.

Beantwoord

Korting op telefoons bij een nieuw abonnement bij Simyo via externe webwinkels. Kan dit ook voor mij geregeld worden?

  • 18 October 2015
  • 5 reacties
  • 238 Bekeken

Ik wil graag een nieuwe telefoon, mijne is defect. Op verschillende webwinkels ben ik prijzen aan het vergelijken. Ook is het mogelijk om de prijzen bij verschillende providers te bekijken, je kunt dan bij verschillende providers kiezen tussen een verlenging of een nieuw abonnement. Bij Simyo staat de verplichte optie een nieuw abonnement te nemen om de korting te genieten. Dit is natuurlijk erg jammer, want ik zou er als vaste klant ook graag gebruik van maken. Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik deze korting ook krijg?
icon

Beste antwoord door Angela 20 October 2015, 10:52

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik kies altijd een simlockvrije telefoon.
Dan ben je op de lange duur altijd goedkoper uit dan wanneer je met een provider in zee gaat voor tig euro per maand gedurende twee jaar vast.
Mijn twee centen.
Maar werkt al heel lang heel goed!
Simyo is voor mij een goeie oplossing wat betreft sim only abonnement dat ik per maand kan bijstellen.
Hoi Koorelle,

Dat doe ik normaal gesproken ook. Het werkt echter niet als de telefoon stuk gaat en je deze eerder dan gepland moet vervangen. Op StudentMobiel zag ik een goede telefoon voor een redelijke prijs, maar ik zag dat bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij Simyo 40-60 euro korting werd gegeven op de telefoon, ongeacht het abonnement. Waarom meer betalen dan een nieuwe klant? Mijn abonnement bij Simyo (€9 per maand) wil ik graag houden, maar ik wil ook graag de (minstens) 40 euro korting, zonder een nieuw abonnement bij dezelfde provider. Snap je?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gerrya,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed je het een en ander eerst aan het vergelijken bent voordat je kiest voor een nieuwe telefoon.

Je geef aan dat je deze telefoon gaat aanschaffen via een externe partij. Wij bieden geen telefoons aan bij onze abonnementen. Derde partijen kunnen dit wel doen. Omdat wij hier verder los van staan, kan ik ook niets betekenen wat betreft de kosten voor de telefoon. Zij hebben zelf de mogelijkheid om bij bepaalde abonnementen een toestel met of zonder korting aan te bieden.

Er is nog wel een andere mogelijkheid. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen en daarbij aangeven dat je jouw nummer wilt behouden. Je stapt dan eigenlijk over van het ene Simyo Abonnement naar het andere. Je mag het volgende doen bij je bestelling: vul bij nummerbehoud als provider KPN in en wacht op de bevestigingsmail van Simyo met je tijdelijke telefoonnummer.

Stuur vervolgens een mail naar nummerbehoud@simyo.nl met daarin het te behouden telefoonnummer, simkaartnummer, tijdelijke telefoonnummer en dat het gaat om nummerbehoud van Simyo naar Simyo. Wij zorgen er dan voor dat jouw nummer van het ene contract wordt overgezet naar het andere.

Begrijp je dit? Als je nog vragen hebt, laat het dan weten?

@Koorelle, bedankt voor je bijdrage :)

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

De korting geldt bij een abonnement van Simyo (op de website van StudentMobiel), dus ik begrijp niet waarom jullie daar niets mee te maken hebben. Daarnaast snap ik niet waarom ik een nieuwe klant moet zijn om de korting te krijgen, in plaats van een verlengende klant.

Alle andere providers hebben de mogelijkheid om verlenging aan te klikken, T-mobile, Vodafone, Tele2, HollandsNieuwe, Telfort, KPN en Ben. Dit maakt het kopen van een nieuwe telefoon ook aantrekkelijk voor bestaande klanten die een nieuwe telefoon willen bij het verlengen van hun abonnement.

Op jullie website staat dat jullie al 5 keer op rij zijn verkozen tot beste provider, maar ik vind het geen goede service naar de vaste gebruikers dat ik een heel nieuw abonnement moet gaan afsluiten en allerlei e-mails moet gaan sturen om mijn telefoonnummer te behouden en hopen dat dat goed gaat.

Als alle andere providers de optie hebben om te verlengen, waarom is dit voor jullie dan niet mogelijk? Dat scheelt toch voor iedereen heel veel administratie?

Groetjes,

Gerrya
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gerrya,

Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, bieden wij geen telefoons aan bij onze abonnementen. Wij zijn een Sim Only provider. Wat we wel doen, is onze abonnementen aanbieden via externe partijen zoals StudentMobiel. Als zij vervolgens een telefoon met korting aanbieden als jij een Sim Only Abonnement afsluit, is hun keuze. Om deze reden staan wij hier buiten.

Dit geldt hetzelfde voor eventuele kortingen op het abonnement. Stel dat een externe partij €1 korting per maand biedt op een Simyo abonnement, is dat niet onze aanbieding maar die van de derde partij. Je betaalt aan ons het volledige bedrag, en krijgt van de externe partij de 'korting' teruggestort. Zij hebben zelf de mogelijkheid om bij bepaalde abonnementen een toestel met of zonder korting aan te bieden. Zo ook in de abonnementen.

Het is niet mogelijk om te verlengen via een externe partij. Om deze reden hebben we hier een work-a-round voor gecreëerd zodat klanten alsnog gebruik kunnen maken van de voordelen die soms via deze partijen aangeboden worden. Ik vind het erg jammer dat je hier een vervelend gevoel aan over hebt gehouden. Dit is uiteraard niet het gevoel wat we jou willen meegeven. Helaas kan ik er nies anders van maken voor je 😞 Sorry.

Groetjes,
Angela

Reageer