.

Beantwoord

Mijn abonnement is net ingegaan, waarom heb ik 100 ipv 200 belminuten gekregen?

  • 17 September 2014
  • 12 reacties
  • 711 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten met 200 belminuten en 200 MB data. Ik heb het nog even nagekeken.
Gisteren, 16 september, is dit abonnement ingegaan. Per deze datum is mijn oude nummer overgezet. Ik heb geen gebruik gemaakt van het tijdelijke nummer.

Ik heb rond 16:15 uur  2x een test gesprek gevoerd van ca 10 seconden per gesprek. Vervolgens stond bij verbruik 99 van de 100 belminuten. Status bijgewerkt t/m 16-09-2014 16:18. Dus ik zou al 101 belminuten hebben verbruikt?
Data stond gisteren nog op 200 MB van de 200 MB.

Vandaag onderweg op de fiets, dus mobiel internet 3G. Huidige stand data is nu 178 MB van de 200 MB. Dit betekent 22 MB.  Als dit iedere dag het verbruik gaat worden zou ik op maandbasis uitkomen op 30x 22 = 660 MB ???? Ik heb 1x gekeken of er e-mail was binnengekomen en 1x een Whatsapp verstuurd.  Op de achtergrond zijn er geen programma's actief, alleen wordt e-mail binnengehaald via IMAP, geen POP.

Volgens mij klopt dit niet.

Mijn vraag is:
Hoe kan het de status van de belminuten nu op 99 van de 200 staan?
Hoe kan de status van data nu op 178 MB van de 200 MB staan?
icon

Beste antwoord door Kim 18 September 2014, 16:49

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hallo Sushigek.

Bij Simyo start het abbo op de 1e van de maand, belminuten/sms worden naar rato berekend nu je "halverwege" de maand bent begonnen.
(eenvoudig gezegd bijna de helft, omdat je bijna in het midden van de maand gestart bent)
Bij data kan het wel zo zijn dat het abbo onmiddelijk ingaat.

Vanaf de volgende maand (de 1e) heb je bij een de bestelde min/sms/data.
Een moderator zal hier extra duidelijkheid brengen.

Groet,
Friesian
Badge +6
Hoi Sushigek, welkom op het forum van Simyo en bij Simyo! :)

Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum Abonnementen, omdat ik denk dat gebruikers met eenzelfde vraag zo het topic makkelijker kunnen vinden :)

Het klopt helemaal wat Friesian aangeeft, omdat je abonnement op 16-9 is ingegaan, heb je niet je volledige bundels gekregen, maar krijg je je bundels naar rato. Dit zou ook voor de Internetbundel zo moeten zijn, maar daar heb je een gelukje :)
Dit is de reden dat je voor de rest van deze maand 100 belminuten/sms'jes hebt gekregen in plaats van de 200. Je volledige bundel krijg je op 1-10.

Met betrekking tot je dataverbruik weet ik helaas niet wat er voor dit dataverbruik heeft gezorgd. Ik zou je willen aanraden om onze blog eens door te lezen met handige tips om zelf een inzicht te krijgen in je dataverbruik en suggesties om je verbruik via mobiel internet in de hand te kunnen houden, zodat je wel met de Internetbundel 200 kan uitkomen :)

Hebben Friesian & ik hiermee je vragen beantwoord?
Hoi Kim en Friesian,

Bedankt voor jullie reactie. Duidelijk verhaal.
Badge +6
Helemaal goed, graag gedaan, Sushigek! :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Badge
Helemaal goed, graag gedaan, Sushigek! :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!

Mijn abo "200/200" is gisteren ingegaan en had "80/200", dus kennelijk heb ik ook dat mazzeltje wat data betreft:o
Reputatie 5
Badge +11
Da's dan maar mooi meegenomen 😃
Update:

Op 1 oktober heb ik het nieuwe tegoed gekregen. Ik heb mijn telefoon de avond van te voren thuis uitgezet. 'smorgens was ik benieuwd naar het nieuwe tegoed:
200 belminuten gekregen, Maar GEEN 200 MB data maar 183 MB data, dus 17 MB al verbruikt. Dat vind ik knap als de telefoon uitstaat.

Vandaag weer gekeken:
199 belminuten, 183 MB data: "29 dagen tot je nieuwe tegoed"  volgens de app. 

Simyo: hoe kan dit? 
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Sushigek,

Het lijkt erop dat je telefoon data verbruikt, zonder dat je dit zelf door hebt. Ik raad je aan om eens goed je internetinstellingen te controleren. Deze blog kan je daarbij helpen. Hierin staan tips over het voorkomen van ongewenst dataverbruik.

Ook kun je een datamonitor app of MB meter installeren. Wij horen goede verhalen over 3G Watchdog.

Verklaart dit wat meer je dataverbruik?
Hoi Dries,
Bedankt voor je reactie.
"Ik heb mijn telefoon de avond van te voren uitgezet" voordat het nieuwe tegoed in zou gaan.
De volgende dag 's morgens de telefoon aangezet (1 oktober) en toen was er direct al 17 MB (stand staat op 183 MB) verbruikt. Dat kan natuurlijk niet.
De dagen daarna wordt er niet tot nauwelijks data verbruikt. (stand vandaag 6-10 : 182 MB)
Badge +6
Hoi Sushigek,

Op Mijn Simyo onder het tabblad 'Verbruik' en vervolgens 'Oktober' kan je precies zien welke pakketten aan verbruik wanneer hebben plaatsgevonden.

Ik hoor graag van je of dit voor wat meer opheldering zorgt 🙂
Bedankt voor de uitleg. 
Badge +6
Graag gedaan, Sushigek :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!

Reageer