.

Beantwoord

Netwerk niet beschikbaar, ongeacht locatie of telefoon

  • 11 October 2014
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

Sinds gisteren is van de een op de andere minuut ineens het 2g/3g bereik van mijn telefoon weggevallen.
Bij het starten van mijn telefoon moet ik mijn pincode invoeren, waarna een poging om verbinding te maken mislukt. De simkaaart geeft wel gewoon aan van Simyo te zijn

-Ik heb mijn telefoon uitgezet en een tijd later weer aangezet, zoals op de website staat.
-Ik ben van mijn werk naar huis gereden, op geen enkele plek bereik. Het lijkt mij niet afhankelijk van locatie
-Anderen hebben wel bereik met het kpn netwerk.
-Ik heb verschillende (android) telefoons geprobeert.
-Ik kan in het android instellingenmenu de 2g en 3g netwerken van kpn, t-mobile en vodafone gewoon zien. Er wordt ook aangegeven dat ik enkel met de KPN netwerken kan verbinden. Zodra ik op kpn druk krijg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
-via de website kan ik wel gewoon een sms versturen. Ik ga er vanuit dat mijn abbonement nog gewoon actief is.

Wat kan het probleem zijn? Is mijn simkaart op de een of andere manier geblokkeerd of defect?
icon

Beste antwoord door Kim 13 October 2014, 11:54

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +6
Hoi fromthehill, welkom op het forum van Simyo!

Allereerst goed dat je zelf al zoveel hebt uitgeprobeerd, dat maakt het een stuk makkelijker om te achterhalen waar de oorzaak hiervan zit.

Ik zie dat je vanochtend contact met ons hebt gehad via e-mail en daarbij je simkaart een reset heeft gekregen op het netwerk, maar dat dit helaas ook niet heeft geholpen.

Daarom ga ik dit even doorzetten naar onze IT afdeling, zodat zij dit nader kunnen bekijken.

Zodra ik van hen een terugkoppeling heb, laat ik het je weten!
Badge +6
Hoi fromthehill,

Wanneer je nu je telefoon even uit en weer aan zet, zou het weer mogelijk moeten zijn om een netwerk te vinden en je aansluiting te gebruiken.

Hoor graag van je of dit inderdaad het geval is! 🙂
Ik heb nu weer bereik:D. ik kan bellen en sms-sen.

de dataconnectie lijkt echter niet te werken, maar dat kan ook aan mijn instellingen liggen. Dat moet ik vanavond kijken.

In ieder geval bedankt
Reputatie 5
Badge +11
Hey fromthehill,

De complete instellingen voor Android, inclusief plaatjes, kun je hier vinden :)
Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?
Ik heb van tevoren 2 telefoons(galaxy s2/acer liquid z) geprobeert met instellingen die voorheen wel werkten.
Daarna heb ik het geprobeert met de instellingen uit die link. dat werkte ook niet.

Ik heb ook geprobeert om de instellingen te herstellen door naar 1300 te smssen. op een van de telefoons(Samsung galaxy S2) kreeg ik het bericht "Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS" Dat opzich lijkt mij al niet goed.

Ik denk dat het probleem ergens anders ligt
Reputatie 5
Badge +11
Hoi fromthehill,

We hebben je aansluiting doorgelicht en het bleek dat internet geblokkeerd was 😕
Dit heb ik nu rechtgezet, dus als je je mobiel nu opnieuw opstart zou het eindelijk moeten werken.
jaa, het werkt weer :D.

heel erg bedankt
Badge +6
Fijn om te horen, fromthehill, graag gedaan! 🙂

Reageer