.

Beantwoord

Kan ik eerst een Prepaid nemen en dan direct een Sim Only?

  • 6 January 2017
  • 10 reacties
  • 343 Bekeken

Badge
Na een en ander te hebben doorgelezen vraag ik mij toch iets af.
Stel ik vraag een kaartje aan met sim only , in mijn geval alleen bellen en sms.
Ik betaal dan eenmalig de aansluitkosten van 14,99 euro.

Stel ik pak een kaartje met prepaid van 5 euro en krijg 7.50 euro beltegoed, maar ik zet na ontvangst mijn prepaid over na sim only.
Dan lees ik dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen omdat ik al klant ben en wordt ook nog die 7.50 in mindering gebracht op mijn abo kosten.

Is het dan niet voor iedereen raadzaam om nooit een sim only af te sluiten , maar altijd eerst een prepaid te pakken en deze enkele dagen later over te zetten naar sim only ???

Of mis ik hier iets en zit ik er misschien toch naast ?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 January 2017, 07:43

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Bertus,

zoals jij het zegt lijkt dit te klinkt het inderdaad alsof je minder geld hoeft te betalen als je eerst prepaid neemt.
Toch denk ik dat je iets over het hoofd ziet, ik heb niet alle feiten maar een moderator zal denk ik exact weten of deze weg klopt.
Als wat jij zegt waar is dan is er een soort van gat in het systeem inderdaad.

Groet Paul.
Badge
Ik vraag mij af wat ik hier dan over het hoofd zie ?
Ik heb ongeveer een week geleden een prepaid sim binnengekregen die mij 5 euro koste met 7.50 beltegoed.
Als ik inlog dan krijg ik de optie .. overstappen naar sim only en daar staat in de uitleg dat ik bij overstappen van prepaid naar symonly dat ik dan geen aansluitkosten hoef te betalen.

Het lijkt er dus op dat als je prepaid pakt en die naderhand omzet naar simonly 14.99 euro bespaart + de 2.50 die ik extra krijg voor mijn 5 euro.

Dus rechtstreeks een symonly starten is aanzienlijk duurder dan beginnen met prepaid die je dan overzet naar symonly.
Ik hoop dat een van de mods wat uitleg kunnen geven.

P.s. Heb vandaag een 2e prepaid besteld omdat de beide t mobiles op mijn dual sim phone in mijn locatie geen bereik meer hebben , en gelukkig simyo volle bak , prima bereik.

Groet Bertus
Reputatie 5
Badge +6
Hey Bertus,

ik ben ook benieuwd wat de reden ervan is of dat wij iets over het hoofd zien.
Fijn dat je met Simyo wel goed bereik hebt!

Groet Paul.
Bertus heeft het goed gezien, staat zo ook op de servicepagina.
Het verschil is een aantal toverwoorden.

Nieuwe sim only aansluiting, NIEUWE klant.
Overstappen van andere provider, NIEUWE klant.
Je bent dus eerst geen klant.

Overstappen van prepaid naar sim only, Simyo beschouwd dit niet als nieuwe klant het is eigenlijk een wijziging van een bestaande aansluiting.

Het is geen fout in het systeem maar een visie vanuit de provider.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

Ik ga het nu heel erg hard stellen...je hebt als consument een onderzoekplicht.

Bertus heeft zijn plicht gedaan, ik ga er vanuit dat meer mensen dit weten. Onderzoek voorafgaande een aankoop kan geen kwaad kun je wel zien.

Aanschaf auto, huis..noem maar op...je onderzoekt waar, wat past bij mij? Wat wil ik tegen welke prijs en dergelijke?
Reputatie 5
Badge +6
Ja Bertus,

goed gedaan je hebt goed gekeken en je kan dus het beste altijd met prepaid beginnen en daarna overstappen,
alleen weet ik niet of je dan meteen je abonnement ingaat of dat dat pas de volgende maand is.
Dit is toch een soort van gat, ik weet niet of Simyo dit expres heeft gedaan.
Ook gek waarom je bij sim only wel aansluitkosten moet betalen en prepaid niet.

Groet Paul.
Prepaid is anders dan sim only een andere methode.
Bij prepaid staat eigenlijk al bijvoorbeeld 5 eur klaar op de sim maar je activeert de bonus die je erbij krijgt. De handeling die nog nodig is is een kleinere stap dan bij sim only.
Een deel van de weg wordt mise en place genomen, andere instellingen.
Voorbereidende werkzaamheden. :)

Bij sim only activeer je niet alleen zelf de sim maar wordt het simkaartnummer (IMSI) dat bij je telefoonnummer komt op het netwerk geplaatst. Andere materie, andere wandelwijze.

2 totaal verschillende dingen prepaid en postpaid.
Badge
Hartelijk dank voor de uitleg, door het grote verschil in kosten dacht ik dat ikzelf iets over het hoofd had gezien.

Voor iedereen die dus een kaartje besteld bij simyo geldt dus.
Pak altijd eerst een prepaid en stap als je die binnen hebt over met de overstapknop naar simonly.
Dat overstappen duurt maar max 48 uur en je spaart daarmee de aansluitkosten van 14.99 uit.
Je betaalt wel 5 euro voor een prepaid maar krijgt daarvoor 7.50 beltegoed die met het overschakelen naar een abo verrekend worden. Totaal dus 14.99 + de extra 2.50 goedkoper uit dan meteen simonly bestellen.

Misschien is dit geschikt als sticky onderwerp voor de mensen die wel alles even doorlezen :-)

M.v.g. Bertus
Reputatie 5
Badge +6
Ja inderdaad Bertus,

goed research gedaan met mooi resultaat, ik weet alleen niet of de moderators wel willen dat dit een sticky onderwerp blijft aangezien het hun geld kost.

Groet Paul.
Tja Bertus, Paul.

Zoals gezegd, ik ga er vanuit dat er meer zijn die dit weten, zoals ik. Maar stel dat dit gebeurde dat er een TS een zelfde soort vraag zou stellen maar dan in de trend van....kan mijn prepaid worden gewijzigd in sim only? Dan zou een moderator, net als ik gedaan heb , liefdevol alles uitleggen, waarschijnlijk ook het verhaal van de aansluitkosten, de verrekening van het bestaande beltegoed. Dit is in het verleden door oud-moderators ook liefdevol uiteengezet. :)

Zo zie je maar weer, niet alleen de leon is lief. :)

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/proficiat-franswon-33181/index1.html#post152237

I.i.g. Simyo heeft er nooit een geheim van gemaakt het staat voor iedereen te lezen op de servicepagina.
Het enige wat ik mij zou kunnen voorstellen is dat er sprake zou kunnen zijn van een tijdspanne wat betreft aanvang prepaid aansluiting, omzetting naar sim only....bijvoorbeeld een maand of......
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BertusN,

Ik weet niet of je al officieel welkom geheten bent op het forum, aangezien ook al druk aan de slag bent in 'Raad het woord' 😉 Bij deze, van harte welkom op het Simyo forum!

Zoals PaulH en Friesian al hebben aangegeven, heb je jouw research heel goed gedaan 🙂 Het klopt dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen op het moment dat jij van Prepaid overstapt naar een Sim Only. Dit betekent ook direct dat je voordeliger uit bent als je start met een Prepaid. We laten de keus aan de klant of hij/zij wil starten met een Prepaid en deze direct wil omzetten zonder deze aansluitkosten.

Sommige klanten vinden het 'gedoe' het niet waard. Je zal natuurlijk even moeten wachten op bijvoorbeeld de internetbundel die je wilt hebben. Het zijn geen weken of maanden, maar inderdaad maximaal 2 werkdagen. Er zijn klanten die simpelweg een Sim Only willen, en niets anders. Zoals Friesian aangeeft, is het geen geheim en zullen wij altijd aangeven dat deze optie bestaat en is het ook al meerdere keren op het forum te vinden 🙂

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@PaulH & Friesian, bedankt voor jullie antwoorden en hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer