.

Beantwoord

Leugenaars! Onverwacht hoge kosten

  • 23 April 2013
  • 15 reacties
  • 979 Bekeken

Simyo,

Ik ben een trouwe klant en heb (tot nu toe) alleen maar goede ervaringen met jullie gehad.
Alles klopte, alles was optijd... Mooi!

Maar nu,
Gisteravond (nacht van zondag op maandag) heeft één van mijn apps door een fout, veel data gedownload op het 3g netwerk (ipv het wifi). MIjn telefoon sloeg alarm, en vertelde me dat ik 1.8gb data had verbruik: waar ik maar een 1,5gb abbo heb.
Ik heb meteen mijn data uitgezet en zo spoedig mogelijk op de simyo site gekeken.

MAAR, hier staat de data van 2 dagen geleden... 2 DAGEN! Nee, lekker handig is dit. voorheen was het vaak maar een paar uurtjes, maar 2 dagen! kom op zeg.

Dit was nog niet het ergste.

Ik heb gisteren (maandag) 2x gebeld naar de klantenservice. 1x rond 11u, en 1x om 5u.
BEIDE keren werd mij verteld dat de data inderdaad achterliep, maar dat zij bij de klantenservice alles REALTIME (ja dat leest u goed, REALTIME) konden zien.
--------------------------------------------------------------------
-Realtime
Directe communicatie. Hierbij vindt het uitwisselen van tekst, geluid en/of beeld zonder wachttijden plaats.
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php
--------------------------------------------------------------------

Uit argwaan heb ik toch mijn data maar niet aangezet, en ben ik de rest van de dag op WIFI over gegaan.
Nu krijg ik vandaag (dinsdag) ineens een mailtje, U hebt 75% van uw bundel gebruikt, en 2u later een mailtje met u bent over uw databundel heen!

Daar waar de medewerkers toegang hadden tot Realtime data en mij BELOOFDEN en 100% zeker stelden dat ik nog minstens 300mb over had.... was ik er dus wel daadwerlijk overheen!



Ik zeg, dit is ONACCEPTABEL! Foutje maken kan, maar 2 mensen mij beloven dat alles 100% in orde is, en ik nog een ruime buffer overheb (waar dat het dus al lang niet meer was) is het vertellen van leugens!
Vertrouw dus niet de simyo datateller (van 2 dagen oud) maar kijk op je Android toestel (bij android 4.1+) zelf bij je dataverbruik. Deze geeft je wel écht REALTIME een beeld.


Beste simyo,
wat gaat u hier nou aan doen voor mij?
icon

Beste antwoord door Alex 26 April 2013, 17:24

Bekijk originele reactie

15 reacties

*update
Gesprek 2 was op: 22 april, 17:02
Gesprek 1 was op: 22 april, 11:56

Beide heren (2 verschillende medewerkers) beweerden dat zij realtime data hadden. Ik vroeg er nog expliciet naar omdat de simyo site 2 dagen oude gegevens gaf. Zij bevestigde beide dat de simyo site achter liep, maar zij wel REALTIME data hadden. Dus dat zij ook konden zien wat ik 1u geleden b.v. gebeld had.

Deze maand is de rekening dus al €30,83+€19,50 = €50,33.

*update
'Uit argwaan heb ik toch mijn data maar niet aangezet, en ben ik de rest van de dag op WIFI over gegaan.'

Correctie: Uit argwaan heb ik wel mijn data aangezet, maar heb ik de rest van de dag ook WIFI ingeschakeld gehad.
Dit als voorzorg dat mocht het toch niet kloppen, dat ik niet onverwachts weer gigantisch veel data verbruik.
*update

23 April: 9:03
Ik ontvang 2 smsjes van simyo. mijn data is 100 verbruikt en data is 75% verbruikt (in die volgorde ja).
Ook deze hebben dus 24-30u achterstand.
Ik heb exact 't zelfde probleem en ook nog op zelfde datum!
Dit is heel bizar, ik heb ook ALLEEN op WiFI gezeten en geen 3G.

Ik heb op 22-04-2013 1072836,0 kb gebruikt, dit kan natuurlijk niet.
Ik heb gisteren ook meteen een melding gemaakt via deze forum, maar nog steeds geen oplossing / antwoord:(
Hoi, heb jij inmiddels al een reactie/oplossing ?
Ik zie dat ze niet reageren op jou probleem...en ook niet op die van mij!!?
Nog niets ontvangen...

had inmiddels gehoopt op contact vanuit het simyo front
Badge
Het is een overbekend probleem.
Simyo is niet in staat uptodate data verbruik weer te geven. Alle problemen die daardoor ontstaan worden door Simyo terzijde geschoven.
Kijk het forum maar na het staat er vol mee.
De enige mogelijkheid die overblijft allen samen collectief een advocaat op deze kwestie zetten.
Dan geloof mij is het een gedane zaak.
Het is een overbekend probleem.
Simyo is niet in staat uptodate data verbruik weer te geven. Alle problemen die daardoor ontstaan worden door Simyo terzijde geschoven.
Kijk het forum maar na het staat er vol mee.
De enige mogelijkheid die overblijft allen samen collectief een advocaat op deze kwestie zetten.
Dan geloof mij is het een gedane zaak.


Ik ben helaas vergeten mijn recorder aan te zetten.
Anders had ik het gehele gesprek op kunnen nemen.
@SIMYO

Ik wacht nog tot eind deze week.
Heb ik dan nog geen reactie van u en zijn wij nog niet samen tot een oplossing gekomen: dan wordt er volgende week een aangetekende brief naar u verzonden.

Klacht: Het verstrekken van telefonisch incorrecte informatie (tweemaal aan toe) wat tot een nóg hogere rekening had kunnen lijden. Door eigen voorzorgen is de al hoge rekening niet nóg hoger.
En het 2 dagen achterlopen van gegevensverstrekking. Daar waar u tweemaal aan toe, telefonisch mij 'realtime' data gaven en mij hierover 'zeker stelden'.

Gewenste oplossing: Een schadevergoeding. Dit direct of indirect in een uit te betalen schadebedrag. (Teruggave schadebedrag of vermindering/kwijtschelding van de gemaakte kosten van het overschrijden van het datalimiet).



Tevens wil ik u nog even vermelden op uw algemene voorwaarden:
1:10 Aansprakelijkheid Simyo
punt 2.5. 'indien het schade betreft als gevolg van het door Simyo ten onrechte niet of onjuist vermelden van gegevens van de Contractant in telefoongidsen of nummerinformatiediensten, tot ten hoogste 2.500 euro per vermelding, met een maximum van 1.000.000 euro per gebeurtenis'

Voor zondag 23:59 geen totstandkoming van een gezamelijke oplossing: Maandag een aangetekende brief waarbij u (uiterlijk) voor 30 dagen na ontvangst van de klacht dient te reageren.
@Fduister @Beko
Omdit juridisch en collectief aan te pakken lijkt het me een goed plan.
Ik doe hier aan mee want ik heb tot heden helemaal niks van ze gehoord!!
@Amar

Ik heb eerst contact opgenomen met hun, zoals zou moeten. (Forum, twitter of facebook).
Vervolgens stuurd ik ze een aangetekende brief waarna ze 30 dagen de tijd hebben om een antwoord te geven waarbij wij samen tot een oplossing kunnen komen.

Hierna ga ik naar de geschillencommisie stappen (indien nodig).

Later zou ik pas naar de rechter gaan (indien nodig)

Ik wil nu nog niet direct juridische stappen ondernemen. Dit is ook niet volgens de algemene voorwaarden die wij hebben getekend
Reputatie 5
Badge +10
Simyo,

Ik ben een trouwe klant en heb (tot nu toe) alleen maar goede ervaringen met jullie gehad.
Alles klopte, alles was optijd... Mooi!

Maar nu,
Gisteravond (nacht van zondag op maandag) heeft één van mijn apps door een fout, veel data gedownload op het 3g netwerk (ipv het wifi). MIjn telefoon sloeg alarm, en vertelde me dat ik 1.8gb data had verbruik: waar ik maar een 1,5gb abbo heb.
Ik heb meteen mijn data uitgezet en zo spoedig mogelijk op de simyo site gekeken.

MAAR, hier staat de data van 2 dagen geleden... 2 DAGEN! Nee, lekker handig is dit. voorheen was het vaak maar een paar uurtjes, maar 2 dagen! kom op zeg.

Dit was nog niet het ergste.

Ik heb gisteren (maandag) 2x gebeld naar de klantenservice. 1x rond 11u, en 1x om 5u.
BEIDE keren werd mij verteld dat de data inderdaad achterliep, maar dat zij bij de klantenservice alles REALTIME (ja dat leest u goed, REALTIME) konden zien.
--------------------------------------------------------------------
-Realtime
Directe communicatie. Hierbij vindt het uitwisselen van tekst, geluid en/of beeld zonder wachttijden plaats.
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php
--------------------------------------------------------------------

Uit argwaan heb ik toch mijn data maar niet aangezet, en ben ik de rest van de dag op WIFI over gegaan.
Nu krijg ik vandaag (dinsdag) ineens een mailtje, U hebt 75% van uw bundel gebruikt, en 2u later een mailtje met u bent over uw databundel heen!

Daar waar de medewerkers toegang hadden tot Realtime data en mij BELOOFDEN en 100% zeker stelden dat ik nog minstens 300mb over had.... was ik er dus wel daadwerlijk overheen!



Ik zeg, dit is ONACCEPTABEL! Foutje maken kan, maar 2 mensen mij beloven dat alles 100% in orde is, en ik nog een ruime buffer overheb (waar dat het dus al lang niet meer was) is het vertellen van leugens!
Vertrouw dus niet de simyo datateller (van 2 dagen oud) maar kijk op je Android toestel (bij android 4.1+) zelf bij je dataverbruik. Deze geeft je wel écht REALTIME een beeld.


Beste simyo,
wat gaat u hier nou aan doen voor mij?


Hoi fduisters,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik heb je aansluiting en verbruik bekeken. Ik kan zien dat je op het moment dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice nog niet al je verbruik was verwerkt. Het verbruik wat op 22/4/13 heeft plaats gevonden is na jouw gesprek met de klantenservice dus verwerkt. Het spijt me dat je verkeerde informatie hebt gekregen over dat wij het verbruik realtime kunnen inzien, want dat is helaas niet zo. Mijn excuses hiervoor. Ik heb je ook een privé bericht gestuurd met de vraag om wat meer informatie zodat we kunnen achterhalen door wie dit is aangegeven.

Feit is wel dat de vele mb's al verbruikt waren voor het gesprek met de klantenservice. Ook met de juiste informatie hadden wij de verbruikskosten niet kunnen voorkomen. Neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is wanneer je verkeerde informatie van een medewerker ontvangt. Daar wil ik het ook niet zomaar bij laten.

Het verbruik wordt niet realtime verwerkt. Het verbruik heeft echter wel plaats gevonden, dus wij kunnen die kosten die zijn gegenereerd daarom helaas niet crediteren.

@Fduister @Beko
Omdit juridisch en collectief aan te pakken lijkt het me een goed plan.
Ik doe hier aan mee want ik heb tot heden helemaal niks van ze gehoord!!


Hoi Amar,

Ik zie dat er zowel via Facebook, forum, email en telefoon contact met jou is geweest. Op je berichtjes heb je ook netjes een reactie gekregen. In dit topic heeft moderator Natascha ook een reactie geplaatst op je topic.

Groetjes,

Alex
Simyo,

Ik ben een trouwe klant en heb (tot nu toe) alleen maar goede ervaringen met jullie gehad.
Alles klopte, alles was optijd... Mooi!

Maar nu,
Gisteravond (nacht van zondag op maandag) heeft één van mijn apps door een fout, veel data gedownload op het 3g netwerk (ipv het wifi). MIjn telefoon sloeg alarm, en vertelde me dat ik 1.8gb data had verbruik: waar ik maar een 1,5gb abbo heb.
Ik heb meteen mijn data uitgezet en zo spoedig mogelijk op de simyo site gekeken.

MAAR, hier staat de data van 2 dagen geleden... 2 DAGEN! Nee, lekker handig is dit. voorheen was het vaak maar een paar uurtjes, maar 2 dagen! kom op zeg.

Dit was nog niet het ergste.

Ik heb gisteren (maandag) 2x gebeld naar de klantenservice. 1x rond 11u, en 1x om 5u.
BEIDE keren werd mij verteld dat de data inderdaad achterliep, maar dat zij bij de klantenservice alles REALTIME (ja dat leest u goed, REALTIME) konden zien.
--------------------------------------------------------------------
-Realtime
Directe communicatie. Hierbij vindt het uitwisselen van tekst, geluid en/of beeld zonder wachttijden plaats.
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php
--------------------------------------------------------------------

Uit argwaan heb ik toch mijn data maar niet aangezet, en ben ik de rest van de dag op WIFI over gegaan.
Nu krijg ik vandaag (dinsdag) ineens een mailtje, U hebt 75% van uw bundel gebruikt, en 2u later een mailtje met u bent over uw databundel heen!

Daar waar de medewerkers toegang hadden tot Realtime data en mij BELOOFDEN en 100% zeker stelden dat ik nog minstens 300mb over had.... was ik er dus wel daadwerlijk overheen!



Ik zeg, dit is ONACCEPTABEL! Foutje maken kan, maar 2 mensen mij beloven dat alles 100% in orde is, en ik nog een ruime buffer overheb (waar dat het dus al lang niet meer was) is het vertellen van leugens!
Vertrouw dus niet de simyo datateller (van 2 dagen oud) maar kijk op je Android toestel (bij android 4.1+) zelf bij je dataverbruik. Deze geeft je wel écht REALTIME een beeld.


Beste simyo,
wat gaat u hier nou aan doen voor mij?


Hoi fduisters,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik heb je aansluiting en verbruik bekeken. Ik kan zien dat je op het moment dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice nog niet al je verbruik was verwerkt. Het verbruik wat op 22/4/13 heeft plaats gevonden is na jouw gesprek met de klantenservice dus verwerkt. Het spijt me dat je verkeerde informatie hebt gekregen over dat wij het verbruik realtime kunnen inzien, want dat is helaas niet zo. Mijn excuses hiervoor. Ik heb je ook een privé bericht gestuurd met de vraag om wat meer informatie zodat we kunnen achterhalen door wie dit is aangegeven.

Feit is wel dat de vele mb's al verbruikt waren voor het gesprek met de klantenservice. Ook met de juiste informatie hadden wij de verbruikskosten niet kunnen voorkomen. Neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is wanneer je verkeerde informatie van een medewerker ontvangt. Daar wil ik het ook niet zomaar bij laten.

Het verbruik wordt niet realtime verwerkt. Het verbruik heeft echter wel plaats gevonden, dus wij kunnen die kosten die zijn gegenereerd daarom helaas niet crediteren.

@Fduister @Beko
Omdit juridisch en collectief aan te pakken lijkt het me een goed plan.
Ik doe hier aan mee want ik heb tot heden helemaal niks van ze gehoord!!


Hoi Amar,

Ik zie dat er zowel via Facebook, forum, email en telefoon contact met jou is geweest. Op je berichtjes heb je ook netjes een reactie gekregen. In dit topic heeft moderator Natascha ook een reactie geplaatst op je topic.

Groetjes,

Alex


Ik zie geen privebericht :S
Reputatie 7
Badge +9
Niks in https://forum.simyo.nl/private.php?folderid=0 ?
Niks in https://forum.simyo.nl/private.php?folderid=0 ?


Nope 0 berichten 0 bewaarde etc.

Daarom :S raar
Reputatie 5
Badge +10
Hoi fduisters,

Het privé bericht is inmiddels verstuurd.

Groetjes,

Alex

Reageer