.

Beantwoord

Kosten buiten de bundel door internetverbruik, wat nu?

  • 31 October 2022
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Ik wil geholpen worden!!!!!

via whatsapp geen gehoor, bellen kan niet wantja jullie hebben mij geblokkeerd, Facebook zijn jullie ook inactief.

 

Ik heb gisteren opeens een bericht gekregen dat mijn simkaart geblokkeerd was, en dat ik bijna €400 euro uit mijn bundel ben gegaan???

Onzin! Ik heb geen bericht niks ontvangen dat ik uit m’n bundel ben en zelfs mijn collega zei dan horen jullie het zo te doen dat ik dan niet uit mijn bundel gebruik kan maken, pas als ik dat zelf koop. Ik vind dit zo heel erg, ik wacht al 3 maanden op whatsapp een bericht van een andere vraag, en nu dit???? Ik betaal elke maand netjes, ik verbruik niet eens elke maand mijn 30.000 mb. Ik was aan het werk!! Ik zat niet eens op mijn telefoon, ik heb letterlijk 1 appje geopend toen ik opeens een bericht kreeg dat het geblokkeerd was. Ik heb iedereen na gevraagd gisteren heb ik niks gedaan met mijn telefoon. Ik ga dit niet betalen, aub zoek hiervoor een compensatie. 

Ik heb eerder gelezen dat jullie dit vaker mee maken en het compenseren. Ik verwacht hetzelfde. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 31 October 2022, 10:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een moderator (=Simyo medewerker) komt waarschijnlijk vandaag of anders morgen langs dit topic en zal je vragen om een privébericht te sturen.

Ik denk dat in jouw geval het heel belangrijk is dat je dit blog doorneemt. Je geeft aan niet te weten waar het hoge verbruik vandaan is gekomen, dus lijkt het mij verstandig om met de tips uit dat blog te kijken waar het verbruik vandaan kwam.

Bij Simyo is er geen dataplafond. Buiten de bundel betaal je 0,15euro/MB. Een smartphone kan ook op de achtergrond data verbruiken. Op toestellen met Android kun je met de tips uit het genoemd blog ook een dataplafond op het toestel zelf instellen.

Het is goed dat je klanten met gelijke problemen hebt gezocht en gevonden. Het is niet vanzelfsprekend dat je dezelfde coulance krijgt; Op dit forum staan genoeg oudere topics, waarna procedures veranderd zijn. Ik geloof dat vanaf het begin tot nu één ding wel hetzelfde is gebleven, eventuele coulance wordt doorgaans maar eenmaal gegeven. Daarom is het heel belangrijk om uit te zoeken hoe het verbruik heeft kunnen optreden en om eventuele stappen om het de volgende keer te voorkomen uit te voeren.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @X.sophia,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend lastig dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt wegens internetverbruik buiten de bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik zie dat @Groentjuh je heeft geïnformeerd hierover, bedankt voor je hulp! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden versturen wij 2 waarschuwingsberichten per sms bij 80% en bij 100% verbruik van de internetbundel. Deze worden real time vanuit het netwerk verstuurd. In de sms’jes staat dat je vanaf dat moment €0,15 per MB betaald en dat je het liefst MB's bij kan kopen via Mijn Simyo of alleen via wifi verder kunt internetten om hoge kosten te voorkomen.

Mocht je toch verder internetten via 4G, dan blokkeren wij de simkaart uit voorzorg zodat de kosten niet hogerop lopen. Je geeft aan dat je niet op je telefoon zat op het moment dat het verbruik plaats heeft gevonden. Het zou kunnen dat er een download of update heeft plaatsgevonden buiten de wifi waardoor de kosten zijn ontstaan.

Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes ontvangt zodat je ook op tijd actie kan ondernemen. Ik wil graag met je meekijken waar het mis is gegaan. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en je persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres)? Ik zoek je aansluiting dan op in ons systeem en zoek dit voor je uit. Ook overleg ik met onze financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen met de kosten. Ik kan namelijk begrijpen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer