.

Beantwoord

Kan ik tijdelijk een Sim Only abonnement nemen?

  • 2 November 2017
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ga binnenkort naar het buitenland en heb dan mobiel internet nodig, Kan ik mijn prepaid tijdelijk omschakelen naar sim-only, en na een maand weer terug op prepaid zetten?

Lokaal zolang een tankstation prepaid kaartje halen gaat niet meer geloof ik (want vervelend verplicht identificatie proces), dus zoek ik een oplossing zonder aan een langdurig abonnement vast te zitten.

En voor het geroepen wordt; Op wifi kan ik niet rekenen, dat werkt leuk in het hotel, maar daar heb ik onderweg niets aan.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 November 2017, 17:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je schrijft buitenland, maar elk land behalve Nederland is het buitenland. Dus wees eens specifiek. Het ligt er namelijk aan wat je beste opties zijn aan de hand van wel land je bezoekt.
Reputatie 1
Badge
Met name Duitsland en België.

In België kun je al geen anoniem wegwerp kaartje meer kopen, want die moet je nu eerst registreren met een hoop identiteit papierwerk. Maar dat was een nieuwe Europese wet geloof ik, dus dat geld nu ook in Duitsland?
Nee Duitsland heeft ze ook afgeschaft.

Maar je schrift hoop identiteit papierwerk. Volgens mij word er gevraagd om je ID kaart of paspoort en worden daarvan gegevens ingevoerd. Hele rompslomp is het dus niet.

Maar je kunt bij Simyo wel overstappen naar Sim only en daarna weer terug, maar dat lijkt mij een grote rompslomp.

Naar Simyo Only:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

Naar Prepaid;
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3
Reputatie 1
Badge
Bij een kaartje in België moest ik wachten op een schriftelijke bevestiging voor het zaakje geactiveerd kon worden, net als bij simyo eigenlijk. Maar dat was wel in de week dat die nieuwe regeling in ging. Misschien gaat het inmiddels via minder irritante methodes.

Ik heb ook geen dualsim telefoon, dus ook dat is een beetje vervelend.

Als Simyo nu eens gewoon, net als moederbedrijf KPN overigens, in heel Europa prepaid internet zou toelaten..
Is een dual sim adapter iets voor je? Overigens een dual sim smartphone hoeft niet perse duur te zijn. Zelf heb ik er ook 1-tje. Huawei y360, Acer heeft ze.
Slechts een paar voorbeelden.
Reputatie 1
Badge
Ik denk niet dat de galaxy S8+ dualsim adapters aan kan?
Ik ga mijn nieuwe S8+ iig niet omruilen voor een goedkoop dualsim foontje. 😂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sokonomi,

Wat leuk dat je even naar het buitenland toegaat 🙂 Binnen zone 1 kun je je bundels gewoon gebruiken. Je kunt gemakkelijk overstappen van Simyo Prepaid naar een abonnement. Hier lees je daar meer over. De overstap terug regel je zo.

Let je erop dat je een maandelijks abonnement kiest wanneer je overstapt? Dan kun je dus elke maand weer overstappen naar Prepaid.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray en Friesian, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer