.

Komen er grotere databundels?

  • 15 March 2015
  • 6 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Ik merk steeds meer dat mensen een tweede sim-kaart willen voor gebruik voor de Ipad, laptop of what ever.
Ik verwijs dan eigenlijk door na het inzetten van je telefoon als HotSpot.

Simyo heeft wel de Web To Go Bundels afgeschaft. Wat natuurlijk prima is.
Hier werd, zover ik kan lezen, nog weinig gebruik van gemaakt.

Back to the point.
Omdat mee mensen de telefoon als HotSpot in willen zetten wil ik via deze weg Simyo vragen of er plannen zijn voor groteren bundels.
Zoals van 5 GB, 7.5 GB, en of 10 GB.
Dit omdat een HotSpot veel data verbruikt en op deze manier misschien meer klanten voor Simyo kiezen omdat ze groteren bundels hebben en goede adviezen geven.

Graag jullie recatie.

6 reacties

Op zich een goede vraag, maikel.twinnie. Alleen stel ik me de vraag, zou dat rendabel zijn?
Denk aan het aanbod van Wi-Fi in het openbaar vervoer, horeca, hotels, supermarkten en kantoren om maar wat te noemen.
Stel er komen nog meer voorzieningen met Wi-Fi, zou het dan interessant zijn? :rolleyes:
En dan zijn er nog de kosten. Wat zou bijvoorbeeld 10 GB moeten kosten bij een budgetprovider?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi maikel.twinnie en Friesian,

Maikel.twinnie, ik las hier ook al dat dit je bezig houdt ;)
Heel goed dat je er dan ook concreet een vraag van maakt http://www.sherv.net/cm/emoticons/yes/thumbs-up-smiley-emoticon.gif
Ik pak graag het laatste zinnetje van Friesian er even bij:
Wat zou bijvoorbeeld 10 GB moeten kosten bij een budgetprovider?

Dit is wel zo ongeveer waar het om draait. We hebben pas een paar maanden de 4 GB bundel tegen een prijs die nog pas bij een budget provider.
Grotere databundels staan dus niet op de agenda.
Heb ik je niet teveel teleurgesteld nu?

Oh, ik heb je topic even verplaatst naar het subforum Abonnementen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ernst,

Je hebt mij niet teleur gesteld. Ik maak er immers geen gebruik van.
Het is meer een tip richting jullie van "Houdt het eens in je achterhoofd"
Reputatie 5
Badge +11
Hi maikel.martens,

Het is natuurlijk niet zo dat er nooit grotere bundels gaan komen. Zolang smartphones meer blijven gebruiken en internet steeds sneller wordt zullen grotere bundel onvermijdelijk zijn. Maar dit is wel een relatief verre toekomst.
Op dit moment, met 4G van max. 25 Mbps en 3G van max. 14,4 Mbps gaan grotere bundels er niet komen.

Over een jaar of 5 tot 10 hebben we misschien een snellere 4G bij Simyo of zelfs 5G. Maar dat is een compleet ander scenario dan waarin we ons nu bevinden.
Reputatie 5
Badge +10
Zullen we ons maar eerst eens met volgend jaar bezig gaan houden en niet 5 tot 10 jaar in de tijd gaan kijken?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Misschien komen veranderingen sneller dan verwacht. Ik las laatst in een artikel nog dat KPN prioriteit heeft gesteld om het de snelheid voor 4G op te schroeven voor '2015 en daarna'. Dus wie weet dat dit in de nabije toekomst ook beschikbaar zal zijn voor Simyo.

Over je voorstel; ik heb je suggestie voorgelegd bij onze productmanager Kevin. De verwachting is dat de komende jaar geen 'ingrijpend verandering' zullen met de internetbundels.

Grote databundel aanbieden is volgens mij interessant als je als provider ook 'data only' abonnementen hebt. De abonnementsvormen die wij momenteel aanbieden zijn altijd in combinatie met een belbundel. We zouden je dan verplichten om een bundel te nemen waarvan geen gebruik gaat maken op je tablet. En dat zou dus niet des Simyo zijn.

Reageer