.

Beantwoord

meer duidelijkheid over overstap prepaid naar sim only abonnment. Hoe zit dat nou?


Reputatie 1
Badge

Een paar dagen geleden overgestapt van prepaid naar abonnement Sim only. 12GB + 4 GB is 16 Gb

,kost €9  nee komt nog 400sms bij a€5 totaal nu €14 .oké een sms gedaan  binnen , € 1.62. Aangegeven elke minuut apart , hoelang mag zo,n sms dan zijn , wat telt allemaal mee , overzicht 

geld onduidelijk ,zit ik hier nu 1 jaar aan vast of kan je per maand wisselen , minder of zo als je 

niet veel gebruikt , het geld bedrag wat er nog opstaat waar kan ik dat vinden ,, ? Hier moet ik echt 

nog aan wennen , hoe dat werkt met aps internet enz , ik hoop dat U mij daar in gaat helpen 

Vr groet. Co Mourik.   Kleppertje 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 June 2021, 18:51

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom!

Als het goed begrijp heb/wil je Simyo 200 (min/sms) + een databundel van 6GB. U heeft een vaste internetverbinding bij KPN, waardoor deze bundels verdubbelen naar Simyo 400 (min/sms) en een databundel van 12GB. Door de huidige actie krijgt u 4GB extra/heeft u 4GB extra gekregen.

Als je bij Simyo prepaid overstapt naar Simyo sim only, dan zal uw beltegoed verrekend worden met de eerste factuur/facturen van Simyo sim only.

U kunt Simyo sim only voor een jaar of een maand afsluiten. Als u voor een jaar afsluit, dan dient u een jaar Simyo sim only te gebruiken. Bij een maand kunt u elke maand besluiten naar een andere provider te gaan. Indien u, met een jaarabonnement wilt overstappen, dan moet u uw abonnement afkopen. Bij beiden soort abonnement kunt u elke maand uw bundels eenmalig voor de volgende maand verlagen of verhoger binnen het aanbod dat Simyo dan aan bundels aanbied.

U mag natuurlijk minder minuten/SMSjes/MBs gebruiken dan in uw bundel zitten. Resterende minuten/SMSjes/MBs vervallen wel aan het einde van de maand, zodra de nieuwe bundels in gaan. Indien u meer minuten/SMSjes/MBs gebruiken dan in uw bundel zitten, dan zullen deze extra minuten/SMSjes/MBs op de volgende factuur in rekening worden gebracht. (€0,31/minuut, €0,31/sms, €0,15/MB). U kunt als uw bundels (bijna) op een extra bundel aanschaffen. Deze extra bundels zijn 50min/sms voor €2,- en 500MB voor €5,-. Verbruik dat reeds buiten bundels is gerekend, niet in deze bundels geplaatst worden.

U ontvangt bij 80% en 100% verbruik van uw databundel een SMS om u daarover te informeren. Over uw belbundels ontvangt u geen waarschuwing.

Dit blog legt veel uit over hoe u uw toestel zo goed mogelijk voor mobiel internet kunt instellen.

En SMSjes is doorgaans 160 normale tekens lang, maar er zijn ook redenen waardoor ze korter zijn (bijvoorbeeld bij gebruik van smileys).

Ik geloof dat ik nog lang niet alle vragen heb beantwoord; staat allemaal best chaotisch in uw bericht, maar andere forum expert (= behulpzame mede-klanten) en moderatoren (= Simyo medewerkers) zullen ook nog uw vragen beantwoorden. Mocht u meer vragen hebben, die ik nu niet heb beantwoord, dan horen wij dat graag!

Reputatie 1
Badge

Hoi Groentjuh

ik heb het doorgelezen , voor mij is dit ook chaotisch , omdat ik niet alles snapt , oké maar mijn vraag was volgens u ook niet helder 

dat kan , ik weet wel ,daar wij zelf een fout gemaakt hebben of niet gezien hebben ,dat het ook voor een maand kon ,nu zitten wij er 

dus voor een jaar aan vast ,  de afrekening zie ik dus niet ? Als ik het goed gelezen hebt , en wat over is die maand ,krijg ik niet mee 

naar de volgende maand , ja toch ,ik zit nog met die sms , oké hij was best lang , die koste mij dus 1€ 65. Oké de rest moet ik gewoon 

even aanzien wat ik gebruikt aan bellen of appen , dat zal verschillend zijn , sms gebruik ik niet veel , maar ik ben wel iets wijzer geworden 

en dat blog wat jij mee stuurde ga ik bekijken , ik hoop dat ik wat duidelijker nu bent geweest , maar ik wilde het zo kort mogelijk houden 

dus niet meer doen , ik ga verder kijken en zoeken ,, alvast h dank voor je snelle antwoord , Vr groet Kleppertje 

naar de volgende maand , ja toch ,ik zit nog met die sms , oké hij was best lang , die koste mij dus 1€ 65. Oké de rest moet ik gewoon 

 

In een sms passen maximaal 160 tekens. Als je meer tekens gebruikt, wordt het sms-bericht als twee of meer sms'jes verstuurd.

Kenmerken van een sms-bericht

Een sms-bericht kan maximaal 140 bytes groot zijn. Hierin passen 160 tekens van 7 bits, 140 tekens van 8 bits, of 70 tekens van 16 bits voor talen zoals Chinees, Japans of Koreaans wanneer deze gecodeerd worden volgens de UTF-16-codering. (Zie ook Unicode.) Buiten de 140 bytes vallen de routeringsgegevens zoals afzender, prioriteit en bestemming. Er bestaan methoden om meerdere berichten te combineren voor het versturen van langere berichten. De gebruikers dienen echter per bericht van 140 bytes te betalen. Bij het versturen van meerdere berichten worden extra data gebruikt om aan te geven dat het om een 'multi-part'-bericht gaat. Hiervoor worden 7 bytes (of acht 7 bitstekens) van elk bericht gebruikt. Bij het versturen van een bericht dat uit twee sms-berichten bestaat, kunnen niet 320 (= 2 × 160) maar 304 (= 2 × (160-8)) tekens worden verzonden.

 

Moeilijke tekst, maar als u gewoon letters / cijfers gebruikt en binnen de 160 leestekens blijft zit u gebakken. Dus geen smileys, geen vreemde leestekens etc. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Ray ,

jaja ,dit was mijn eerste begin fout , om eens uit te proberen , hoeveel mij dit zou kosten , nu weet ik beter en jij hebt het 

duidelijk uitgelegd , alleen voor mij werken met bytes , is anders , ben daar niet thuis in , wat ik wel weet is dat ik 

haast nooit sms verstuurt , dus dat zal het probleem niet zijn , ik let daar nu extra op , ik heb wel een blog gekregen 

waar echt van alles in staat , en daar haal ik nu weer informatie vandaan , prepaid , of Sim only is wennen , oké 

alle informatie is belangrijk , zodat ik het goed begrijpen kan , bedankt voor je advies Vr groet van mij Kleppertje 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Kleppertje,

 

Welkom op het Simyo forum! Volgensmij heeft Groentjuh al een eind op weg geholpen! Thanks Groentjuh voor de uitgebreide en duidelijke reactie! 

 

Ik zie overigens op jouw aansluiting dat je een jaarcontract hebt, je kan overstap altijd annuleren binnen 14 dagen na de overstap. Dat kan op www.simyo.nl/annuleren. Je zou dat bijvoorbeeld kunnen doen en vervolgens opnieuw kunnen overstappen maar dan met een maandelijks opzegbaar contract als je dat liever hebt. Verder betaal je dus niet voor je sms'jes/internetsessies zoals je deed met de prepaid aansluiting, de sms'jes/belminuten en internetsessies worden uit de bundels gehaald. 

 

Heb je verder nog vragen? Laat het ons vooral weten!


Groetjes,

Daisy

Reputatie 1
Badge

Hoi Daisy

wat fijn om dit te horen , heb wel even goed overwogen wat we nu doen , ? Daar wij niet weten 

hoe het ons bevalt ,en ook niet of we over die bundels heen gaan ,of juist met minder kunnen 

doen , maken wij dit jaar af ,en houden we wat we gedaan hebben nu , dan kunnen wij

daarna beslissen , wat ons te doen staat ,, Vr bedankt voor jou inlichtingen aan ons 

en onthouden wij dit wel , Gr Kleppertje .

Reputatie 7
Badge +6

Hi Kleppertje, 

 

Dat is goed! Hou de tip van Groentjuh hierbij in gedachten: De bundels kunnen maandelijks kosteloos worden aangepast naar boven of naar beneden via het Mijn Simyo account. 

Op hetzelfde account kun je ook goed in de gaten houden hoeveel je gemiddeld verbruikt. 

 

Als je hier ooit nog vragen over hebt, dan staan wij voor je klaar. :) 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 1
Badge

Hallo Tessanne 

daar ik niet wist dat je maandelijks je bundels kon aanpassen , naar boven of naar beneden ,

vind ik dit een goede tip , had het zeker over het hoofd gezien , maar zo zijn er denk meerdere 

dingen ,en in de praktijk leer ik daar mee omgaan , nu voor mij nog nieuw , gewoon proberen .

hartelijk dank voor je berichtje aan mij , en zal dit niet vergeten , Vr groet Kleppertje ,, 🙋‍♀️

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan Kleppertje! Nog een fijne dag verder! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Kleppertje schreef :

 

Hier moet ik echt 

nog aan wennen , hoe dat werkt met aps internet enz , ik hoop dat U mij daar in gaat helpen 

Vr groet. Co Mourik.   Kleppertje

Beste @Kleppertje - Co

Hebt u al wat ervaring opgedaan met bijvoorbeeld WhatsApp? Mocht u daarbij hulp nodig hebben, laat u het dan even weten? Er zijn verschillende BG actief om te helpen. Geldt ook voor ondersteuning die wellicht nodig is bij andere apps. 

*BG  Beste Gabbers. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Fresian

ik moet nog zoveel leren , wartshappen gaat mij goed af , niet te ingewikkeld ,

met bundel dalijk even opletten hoe of wat , maar watshap kost toch niks ..?

of zit ik nu verkeerd , ik hoor het wel , mocht dit anders zijn , bedankt Gr Kleppertje 👍

 

 

Reputatie 7

@Kleppertje Whatsappen kost niet niks. Het gebruik van Whatsapp kost niets als je hiervan gebruik maakt als je op een WiFi-netwerk bent ingelogd, maar anders maakt het gebruik van je databundel. Echter, Whatsapp an sich kost daarentegen nauwelijks data tenzij je foto's en filmpjes gaat versturen. Dan kan het hard(er) gaan.

Ik denk dat u hier even wat extra handige informatie in zult vinden @Kleppertje .

https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Een wandeling gebeurt met kleine stappen, zo kunt u het ook vergelijken met een smartphone. Rustig de tijd nemen, stapje voor stapje kennis maken, leren omgaan met uw telefoon. 

Reputatie 1
Badge

Jazeker heb ik hier wat aan , jeetje had ik toch even de plank mis geslagen, buiten watshap versturen kost geld , binnen met WiFi niks 

Ja toch , en Ik neem dit , juist omdat als ik buiten bent , en foto maakt en die verstuurt via watshap , ohoh , 

fijn die inlichtingen die jij er bij gedaan heeft , bij joufhone , best goedkoop , maar moet nog alles doorlezen , 

geen tijd nu , komt wel , bedankt Friesian,    hier heb ik wat aan , al zoveel berichtjes nu gehad , gaat het rustig doornemen 

bedankt voor alles Vr groet  Kleppertje 👌👌

 

Even voor het zekere. Via de 3 puntjes, rechtsboven, instellingen - Data en opslag - kunt u nakijken/instellen in WhatsApp.​​​ welk netwerk u gebruikt. Zie mijn voorbeeld. 

 

 

Reputatie 1
Badge

Hoi Friesian 

nu ik heb het even gecontroleerd , op watshap en klopt allemaal nagekeken 

en gebruikt nu 6,0 MB,,,, en 110 GB,,, beschikbaar ,,, de rest ook gedaan

toch fijn om dit weer te krijgen , ik kijk er wel zo nu en daar naar , maar nu een ding toch veranderd .

bedankt hiervoor , aldoende word ik weer een stukje wijzer ,, ik bewaar dit allemaal ,  Vr groet Kleppertje 👍👍

 

Reageer