.

Beantwoord

Klopt de bundelwijziging?

  • 3 July 2019
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Badge
Ik heb een bundel upgrade gedaan van 100 naar 300 min. Deze gaat per 1 aug pas in. Toch springt de melding ‘kosten tot nu’ voor deze maand al naar het nieuwe maandbedrag.

hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Ray 3 July 2019, 23:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dit nieuwe bedrag wordt dan toch pas eind jullie geïncasseerd
Hoi @Huyskes - Louis Huyskes.

Om te beginnen, wat Ray aangeeft dat klopt.
Je betaalt in Juli in voren voor de (wijziging) maand augustus.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zo-is-je-factuur-opgebouwd-2638?c=348

En @Ray is net als jij, @Ron H en ik een (behulpzame) klant.
Bij Simyo betaal je de bundels vooruit. Heb je altijd al gedaan. Kijk je facturen er maar eens op na.
Badge
Beste Ray,

Dat weet ik. Maar dan klopt er nog iets niet. Vooruitbetalen zou zijn vanaf de maand dat de nieuwe bundel in gaat, te weten 1 augustus. Ik betaal dus per 1 augustus alvast de extra kosten voor de bundel die ik gedurende die maand vervolgens ga verbruiken.

Nu is evenwel het bedrag 'kosten tot nu' van juli tot het nieuwe bedrag verhoogd. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het gaat maar om €1 maar mijn dochter (haar abonnement) begrijpt dit niet.

Graag jullie correctie. Hartelijk dank.

Vriendelijke groet,

Louis Huyskes
Reputatie 7
Badge +10
Hi Huyskes,

Welkom op het Simyo Forum!

Begrijpelijke vraag! Wat Ray zegt klopt inderdaad: je betaalt altijd voor de bundels die nog moeten komen. Op je april-factuur staan de bundels van mei, op je mei-factuur staan de bundels van juni, op je juni-factuur staan je bundels voor juli, en zo staan je augustus-bundels dus ook op je factuur van juli. Het is wel goed om te weten dat je april-factuur pas in mei wordt afgeschreven (waar je mei-bundels dus ook op staan), en dat geldt uiteraard dus ook voor je mei-factuur (die in juni wordt betaald, waar je juni-bundels op staan.)

Kortom: ja, haar augustus-bundels staan op haar juli-factuur, en die wordt in de derde week van augustus geïncasseerd. Ik heb de aansluiting erbij gepakt om te bekijken of er iets vreemds aan de hand is. Dat is niet zo, alles klopt zoals ik het hier heb uitgelegd.

Laat je het weten als er toch nog iets onduidelijk is?

@ Ray, Ron en Friesian, bedankt voor de hulp allemaal!

Groetjes,
Jihane

Reageer