.

Neem ik overgebleven bel/sms en/of data minuten mee naar volgende maand?


Badge
Ik heb eens gelezen dat bij simyo je beltegoed wat je over hebt mee gaat naar de nieuwe maand.
Weet iemand of dit zo is en hoe kan ik dit zien, want tot nu toe gaat er geen tegoed mee naar de volgende maand.

Groet. Ronald

13 reacties

Badge
Wat mij betreft zal dit eigenlijk heel normaal zijn, je koopt immers een aantal minuten/mb's.
Hoe logisch is het dan om deze te schrappen aan het eind van de maand!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ronaldvandermeijden,

De overgebleven bel/sms en/of data minuten neem je niet mee naar de volgende maand. Op iedere 1ste van de maand ontvang je nieuwe minuten.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum ronaldvandermeijden,

De overgebleven bel/sms en/of data minuten neem je niet mee naar de volgende maand. Op iedere 1ste van de maand ontvang je nieuwe minuten.

Groetjes,

Alex


oftewel...... simyo pleegt gewoon diefstal!!!
Reputatie 3
Badge +9
Dit is helaas bij meerdere providers zo. In Mei is dit in de regering aan de orde gekomen en er zal een wet komen die het beltegoed voor minimaal geldig zal laten zijn.
68 miljoen per maand verdwijnt naar providers.
Dit is inderdaad schandalig.
Reputatie 7
Badge +9
Dat kan je schandalig noemen, maar de term diefstal is niet van toepassing. Diefstal betekent het onrechtmatig toe eigenen van iets dat van een ander is, maar zolang het niet kunnen meenemen van resterend tegoed in de voorwaarden vermeld staat en niet tegen een wettelijke regeling indruist is Simyo niets te verwijten. Daar staat tegenover dat het natuurlijk een goede zaak is als opgebouwde tegoeden langer geldig blijven en dat er een algemene regeling komt die voor alle providers geldt. Maar je kunt er van verzekerd zijn dat de 68 miljoen die je noemt op een andere manier bij de klanten teruggehaald worden, bijvoorbeeld door hogere tarieven. We leven in een kapitalistische wereld en Simyo is geen liefdadigheidsinstelling. Dus als je liever door de hond dan door de kat gebeten wilt worden......
Badge +1
Scotsman,hoeveel beltegoed krijgt u voor deze antwoorden in het voordeel van simyo??.
Voorbeeld,vorige maand 195mb nog tegoed,en 3 sms tekort kosten 90eurocent voor 3 sms,waarom niet verrekend met de overdrive mb,s
Die ik nog tegoed had,dus conclusie gewoon ordinaire diefstal
Met vriendelijke groet
Reputatie 3
Badge +9
Ik verwijt Simyo niets maar ik vindt de wettelijke bepaling momenteel ridicuul. Het is gewoon ronduit vreemd dat als je iets inkoopt je het beperkt mag houden. We zijn aan deze mannier gewend geraakt maar mijn benzine blijft gelukkig wel in mijn tank zitten. Alleen in de mobiele telecom wereld kan en mag dit.

Ik blijf het vreemd vinden...niet meer over nadenken 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Scotsman,hoeveel beltegoed krijgt u voor deze antwoorden in het voordeel van simyo??.


Niets, helaas.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Iedere grote provider (lees: KPN, Vodafone en T-mobile) is verplicht een abonnement binnen zijn merk aan te bieden waarbij dit mogelijk is. Dit is wettelijk zo bepaald. Simyo is onderdeel van KPN en biedt abonnementen aan waarbij je je bel/sms minuten niet mee kan nemen naar de volgende maand. Ik kan me voorstellen dat het prettig zou zijn dat je je overgebleven bel/sms minuten mee kunt nemen naar de volgende maand, maar op deze manier kan Simyo lage vaste abonnementskosten aanbieden. KPN biedt zelf wel abonnementen aan waarbij je de mogelijkheid hebt om de overgebleven bel/sms minuten mee te nemen naar de volgende maand.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Het zou heel erg fijn zijn als de wet, zoals eerder aangehaald in dit topic, die het providers gaat verbieden overgebleven ingekocht bel-/sms- en datategoed 'af te nemen', er aan gaat komen, maar zoals ik het heb begrepen is dit nog even toekomstmuziek.

Bron: Tweakers

Het is nu dus vooralsnog de verantwoordelijkheid van de gebruiker om scherp zijn ge- en verbruik in de gaten te blijven houden om zodoende zo scherp mogelijk zijn bundels in te kopen. Ook hier vind ik wel wat voor te zeggen, omdat op die manier de kosten, zoals die nu in rekening worden gebracht, scherp blijven.
En scherp zijn deze, toch? Want om welke andere reden zijn we dan allemaal overgestapt naar Simyo....?? 😛
Is dit ook van toepassing met een prepaid kaart?
Reputatie 3
Badge +9
Prepaid blijf geldig mits je (bij Simyo) 1x per half jaar een belletjes of een sms-je verstuurd.
Badge +8
Is dit ook van toepassing met een prepaid kaart?
Prepaid blijf geldig mits je (bij Simyo) 1x per half jaar een belletjes of een sms-je verstuurd.

Hoi Kees52,

Bij een prepaid aansluiting blijft je beltegoed onbeperkt geldig. Je moet wel 1x in de 6 maanden even gebruik maken van je aansluiting. Dus even bellen of sms'en om de aansluiting actief te houden, zoals Martijn® al aangeeft.
Hebben we je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer