dank voor de assistentie!
Badge
Hoi Dennieboy,

Welkom op het forum :)

Dat is heel simpel, het mag niet. Simyo mag niet 'zomaar' de voorwaarden van een contract veranderen. Ook niet als het in het voordeel van de klant is. Dit is de reden waarom wij alle klanten een e-mail hierover hebben gestuurd. Je kunt na 14 mei inloggen op Mijn Simyo en dan de bundel aanklikken met het nieuwe tarief :)

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?


Goedemiddag,

Wanneer is die mail met tarief wijzigingen verstuurd?
Ik heb al mijn mails nog terug tot 01-01-2014 maar hij staat er niet bij

En hoe zit het nu precies met die korting voor een jaar, die daarna nog met een jaar werd verlengd?
Betekent dit dat je automatisch 2 jaar nadat je nummer is overgezet meer gaat betalen?

mvg Frans
Reputatie 7
Badge +9
De email is gestuurd naar klantenmet een jaarabonnement. Simyo moest deze jaarabonnement klanten informeren, omdat ze kosteloos hun jaarabonnement konden beeindigen ivm de aanpassing van de tarieven en voorwaarden.

Gezien het feit dat jij over korting praat, denk ik dat jouw abonnement nog een oud maandabonnement is. Die korting zal op een zeker geval inderdaad vervallen waardoor je meer gaat betalen, maar je kunt natuurlijk ook over naar een jaarabonnement. Misschien dat die tarieven lager zijn dan je huidige tarief.
Badge
Oke Groentjuh,

Ik had in mei idd al gewoon een maand abonnement.
Ik denk dat mijn abonnement in augustus 2 jaar loopt omdat toen mijn nummer is over gezet.
Rond die tijd zal dan ook mijn korting vervallen verwacht ik dus.

Dan misschien toch maar aanpassen naar een jaar abonnement.
Is nu al een euro goedkoper, en als mijn korting straks vervalt dan scheelt het alleen maar meer.
Badge +6
Hoi FransB,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Wat fijn dat Groentjuh je al voor het grootste gedeelte heeft kunnen helpen, dankjewel daarvoor Groentjuh! :)

Met betrekking tot je korting: deze zal inderdaad 20-8 dit jaar komen te vervallen, oftewel het zou zeker voordelig voor je zijn om met korting je abonnement te verlengen met een jaar :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!
Badge
Beste Ernst en Dries

ik doorgrond iets nog niet helemaal aan de nieuwe bundels per 14 mei:

Oude Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels.

Nieuwe Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Wil je meer informatie over de wijziging? Klik hier (FAQ)

Kunnen jullie antwoord geven op de volgende situaties:
-ik verlaag mijn bundel vandaag ( ik heb een pre 14 mei abonnement ) dan ga ik indirect akkoord met de nieuwe voorwaarden, correct?
-ik verlaag mijn bundel vandaag naar een 100minuten a x euro, en over 14 maanden besluit Simyo dat 100 minuten 1 euro meer gaat kosten. Gaat mijn maandbedrag dan per direct omhoog?
-ik verlaag mijn bundel nu niet en simyo besluit vandaag dat mijn huidige 200 minuten 1 euro meer gaat kosten. Gaat mijn maandbedrag dan per direct omhoog?
-omdat ik nu nog een oud contract heb, met zelfs nog een jaar termijn welke ik uit moet zitten, kan ik dan via de klantenservice onder mijn huidige contractvoorwaarden mijn bundel laten wijzigen?

Reageer