.

Beantwoord

Kan ik van een maandelijks contract naar een jaarlijks contract overstappen?

  • 19 October 2021
  • 14 reacties
  • 385 Bekeken

Ik wilde een test doen met een E-sim in mijn telefoon of dit goed werkt met twee telefoonnummers. Dus ik koos een maandabonnement Simyo 200. Test geslaagd. 
Nu wil ik deze gaan omzetten naar een onbeperkt bellen jaar abonnement met behoud van nummer. 
Dat kan niet geeft de klantenservice aan ?????? Ik kan pas na 9 maanden mijn maandabonnement omzetten naar een jaarabonnement krijg ik door???? Ik kan wel mijn mijn maandabonnement opzeggen en een nieuw jaarabonnement onbeperkt bellen afsluiten maar dan kunnen jullie niet mijn telefoonnummer meenemen naar het nieuwe abonnement. Ik snap deze kronkel niet???

Volgens mij is het onwil want technisch gezien moet het toch geen enkel probleem zijn lijkt mij. Gewoon van Simyo 200 maand (6,00) naar Simyo onbeperkt jaar (7,00) met behoud van nummer. 

icon

Beste antwoord door Nihad 21 October 2021, 17:07

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hoi @Huisjes 

Ik ben bang dat je verkeerd bent begrepen door de medewerker van de Simyo klantenservice.

In deze blog lees ik namelijk dat je vanaf een maandelijkse overeenkomst kan overstappen naar een jaarovereenkomst.

Kan ik op elk moment overstappen op een jaarcontract?

Ja, met Sim Only maandelijks opzegbaar van Simyo kun je op elk moment overstappen naar een voordeliger jaarcontract. Wel zo slim als je tevreden bent en best wat langer bij Simyo wil blijven. Bovendien kun je met een jaarcontract rekenen op kortingen op je bundels.

 

En als ik mij niet vergis kun je dit allemaal regelen in je MijnSimyo omgeving of in de Simyo app. Waar je dit precies kan doen weet ik niet met de volle 100% te zeggen. Dit kan zijn bij https://mijn.simyo.nl/bundels-wijzigen of bij https://mijn.simyo.nl/beta/instellingen/abonnement

 

En je behoud gewoon je nummer.. 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Huisjes,

Forumexpert @Ray heeft gelijk. Ik denk dat de medewerker je verkeerd begrepen heeft. Je kunt elk moment overstappen van een maand naar een jaarcontract. Dit doe je inderdaad gewoon binnen de Simyo omgeving op de overzichtpagina en anders via https://mijn.simyo.nl/beta/instellingen/abonnement Doe dit wel via de computer/laptop, want via de app is deze functie er niet.  Je hoeft hierbij geen nummerbehoud aan te vragen, want je behoudt gewoon zelfde simkaart en het nummer wat daaraan verbonden zit.

Je bundels aanpassen doe je via instellingen > abonnement > bundels aanpassen. Als je die wijziging deze maand nog maakt, dan zal hij op 01-11-2021 ingaan. 

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Veerle 

Thx Veerle en Ray,

het kan inderdaad niet in de App voor de aanbiedingsprijs maar wel online. 
Jammer dat dit fout is gegaan bij de vorige communicatie. Ik vond het al zo’n rare kronkel.

maar gelukkig nu opgelost. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Huisjes,

 

 @Ray heeft merendeels gelijk maar je kunt helaas niet op elk moment de overstap maken van een maandelijks opzegbaar contract naar een jaarcontract. Dit hangt af van wanneer je bij Simyo klant bent geworden. Hebben we nog geen verlengaanbod voor jou klaarstaan op Mijn Simyo? Dan ben je waarschijnlijk nog iets te vroeg: als je minimaal 9 maanden klant bent met een Sim Only van Simyo, dan kun je je abonnement verlengen en ook gebruik maken van onze bundels voor bellers die verlengen. De bundel prijzen daar in tegen zijn niet perse voordeliger. Dit hangt namelijk af van de bundels die je momenteel gebruikt  en/of het actie bundels zijn. Duurder wordt het in ieder geval zeker niet 😉. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

 

Groetjes,

Nihad

Huh?? hier snap ik dus werkelijk niks van.. 

Jij @Nihad en @Veerle spreken elkaar tegen. Wat ik vond op jullie eigen site wordt door @Veerle beaamd maar aangevuld met wat extra informatie. En heeft @Veerle haar reactie als beantwoord bestempeld.

Vervolgens schrijft @Huisjes dat het gelukt is en schrijf jij dat het weer anders is en je dus eigenlijk weer hetzelfde zegt als de telefonische klantenservice. 

:thinking:

 

 

Kijk, daar heb je die 9 maanden weer. Die is eerder doorgeven en daarom zou het niet kunnen. Nergens is de voorwaarden heb ik kunnen vinden dat je 9 maanden klant moet zijn. Vandaar de irritatie:-(.

Al met al klopt het wat Ray zegt en spreken jullie elkaar tegen.

Mijn abonnement is in ieder geval omgezet via de site (niet de App) en daar lukte het wel. 
Misschien toch een tip om hier op de klantenservice duidelijkheid over te geven wst wel en niet kan en dit in de voorwaarden te melden. 

@Huisjes 

Ik begrijp je reactie hoor en ik deel de mening dat er intern iets niet goed gaat bij Simyo. 

Als ik het goed uit m'n hoofd zeg is die 9 maanden regel van toepassing als je een jaarcontract hebt afgesloten. Dan kun je na 9 maanden inderdaad verlengen met een eventueel verlengaanbod. 

Ray.

nee, dus niet. Dat is het vreemde.

ik heb een maandcontract maar kan niet verlengen naar een jaarcontract met nummerbehoud. Dat was het verhaal. Omdat ik nog geen 9 maanden klant ben ????? Dat vertelde iemand  bij de klantenservice ( en Nihad ) en de ander ( Veerle ) verteld dat het wel kan via de Website. En dat blijkt te kloppen.

Ik hoop dat ze het inderdaad intern oplossen en er iets van leren. Daar is zo’n forum ook immers goed voor :-)

Maar dat is toch overstappen naar een andere abonnementsvorm en geen verlengen? En dat heeft ook weer invloed op (eventuele) kortingen. En bij verlengen speelt toch ook geen nummerbehoud? 

Dat klopt toch met wat ik schrijf?

Die 9 maanden regel is / was niet van toepassing op jouw situatie omdat jij klant bent geworden met een maandelijks opzegbaar contract. Jij kunt  / kon dus ook gewoon, zoals je nu heb gedaan, de overstap maken naar een jaarcontract. 

 

Als ik het goed uit m'n hoofd zeg is die 9 maanden regel van toepassing als je een jaarcontract hebt afgesloten. Dan kun je na 9 maanden inderdaad verlengen met een eventueel verlengaanbod. 

Deze tekst :arrow_up: was dus niet van toepassing op jouw situatie maar bedoeld als uitleg waar die 9 maanden vandaan komen. :wink:

Jij hebt het nu dus succesvol geregeld en een jaarcontract.:thumbsup_tone1: Over 9 maanden (daar is ie weer) zou jij dus kunnen verlengen. 

 

 

 

Klopt.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap sowieso niet waarom de klantenservice het nu nog over verlengen heeft. Er is op dit moment letterlijk 0 extra voordeel te halen! Een tijd terug had je met verlengbundels nog wel eens een euro of zelfs 2 voordeel, maar tegenwoordig zet je jezelf alleen maar voor een jaar langer vast zonder voordeel.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi!

 

Ik snap de onduidelijkheid, sorry daarvoor! Ik denk dat er meerdere dingen verkeerd begrepen zijn. 

 

Veerle bedoelde dat je elke maand je bundels kunt wijzigen, Zoals Nihad schreef klopt het dat je 9 maanden een verlengaanbod krijgt. Voorheen was het inderdaad zo dat in dit verlengaanbod de bundels goedkoper werden aangeboden, momenteel is dit niet zo omdat we een actie hebben lopen. Vandaar dat je daar geen verschil in zult zien. Verder blijft alles natuurlijk hetzelfde, je simkaart, je nummer, je persoonlijke gegevens. 

 

Groetjes,

Daisy

@Daisy 

Dan klopt jullie site / blog ook niet die ik in mijn eerste bericht deelde. 

Kan ik op elk moment overstappen op een jaarcontract?Ja, met Sim Only maandelijks opzegbaar van Simyo kun je op elk moment overstappen naar een voordeliger jaarcontract. Wel zo slim als je tevreden bent en best wat langer bij Simyo wil blijven. Bovendien kun je met een jaarcontract rekenen op kortingen op je bundels.

 

En het feit dat het @Huisjes gelukt is op de MijnSimyo pagina beaamd dit alleen maar. Die 9 maanden regel dus mijn inziens enkel van toepassing voor klanten die een jaarcontract hebben afgesloten toen zij klant werden. 

https://www.simyo.nl/sim-only/maandelijks-opzegbaar

Reageer