.

Beantwoord

Kan ik mijn internetbundel per direct verhogen?

  • 17 December 2013
  • 18 reacties
  • 2866 Bekeken

ik zit nu in mijn eerste maand bij Simyo en merk dat ik veel data verbruik, kan ik mijn bundel per direct aanpassen of moet ik 2 weken op rantsoen?
icon

Beste antwoord door MartijnR 17 December 2013, 16:02

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als je een abonnement hebt, dan kan je deze 1x per maand je bundel(s) kosteloos naar boven of beneden wijzigen. Als dit voor de 25e van de maand doet, dan gaat je nieuwe bundel de eerst volgende maand direct op de 1e dag van de maand van start.  Als je een wijziging na de 25e aanbrengt, dan zal je nieuwe bundel op de eerste dag van de daarop volgende maand.

Helaas nu op rantsoen 😞
ik vind dat een vreemde gang van zaken. Ik zit in mijn eerste maand en je wordt netjes gewaarschuwd om niet teveel verbruiken, maar als je dus meer wilt verbruiken je meteen wordt gepakt. Want als ik deze maand nog 500MB extra wil verbruiken, ben ik EUR 75,- kwijt . Gelukkig heb ik een per maand opzegbaar abonnement genomen, want het is voor mij nu voordeliger om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +9
Overstappen gaat ook pas aan het einde van de maand als je je nummer meeneemt (geloof ik). Daar schiet je ook niet veel mee op.
Het is voor mij goedkoper om over te stappen, want met mijn verwachte datagebruik kost me dit geintje EUR 50,- extra. Ik zie net dat Simpel.nl een vergelijkbaar abonnement heeft
Reputatie 7
Badge +9
Simyo is vooral aantrekkelijk voor klanten die in staat zijn om hun verbruik vrij nauwkeurig in te schatten. Dan kies je de bundel die het beste bij je verwachte verbruik past. Dit werkt niet echt als je verbruik erg variabel is, of als je door onvoorziene omstandigheden plotseling veel moet internetten. Kennelijk val jij in deze categorie als je zegt dat je veel data verbruikt waar je niet op had gerekend. Maar als dit hogere verbruik min of meer hetzelfde is elke maand dan ben je met een goedgekozen bundel bij Simyo niet slecht af. Het is best mogelijk dat je die 50 Euro op wat langere termijn weer terugverdient.
@Scotsman: dus je stelt dat het normaal is dat je de eerste maand 50 Euro bij moet lappen, om er achter te komen wat je dataverbruik is, zodat je vervolgens een abonnement op maat hebt. Die je dan 'misschien terugverdient'.

Voor mij zou er niets aan de hand zijn als Simyo accepteert dat iemand tussentijds een duurder (!) abonnement neemt (dan pik je immers toch weer een tijdje extra inkomsten mee). Net zoals andere providers dat doen. Ik ben zelfs bereid om het met terugwerkende kracht te betalen vanaf de eerste van de maand. Maar met de aanname dat je maar beter vooraf moet inschatten, terwijl daar wellicht geen mogelijkheid voor is, vind ik niet erg klantgericht.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tamrouti, welkom op het Simyo forum.

Zoals Martijn® al aangeeft kun je elke maand, elke bundel een keer aanpassen. Simyo werkt met kalendermaanden als het gaat om toekenning van bundels.
Een tussentijdse aanpassing van je bundel is een dienst die we simpelweg niet aanbieden. Dit is ook niet iets wat zo eventjes toe te voegen is aan ons aanbod. Het vereist een grove aanpassing van het platform waarmee we werken en is niet in lijn met de goedkope provider die we graag willen zijn waarmee je, zoals Scotsman aangeeft, het bijzonder goedkoop kunt houden als je je verbruik goed weet in te schatten.
Op de bestelpagina hebben we daarom ook een tooltje ingebouwd waarmee je aardig kunt berekenen wat je verwachte verbruik is.

Het zou jammer zijn als dit je doet besluiten om je mobiele aansluiting ergens anders onder te brengen, maar als je dit tóch doet: check van te voren goed of zij precies bieden wat jij wilt. Ik kan me namelijk even geen provider voor de geest halen waar je tussentijds je databundel kunt verhogen. Hooguit 1 of 2 waar je een extra pakketje MB's kunt kopen.


Martijn®: Dank voor het antwoord :)
Groentjuh en Scotsman; Dank voor het meedenken!
Hallo Ernst,

dank voor je reactie. ik heb zelf nog een kleine abo bij T-mobile lopen, maar wilde die niet "upgraden" omdat ik dan gelijk vast zat aan een jaarcontract en die een stuk duurder is dan Simyo. Ik heb dat contract nog niet opgezegd dus ik kan relatief eenvoudig terug, maar vind het wel jammer want voor al het overige ben ik zeer tevreden over Simyo (mijn zoon heeft al een aantal jaren een abonnement) en ik veel verwacht van 4G. Zoals gezegd 50,- Euro leergeld vind ik erg veel, vooral omdat het niet erg duidelijk op de website staat.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ken wel een provider, waar je MBs kan bijkopen... Telfort doet dat! Bij telfort wordt je afgesloten nadat je MBs op zijn:
Wanneer u alle MB's uit de bundel heeft verbruikt, kunt u tot de volgende factuurmaand geen gebruik maken
van mobiel internet. U kunt zelf beslissen of u voor de lopende factuurmaand extra MB's wilt bijkopen (zie
Extra's).

Extra internet 250 MB kost € 7,50 (€ 0,030 per MB)
Telfort Extra Internet 250 MB is een eenmalige toevoeging en dient elke keer opnieuw aangevraagd te worden.
U kunt Extra Internet 250 MB alleen aanvragen als u een internetbundel vanaf 500 MB heeft.
U ontvangt 250 MB voor de resterende factuurperiode waarin u deze heeft aangevraagd.
Resterend tegoed kan niet worden meegenomen naar een volgende factuurmaand.
U kunt Extra Internet 250 MB maximaal 4 keer per factuurmaand aanschaffen.
Op het moment dat u het tegoed van de Extra Internet 250 MB bundel heeft verbruikt, kunt u pas weer een
nieuwe Extra Internet 250 MB bundel aanvragen.
De internetsnelheid is gelijk aan de snelheid van uw internetbundel tenzij u een InternetVersneller heeft.
Het gebruik van internet in het buitenland wordt niet verrekend binnen de bundel. Hiervoor gelden andere
tarieven (zie Tarieven in en naar het buitenland).


Ik zou daar eens naar kijken als je graag extra MBs wil kunnen toevoegen!
Reputatie 3
Badge +9
Gewoon de bundel verhogen en lekker bij Simyo blijven, je weet nu tenslotte hoeveel je verbruik is en kan je daarop inspelen.
Tuurlijk Martijn, betaal jij dan de extra MB's die ik deze maand wil verbruiken?
Reputatie 3
Badge +9
Ik merk dat je de verantwoording niet bij jezelf zoekt, maar bij anderen neerlegt. Je kiest een een bundel met een aantal MB's, ga daar overheen dan kost dat geld. Het is niet onbeperkt wokken voor een vast bedrag. Je kunt bij Simyo voor een zeer scherp bedrag een bundel die bij je past nemen, en als blijkt dat dat te laag of te hoog is kan je die ook nog wijzigen. Ik heb die MB's niet verbruikt dat heb je zelf gedaan.
Dag Martijn,

Wellicht ben ik een Mobile-nono, maar ik verwachtte dat ik bij kon kopen, net zoals ik bij een benzinestation kan bijtanken. Uit de reactie van de aanbieder weet ik nu dat dit niet zo werkt bij Simyo, dus ga ik naar een ander tankstation. ik vind echter een opmerking zoals jij die maakt niet erg meedenkend, vandaar mijn vinnige reactie (12). 
Reputatie 3
Badge +9
Er zijn "ook door mij" wel meedenkende posts geplaatst, de opmerking "betaal jij de extra's MB's" kan ik niets mee.
Ik heb je aangeraden om je bundel te verhogen, maar het kan goed zijn dat Simyo niet je provider is. Maar welke provider bij je past weet je zelf het beste.
Reputatie 7
Badge +9

Wellicht ben ik een Mobile-nono, maar ik verwachtte dat ik bij kon kopen, net zoals ik bij een benzinestation kan bijtanken. Uit de reactie van de aanbieder weet ik nu dat dit niet zo werkt bij Simyo, dus ga ik naar een ander tankstation.

Bij de meeste kan je niet bijtanken. KPN (en Hi) en T-mobile knijpen de verbinding. Dan heb je nog internet, maar daar kun je ongeveer alleen me whatsappen. Een website bezoeken zal al heel lang duren. De voorpagina van nu.nl zal ruim anderhalve minuut laden.
Voordelen: Geen extra kosten, wel whatsapp en dingen die bijna geen data kosten.

Zoals ik eerder al zei: Telfort is een vreemde vogel. Daar kun je daadwerkelijk wel bijtanken. Daar kun je in mijn voorgaande post over lezen.
Voordeel: Geen onverwachtte kosten. Als je bundel op is heb je een keuze: Geen internet of bijbetalen.

Een groot deel van de providers gaan echter voor een tarief per MB nadat de bundel op is. Simyo(0,15 euro/MB) is daar een van, maar ook Vodafone(0,10 euro/MB), Ben(0,10 euro/MB) en ook Simpel.nl (2,50 euro per 50MB, dus 0,05euro/MB, maar met afronding naar boven naar 50MB). Hier kun je de meeste providers neerzetten! Simyo is zeker niet goedkoop daarbij, maar zoals je ziet is de methode bij de mobiele provider vrij normaal!

Daarnaast heb je nog een vreemde vogel: Robin Mobile. Die heeft een soort van Fair-use policy. Het is prijzig, maar dan heb je zo goed als onbeperkt internet.

Dat zijn zo ongeveer de opties! (mocht iemand nog andere weten, dan hoor ik dat graag!)

Dus als je wil bijtanken, gaan naar telfort! (Wel minimaal de 500 MB bundel nemen!)

PS. Martijn, ga geen ruzie zoeken. Je hebt meegedacht, maar Tamrouti zoekt andere opties. Hierboven staan er een paar en ik hoop dat Tamrouti er iets mee doet, want anders zit hij straks wel een jaar of 2 jaar vast aan een abonnement, waar hij niet tevreden mee is.
Badge +8
Hallo Ernst,

dank voor je reactie. ik heb zelf nog een kleine abo bij T-mobile lopen, maar wilde die niet "upgraden" omdat ik dan gelijk vast zat aan een jaarcontract en die een stuk duurder is dan Simyo. Ik heb dat contract nog niet opgezegd dus ik kan relatief eenvoudig terug, maar vind het wel jammer want voor al het overige ben ik zeer tevreden over Simyo (mijn zoon heeft al een aantal jaren een abonnement) en ik veel verwacht van 4G. Zoals gezegd 50,- Euro leergeld vind ik erg veel, vooral omdat het niet erg duidelijk op de website staat.


Hoi Tamrouti,

Je zult zelf moeten overwegen of dit iets is, wat het waard is om maandelijks meer voor te betalen. Je zat inderdaad bij de 100 4g testers. Jammer als dat niet doorgaat.
Er staat nergens op de website dat je data bij kunt kopen. Er staat wel vrij duidelijk dat de bundels voor de volgende maand te wijzigen zijn. De buiten bundel tarieven staan er ook. Ook kun je op Mijn Simyo zien hoeveel je hebt verbruikt en zo inschatten of het goed gaat. Maar inderdaad, als iets niet bij je past en wij kunnen je niet die vorm bieden die je wel graag wilt (dat gaat echt op de korte termijn nog niet komen, zoals Ernst aangeeft), dan vinden wij het ook jammer, maar kunnen we je niet tegenhouden.

Groetjes, Charlene

Wellicht ben ik een Mobile-nono, maar ik verwachtte dat ik bij kon kopen, net zoals ik bij een benzinestation kan bijtanken. Uit de reactie van de aanbieder weet ik nu dat dit niet zo werkt bij Simyo, dus ga ik naar een ander tankstation.

Bij de meeste kan je niet bijtanken. KPN (en Hi) en T-mobile knijpen de verbinding. Dan heb je nog internet, maar daar kun je ongeveer alleen me whatsappen. Een website bezoeken zal al heel lang duren. De voorpagina van nu.nl zal ruim anderhalve minuut laden.
Voordelen: Geen extra kosten, wel whatsapp en dingen die bijna geen data kosten.

Zoals ik eerder al zei: Telfort is een vreemde vogel. Daar kun je daadwerkelijk wel bijtanken. Daar kun je in mijn voorgaande post over lezen.
Voordeel: Geen onverwachtte kosten. Als je bundel op is heb je een keuze: Geen internet of bijbetalen.

Een groot deel van de providers gaan echter voor een tarief per MB nadat de bundel op is. Simyo(0,15 euro/MB) is daar een van, maar ook Vodafone(0,10 euro/MB), Ben(0,10 euro/MB) en ook Simpel.nl (2,50 euro per 50MB, dus 0,05euro/MB, maar met afronding naar boven naar 50MB). Hier kun je de meeste providers neerzetten! Simyo is zeker niet goedkoop daarbij, maar zoals je ziet is de methode bij de mobiele provider vrij normaal!

Daarnaast heb je nog een vreemde vogel: Robin Mobile. Die heeft een soort van Fair-use policy. Het is prijzig, maar dan heb je zo goed als onbeperkt internet.

Dat zijn zo ongeveer de opties! (mocht iemand nog andere weten, dan hoor ik dat graag!)

Dus als je wil bijtanken, gaan naar telfort! (Wel minimaal de 500 MB bundel nemen!)



Netjes uitgezocht Groentjuh, ik kwam op de zelfde resultaten. Omdat voor mij de toekomstige 4g en de afweging jaar- vs maandcontract speelt. (KPN maakt als enige vaart in mijn regio de komende maanden) heb ik mijn contract nog niet opgezegd

Blijf er moeite mee houden dat je verdomd goed uit moet kijken alvorens je een bestelling plaatst en een aantal zaken vooraf echt niet kan inschatten. Ik krijg daardoor altijd het gevoel dat je gen@@id wordt. Moet je voorstellen dat je het prijsmodel van de telco's naar de Automobiel verplaatst: mag je 1x per maand tanken en halverwege de maand kom je erachter dat je voor een nog onbekende periode een aantal malen een langere reis moet maken.

Ben uiteindelijk niet op "rantsoen" gegaan en ook het abo niet opgezegd, maar mijn data via een andere telefoon opgehaald. Ik neem Simyo in januari nog in overweging.
Badge +6
Netjes uitgezocht Groentjuh, ik kwam op de zelfde resultaten. Omdat voor mij de toekomstige 4g en de afweging jaar- vs maandcontract speelt. (KPN maakt als enige vaart in mijn regio de komende maanden) heb ik mijn contract nog niet opgezegd

Blijf er moeite mee houden dat je verdomd goed uit moet kijken alvorens je een bestelling plaatst en een aantal zaken vooraf echt niet kan inschatten. Ik krijg daardoor altijd het gevoel dat je gen@@id wordt. Moet je voorstellen dat je het prijsmodel van de telco's naar de Automobiel verplaatst: mag je 1x per maand tanken en halverwege de maand kom je erachter dat je voor een nog onbekende periode een aantal malen een langere reis moet maken.

Ben uiteindelijk niet op "rantsoen" gegaan en ook het abo niet opgezegd, maar mijn data via een andere telefoon opgehaald. Ik neem Simyo in januari nog in overweging.


Hoi Tamrouti,

Ik snap wat je aangeeft, echter proberen we op onze website onze (potentiële) klanten zo goed mogelijk in te lichten over de mogelijkheden die er zijn bij Simyo, daarom vind ik het vervelend dat je dit anders ervaart.

Maar fijn te lezen dat je een andere oplossing hebt gevonden en ons niet hebt verlaten 🙂.

Reageer