.

Beantwoord

nieuwe bundels. Wel of niet wijzigen?



Toon eerste bericht

30 reacties

Badge +3
Hoi Wopper,

Ik zal je vragen deze keer beantwoorden, omdat ik degene ben geweest die de nieuwe bundels heeft geïntroduceerd. Ik heb de antwoorden op je vragen verwerkt in de quote van jouw bericht hieronder. Ik kan niet zien wat voor bundel je nu hebt, maar ik ga er in de antwoorden vanuit dat het een Simyo 100/200/300/500/700/XXL is en niet een Simyo geregeld/zelden/vaak/weinig.

Beste Ernst en Dries

ik doorgrond iets nog niet helemaal aan de nieuwe bundels per 14 mei:

Oude Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels.

Nieuwe Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Wil je meer informatie over de wijziging? Klik hier (FAQ)

Kunnen jullie antwoord geven op de volgende situaties:
-ik verlaag mijn bundel vandaag ( ik heb een pre 14 mei abonnement ) dan ga ik indirect akkoord met de nieuwe voorwaarden, correct?

In de mail die we gestuurd hebben, geven we aan dat je tot 28 mei je abonnement kon opzeggen. Heb je dat niet gedaan, dan geef je middels stilzwijgen akkoord op de nieuwe voorwaarden van je contract. Of je bundel wordt aangepast maakt nu dus niet meer uit.

-ik verlaag mijn bundel vandaag naar een 100minuten a x euro, en over 14 maanden besluit Simyo dat 100 minuten 1 euro meer gaat kosten. Gaat mijn maandbedrag dan per direct omhoog?

Het is voor Simyo zeer onwenselijk om dit soort trucs uit te halen. Klanten hebben dan het gevoel dat ze bestolen worden. Je krijgt er als merk ook nog een zeer slechte naam van. In principe kunnen we het doen. We willen het niet doen. Mocht zoiets toch ooit gebeuren, dan kan je altijd per direct onder je contract uit. Dat is de wet en staat ook zo in de Algemene Voorwaarden beschreven, om de consument te beschermen.

-ik verlaag mijn bundel nu niet en simyo besluit vandaag dat mijn huidige 200 minuten 1 euro meer gaat kosten. Gaat mijn maandbedrag dan per direct omhoog?

Er is altijd een aanloopperiode van vier weken volgens onze Algemene Voorwaarden. Het zal dus altijd minimaal vier weken duren voordat je maandprijs omhoog zou gaan. Ik verwacht niet dat we het ooit zullen doen, maar als we het wel doen kan je altijd direct onder je contract uit.

-omdat ik nu nog een oud contract heb, met zelfs nog een jaar termijn welke ik uit moet zitten, kan ik dan via de klantenservice onder mijn huidige contractvoorwaarden mijn bundel laten wijzigen?

Omdat je stilzwijgend akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden, door klant te blijven, is dit helaas niet mogelijk. Je had tot 28 mei kunnen opzeggen als je de nieuwe voorwaarden niet accepteerde.
Badge
Beste Kevin

dank voor je reactie, als ik het samenvat zijn alle Simyo bellers over naar de nieuwe voorwaarden, ongeacht of je nu een maand of een jaarbundel hebt? Alleen sommige hebben nog een oud (lager) tarief maar die kunnen alleen wijzigen naar de nieuwe > 14 mei bundels?  Als je niet het contract opgezegd hebt per eind mei ben je direct verbonden aan de nieuwe voorwaarden, voor elk actief Simyo abonnement?

Waarom is er dan in de onderstaande mail zo expliciet vermeld dat er een voorwaardewijziging is, kan je een voorbeeld geven tav de oude voorwaarden en een voorbeeld tav de nieuwe voorwaarden, zodat ik het verschil begrijp? 

Oude Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels.

Nieuwe Simyo voorwaarden
Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven.
Wil je meer informatie over de wijziging? Klik hier (FAQ)
Badge +3
Hoi wopper,

Het verschil is als volgt:

In de oude situatie had je volgens de voorwaarden de mogelijkheid over te stappen naar de bundels die we aanboden ten tijde van het moment dat je je contract bij Simyo afsloot, voor de prijs die toen gold.

Had je Simyo 100 voor € 3,-, dan zou je te allen tijde terug moeten kunnen stappen naar Simyo 100 voor € 3,- als je bijvoorbeeld een maandje omhoog was gegaan naar Simyo 300 van toen € 7,- (de oude prijs).

Onder de nieuwe voorwaarden kan je van je oude Simyo 100 voor € 3,- wel overstappen naar Simyo 300 voor de prijs van € 6,- (ipv de oude € 7,-), maar kan je daarna niet meer terug naar je oude Simyo 100 voor € 3,-. Dat komt omdat je zodra je weggaat van een bundel met de oude prijs, niet terug kan naar die oude prijs. Wil je terug naar een Simyo 100, dan zou je € 4,- gaan betalen.

Heb je een Simyo 100, dan is deze wijziging nadelig voor je, omdat je niet meer kan wijzigen zoals je altijd deed. Heb je, of wissel je, vooral tussen andere bundels, dan zijn de nieuwe voorwaarden altijd in je voordeel ten opzicht van de oude voorwaarden.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
Badge
Ha Kevin

ja dit heel duidelijk uitgelegd, ik ben zelf pas deze week naar een 100min gegaan. Dat had ik eerder moeten doen maar toen was ik nog niet zeker van mijn keuze...tja ach ik profiteer nu toch van de jaar contract korting.

groeten Rob
Reputatie 5
Badge +11
Fijn dat -Kevin het zo duidelijk heeft uit kunnen leggen aan je, wopper 🙂

Reageer