.

Beantwoord

Kind overstappen van prepaid naar sim only. Hoe doe ik dat?

  • 15 August 2021
  • 7 reacties
  • 465 Bekeken

Mijn kind is jonger dan 18 jaar.

Ik beheer haar account etc.

Nu wil ik haar prepaid account overzetten naar Sim only. Dat lukt niet omdat haar geboorte datum jonger dan 18 jaar is.

Hoe kan ik dit veranderen?

icon

Beste antwoord door Daisy 16 August 2021, 12:03

Bekijk originele reactie

7 reacties

Als het kind onder de 18 is zal een ouder het contract op diens naam moeten zetten. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Eweid,

 

Goed dat je contact opneemt! Om het een prepaid aansluiting om te zetten naar een sim only aansluiting moet de persoon inderdaad 18 jaar of ouder zijn. Om dit voor een prepaid aansluiting te wijzigen kun je mij een kopie van beide id kaarten sturen via een privébericht? Dan wijzig ik de gegevens en kun je alsnog overstappen, wanneer jouw kind 18 jaar is kun je het contract overzetten op zijn naam door middel van een contractovername maar dat is niet verplicht natuurlijk. 

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Goedemorgen,

ik heb hetzelfde issue. Kan ik ook iemand een pb sturen om dit te regelen voor mijn kind?

Alvast bedankt.

Hoi @EL-Bee  

Ik zou even een topic maken.  Een medewerker,  moderator van Simyo meldt zich dan bij je. 

Dank @Friesian voor je reactie.

Ik heb de stappen inmiddels al elders op het forum gevonden.

  1. Naam wijzigen
  2. Omzetten

(voor iedereen die ook op dit draadje terecht komt met dezelfde vraag :) ).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @EL-Bee,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je de Prepaid van je kind wilt omzetten naar een Sim Only-abonnement! Voor een Sim Only-abonnement moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Als je de overstap naar een Sim Only niet kunt maken omdat je kind nog minderjarig is, kun je inderdaad een kopie van de ID van je kind en van jezelf naar ons mailen zodat wij de persoonsgegevens kunnen aanpassen. Daarna kun je gerust de overstap maken. Bedankt voor de handige links die je hebt toegevoegd in je bericht! Dat moet zeker helpen voor de mensen die dezelfde vraag als jou hebben in de toekomst 😊.

Groetjes,
Roeqajja

@EL-Bee 

Behalve dat het leuk is kijk en bespreek ook met je kind dat hij/zij goed in de gaten moet houden dat er grote buitenbundelkosten kunnen zijn.  En de sms-jes 80 & 100% zijn leidend bij data. 

Reageer