.

Beantwoord

Kan ik mijn telefoonnummer wijzigen en dubbel gebruiken?

  • 14 May 2017
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

Ik krijg binnenkort van mijn werk een werktelefoon. Ivm met de bekendheid van mijn nummer bij al mijn werkcontacten zou ik aan deze telefoon mijn nummer willen koppelen. Maar ik zou graag op een 2e telefoon mijn abonnement van Simyo willen koppelen voor privé. Dat is momenteel een prepaidtelefoon mét nummer. Met andere woorden kan ik mijn abonnement op een ander nummer over laten schrijven (alles blijft wel gewoon op mijn naam, rekening, etc.)
icon

Beste antwoord door Caspar 15 May 2017, 12:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Martina H.

Welkom op 't forum 🙂 Wat leuk dat je binnenkort een werktelefoon krijgt.

Hopelijk begrijp ik het allemaal goed. Je hebt dus één abonnement bij Simyo. Dit wil je koppelen aan je werktelefoon. Krijg jij bij jou werktelefoon een ander 06-nummer en/of een ander simkaartje? Is het voor jou mogelijk om het simkaartje van Simyo in je werktelefoon te gebruiken, of zie ik dan iets over het hoofd?

Verder heb je ook een Prepaid met een ander 06-nummer daar op. Is dit een Simyo Prepaid? Wil je hier een abonnement van maken of doorgaan als Prepaid? En wil je hier dan het 06-nummer van je Sim Only op of een ander 06-nummer?

Het is bij Simyo helaas niet mogelijk om één 06-nummer op twee telefoons te gebruiken. Je kan dus het 06-nummer van je Sim Only in je werktelefoon gebruiken, of in je andere telefoon. Het kan niet allebei. Je kan het nummer van je Sim Only dus gewoon gebruiken waar je wilt. Je zal daarna moeten kijken wat je met het andere mobieltje wilt. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om het nummer van de Prepaid te behouden.

Ik ben erg benieuwd. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper, de vraag korter is eigenlijk: kan ik in het abonnement het telefoonnummer wijzigen en wel in een al bestaand nummer, dat momenteel een prepaid is. Dan kan ik Simyo behouden en de prepaid afschaffen.
Maar ik heb het intussen anders opgelost, waardoor ik mijn simyo abonnement op mijn huidige nummer kan behouden en later dit jaar een Simyo abonnement ga afsluiten op de prepaid telefoon. Iets eenvoudiger en het bleek te kunnen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Martina,

Ah, dat maakt het wat duidelijker en dat antwoord is helaas nee 😞 Je kunt je telefoonnummer binnen je abonnement wijzigen. Wij geven je dan een 'random' nieuw telefoonnummer en je betaalt hier € 5,- administratiekosten voor. Het is niet mogelijk om een al bestaand nummer hierop te zetten.

Je kunt inderdaad wel je Prepaid aansluiting omzetten naar een Sim Only abonnement. Als deze prepaid simkaart al van ons is, kun je tegen die tijd heel makkelijk overstappen via Mijn Simyo. Is dit niet het geval? Dan kun je een nieuw Sim Only Abonnement aanvragen met nummerbehoud. We zetten het telefoonnummer dan zo snel mogelijk over naar ons. Houd dan rekening met ongeveer 5 dagen.

Mochten wij nog iets kunnen doen voor je, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer