.

Beantwoord

Kan ik het nummer van mijn moeder overzetten naar een prepaid aansluiting?


Reputatie 1
Badge +2
Hoi Simyo

ik heb al een tijdje zitten zoeken op het forum maar helaas niet het antwoord gevonden.

Mijn moeder heeft een sim only abonnement dat ik een paar jaar geleden voor haar geregeld had via mijn vriendendeal. Aangezien ik al jaren haar administratie regel heb ik alle gegevens voor het inloggen op haar Mijn Simyo omgeving en ken ik haar simkaart nummer.

Nu komt het: zij is onlangs overleden en ik wil haar sim only abonnement omzetten naar een prepaid op mijn eigen naam.

Het meest belangrijke in dit verhaal is dat haar telefoonnummer (dat ooit overigens mijn eigen nummer was) behouden moet blijven.

Ik las dat er een contractovername formulier bestaat zodat ik haar abonnement kan overzetten naar een abonnement op mijn naam. Als dat rond is denk ik dat abonnement in een Mijn Simyo omgeving vervolgens om te kunnen zetten naar prepaid. Het lijkt mij wat omslachtig dus vraag ik mij af of het niet makkelijker en in 1 stap kan.

De post op haar naam, dus straks ook het nieuwe prepaid simkaartje dat verstuurd wordt, moet dus ook naar mijn adres worden gestuurd.

Kortom, hoe kan ik dit op de makkelijkste manier regelen, met uiteraard behoud van dat bewuste telefoonnummer?
icon

Beste antwoord door Sean 23 May 2016, 14:57

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Bink,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.

Je kunt het nummer van deze Sim Only aansluiting eenvoudig overzetten naar een Prepaid aansluiting. Hiervoor plaats je op Simyo.nl een Prepaid bestelling met nummerbehoud. Je hebt hiervoor alleen het te behouden nummer en het bijbehorende simkaartnummer nodig.
Als het abonnement contractvrij is, dan wordt het nummer binnen vijf werkdagen overgezet naar de nieuwe Prepaid simkaart.

Het is belangrijk dat je eerst via Mijn Simyo > Persoonlijke instellingen het adres wijzigt. Zo weet je zeker dat de nieuwe simkaart bij jou terecht komt.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Sterkte!

Sean
Reputatie 1
Badge +2
hoi Sean,

bedankt voor de reactie. Ik neem dat prepaid geen tenaamstelling heeft want ik kan natuurlijk wel het adres wijzigen in haar Mijn Simyo maar niet de naam van mijn moeder in mijn naam. Zij was immers de contractant. Gaat dat dan wel goed?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bink,

Bij nummerbehoud wordt er niet gekeken naar de naam van de contractant, dus dat betreft gaat het helemaal goed 🙂. Heb je nog verdere vragen hierover of heb je inmiddels de bestelling al geplaatst?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Tiury,

ja zojuist is de bestelling gedaan met nummerbehoud. Ik wacht af totdat ik de prepaid simkaart in huis heb en zal dan even testen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bink,

Helemaal goed. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, stel je vragen dan gerust. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +2
onlangs heb ik de simkaart ontvangen, in een oud toestel gezet, sms en beltest gedaan en alles werkt zoals het moet. Kan ook inloggen op Mijn Simyo met het oude nummer dat via nummerbehoud goed is overgezet. Inderdaad wel een andere omgeving qua layout dan een abonnement, maar allemaal heel duidelijk.

Ook bericht ontvangen dat het abonnement van mijn moeder is opgezegd. Kan alleen daar niet meer inloggen om de laatste facturen te downloaden. Is er toch nog een mogelijkheid om in die omgeving van het sim only abonnement te kijken of doe ik toch iets verkeerd? Graag hier nog even een antwoord op aub.

Heb nu vervolgens 2 nummers in de Simyo app gezet (het prepaid en mijn eigen sim only abonnement), maar om over te schakelen tussen de nummers moet je eerst uitloggen bij de een en vervolgens inloggen bij de ander in de app. Dat is een beetje gedoe, maar zal niet zoveel voorkomen.

Verder dus allemaal prima geregeld. Perfect Simyo!! 🆒:D
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Bink,

Wat goed dat alles is gelukt! Daar zijn wij enorm blij om!

Als een Sim Only abonnement is overgezet naar een Prepaid aansluiting dan is het helaas niet meer mogelijk om de facturen in te zien. Je krijgt dan enkel de Prepaid omgeving te zien. Als je de facturen wilt opvragen, kan ik deze wel opsturen. Laat je dan wel even weten welke facturen je wilt ontvangen?

Laat je van je horen?

Groetjes,
Ilias
Reputatie 1
Badge +2
Hallo LLias,

ik kreeg vandaag een berichtje via het emailadres van mijn moeder dat er een nieuwe factuur van 0,67 cent is.

Ik heb alle facturen t/m april 2016, dus dat moet de factuur van mei 2016 zijn en daarmee tevens een eindfactuur denk ik in verband met het beëindigde contract per 06 juni. Wil je die even per email naar mij sturen? Bedankt!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bink,

Dat kan! Zou je mij via een privé bericht het 06-nummer van je moeder en haar adresgegevens kunnen geven? Dan stuur ik de factuur naar je toe.

De factuur zal trouwens ook over een week online komen en dan kun je 'm zelf downloaden!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge +2
@Caspar, PB is verstuurd. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bink,

Bedankt namens Caspar! Hij is vandaag vrij en ik kan niet in zijn privéberichten kijken. Ik zorg ervoor dat hij nog een extra seintje van mijn kant krijgt zodat hij morgenochtend gelijk de factuur naar je kan mailen :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +2
alles top geregeld!! bedankt allemaal, slot kan er op, afgewikkeld

Gr.
Bink
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bink,

Prima! Fijn om te zien dat dit gestroomlijnd is gelopen allemaal 🙂 Mocht je nog ergens anders vragen over hebben horen wij dat graag!

Groetjes,
Jihane

Reageer