.

Beantwoord

Kan ik mijn bundels eerder laten starten voordat mijn nummerbehoud aanvraag is afgerond?

  • 2 July 2020
  • 4 reacties
  • 276 Bekeken

hallo,

Vanaf 2 augustus wordt mijn bundel geactiveerd met nummerbehoud.

Is het mogelijk om de bundel eerder te activeren, met het nummer wat ik nu gekregen heb, om vervolgens later wordt overgezet met mijn huidig nummer.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Tessanne 3 July 2020, 12:00

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hoeyke,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Dat kan zeker! Als we de bundels activeren begin je dan ook meteen met het betalen van deze bundels. Ben je je daar van bewust? We activeren de bundels niet direct omdat we willen voorkomen dat je dubbel gaat betalen (bij ons en bij de vorige provider).Ook moet je wel eerst de simkaart activeren, daarna kan ik de bundels voor je laten activeren. 

Ik hoor graag van je!

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo Tessanne,

Dus als ik het goed begrijp wordt eventueel na de activering vanaf 2 augustus mijn nummer overgezet? Het is namelijk goedkoper om de bundel nu van simyo te starten. Ik heb namelijk een dual-sim telefoon. 

Uiteraard wil ik voorkomen dat ik mijn nummer kwijt raak, omdat mijn bundel eerder is gestart. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Tessanne,

Dus als ik het goed begrijp wordt eventueel na de activering vanaf 2 augustus mijn nummer overgezet? Het is namelijk goedkoper om de bundel nu van simyo te starten. Ik heb namelijk een dual-sim telefoon. 

Uiteraard wil ik voorkomen dat ik mijn nummer kwijt raak, omdat mijn bundel eerder is gestart. 

 

Tessanne waarschuwt alleen dat als je je bundels voor nummerbehoud laat activeren, dat je dan mogelijk voor 2 abonnement betaald. Je betaald dan voor Simyo en voor je abonnement bij je vorige provider.

Je abonnement bij je vorige provider stopt pas nadat nummerbehoud is voltooid en Simyo begint op dat moment pas met het activeren van je bundels en dus het rekenen van de maandelijkse abonnementskosten. Hierdoor betaal je geen dubbele abonnementskosten.

Simyo kan je bundels ook al nu activeren, maar dat zal dan op je tijdelijke nummer zijn en de (abonnements)kosten bij je oude provider blijven doorgaan totdat nummerbehoud voltooid is. Opzeggen bij je oude provider kan ook niet, want dan kan je nummer niet mee, want die moet actief blijven bij je oude provider totdat nummerbehoud is afgerond.

Je Simyo simkaart, die je hopelijk al hebt ontvangen, moet je activeren op Mijn Simyo om je nieuwe Simyo aansluiting te activeren. Vanaf dan kan Simyo pas je bundels vroegtijdig activeren. Ook is het wenselijk om dat te doen voordat nummerbehoud uitgevoerd gaat worden, zodat je simkaart alvast actief is en het nummerbehoud dan gemakkelijker verloopt.

Hopelijk is het zo iets duidelijker wat Tessanne bedoeld.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hoeyke,

 

Wat Groentjuh toelicht klopt inderdaad, wil je nog steeds dat we de bundels activeren?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer