Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik eerst een Prepaid nemen en dan direct een Sim Only?

  • 6 januari 2017
  • 10 reacties
  • 340 Bekeken

Badge
Na een en ander te hebben doorgelezen vraag ik mij toch iets af.
Stel ik vraag een kaartje aan met sim only , in mijn geval alleen bellen en sms.
Ik betaal dan eenmalig de aansluitkosten van 14,99 euro.

Stel ik pak een kaartje met prepaid van 5 euro en krijg 7.50 euro beltegoed, maar ik zet na ontvangst mijn prepaid over na sim only.
Dan lees ik dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen omdat ik al klant ben en wordt ook nog die 7.50 in mindering gebracht op mijn abo kosten.

Is het dan niet voor iedereen raadzaam om nooit een sim only af te sluiten , maar altijd eerst een prepaid te pakken en deze enkele dagen later over te zetten naar sim only ???

Of mis ik hier iets en zit ik er misschien toch naast ?
icon

Beste antwoord door Friesian 8 januari 2017, 07:43

Bertus heeft het goed gezien, staat zo ook op de servicepagina.

Het verschil is een aantal toverwoorden.



Nieuwe sim only aansluiting, NIEUWE klant.

Overstappen van andere provider, NIEUWE klant.

Je bent dus eerst geen klant.



Overstappen van prepaid naar sim only, Simyo beschouwd dit niet als nieuwe klant het is eigenlijk een wijziging van een bestaande aansluiting.



Het is geen fout in het systeem maar een visie vanuit de provider.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4



Ik ga het nu heel erg hard stellen...je hebt als consument een onderzoekplicht.



Bertus heeft zijn plicht gedaan, ik ga er vanuit dat meer mensen dit weten. Onderzoek voorafgaande een aankoop kan geen kwaad kun je wel zien.



Aanschaf auto, huis..noem maar op...je onderzoekt waar, wat past bij mij? Wat wil ik tegen welke prijs en dergelijke?
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Bertus,

zoals jij het zegt lijkt dit te klinkt het inderdaad alsof je minder geld hoeft te betalen als je eerst prepaid neemt.
Toch denk ik dat je iets over het hoofd ziet, ik heb niet alle feiten maar een moderator zal denk ik exact weten of deze weg klopt.
Als wat jij zegt waar is dan is er een soort van gat in het systeem inderdaad.

Groet Paul.
Badge
Ik vraag mij af wat ik hier dan over het hoofd zie ?
Ik heb ongeveer een week geleden een prepaid sim binnengekregen die mij 5 euro koste met 7.50 beltegoed.
Als ik inlog dan krijg ik de optie .. overstappen naar sim only en daar staat in de uitleg dat ik bij overstappen van prepaid naar symonly dat ik dan geen aansluitkosten hoef te betalen.

Het lijkt er dus op dat als je prepaid pakt en die naderhand omzet naar simonly 14.99 euro bespaart + de 2.50 die ik extra krijg voor mijn 5 euro.

Dus rechtstreeks een symonly starten is aanzienlijk duurder dan beginnen met prepaid die je dan overzet naar symonly.
Ik hoop dat een van de mods wat uitleg kunnen geven.

P.s. Heb vandaag een 2e prepaid besteld omdat de beide t mobiles op mijn dual sim phone in mijn locatie geen bereik meer hebben , en gelukkig simyo volle bak , prima bereik.

Groet Bertus
Reputatie 5
Badge +6
Hey Bertus,

ik ben ook benieuwd wat de reden ervan is of dat wij iets over het hoofd zien.
Fijn dat je met Simyo wel goed bereik hebt!

Groet Paul.
Bertus heeft het goed gezien, staat zo ook op de servicepagina.
Het verschil is een aantal toverwoorden.

Nieuwe sim only aansluiting, NIEUWE klant.
Overstappen van andere provider, NIEUWE klant.
Je bent dus eerst geen klant.

Overstappen van prepaid naar sim only, Simyo beschouwd dit niet als nieuwe klant het is eigenlijk een wijziging van een bestaande aansluiting.

Het is geen fout in het systeem maar een visie vanuit de provider.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

Ik ga het nu heel erg hard stellen...je hebt als consument een onderzoekplicht.

Bertus heeft zijn plicht gedaan, ik ga er vanuit dat meer mensen dit weten. Onderzoek voorafgaande een aankoop kan geen kwaad kun je wel zien.

Aanschaf auto, huis..noem maar op...je onderzoekt waar, wat past bij mij? Wat wil ik tegen welke prijs en dergelijke?
Reputatie 5
Badge +6
Ja Bertus,

goed gedaan je hebt goed gekeken en je kan dus het beste altijd met prepaid beginnen en daarna overstappen,
alleen weet ik niet of je dan meteen je abonnement ingaat of dat dat pas de volgende maand is.
Dit is toch een soort van gat, ik weet niet of Simyo dit expres heeft gedaan.
Ook gek waarom je bij sim only wel aansluitkosten moet betalen en prepaid niet.

Groet Paul.
Prepaid is anders dan sim only een andere methode.
Bij prepaid staat eigenlijk al bijvoorbeeld 5 eur klaar op de sim maar je activeert de bonus die je erbij krijgt. De handeling die nog nodig is is een kleinere stap dan bij sim only.
Een deel van de weg wordt mise en place genomen, andere instellingen.
Voorbereidende werkzaamheden. :)

Bij sim only activeer je niet alleen zelf de sim maar wordt het simkaartnummer (IMSI) dat bij je telefoonnummer komt op het netwerk geplaatst. Andere materie, andere wandelwijze.

2 totaal verschillende dingen prepaid en postpaid.
Badge
Hartelijk dank voor de uitleg, door het grote verschil in kosten dacht ik dat ikzelf iets over het hoofd had gezien.

Voor iedereen die dus een kaartje besteld bij simyo geldt dus.
Pak altijd eerst een prepaid en stap als je die binnen hebt over met de overstapknop naar simonly.
Dat overstappen duurt maar max 48 uur en je spaart daarmee de aansluitkosten van 14.99 uit.
Je betaalt wel 5 euro voor een prepaid maar krijgt daarvoor 7.50 beltegoed die met het overschakelen naar een abo verrekend worden. Totaal dus 14.99 + de extra 2.50 goedkoper uit dan meteen simonly bestellen.

Misschien is dit geschikt als sticky onderwerp voor de mensen die wel alles even doorlezen :-)

M.v.g. Bertus
Reputatie 5
Badge +6
Ja inderdaad Bertus,

goed research gedaan met mooi resultaat, ik weet alleen niet of de moderators wel willen dat dit een sticky onderwerp blijft aangezien het hun geld kost.

Groet Paul.
Tja Bertus, Paul.

Zoals gezegd, ik ga er vanuit dat er meer zijn die dit weten, zoals ik. Maar stel dat dit gebeurde dat er een TS een zelfde soort vraag zou stellen maar dan in de trend van....kan mijn prepaid worden gewijzigd in sim only? Dan zou een moderator, net als ik gedaan heb , liefdevol alles uitleggen, waarschijnlijk ook het verhaal van de aansluitkosten, de verrekening van het bestaande beltegoed. Dit is in het verleden door oud-moderators ook liefdevol uiteengezet. :)

Zo zie je maar weer, niet alleen de leon is lief. :)

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/proficiat-franswon-33181/index1.html#post152237

I.i.g. Simyo heeft er nooit een geheim van gemaakt het staat voor iedereen te lezen op de servicepagina.
Het enige wat ik mij zou kunnen voorstellen is dat er sprake zou kunnen zijn van een tijdspanne wat betreft aanvang prepaid aansluiting, omzetting naar sim only....bijvoorbeeld een maand of......
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BertusN,

Ik weet niet of je al officieel welkom geheten bent op het forum, aangezien ook al druk aan de slag bent in 'Raad het woord' 😉 Bij deze, van harte welkom op het Simyo forum!

Zoals PaulH en Friesian al hebben aangegeven, heb je jouw research heel goed gedaan 🙂 Het klopt dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen op het moment dat jij van Prepaid overstapt naar een Sim Only. Dit betekent ook direct dat je voordeliger uit bent als je start met een Prepaid. We laten de keus aan de klant of hij/zij wil starten met een Prepaid en deze direct wil omzetten zonder deze aansluitkosten.

Sommige klanten vinden het 'gedoe' het niet waard. Je zal natuurlijk even moeten wachten op bijvoorbeeld de internetbundel die je wilt hebben. Het zijn geen weken of maanden, maar inderdaad maximaal 2 werkdagen. Er zijn klanten die simpelweg een Sim Only willen, en niets anders. Zoals Friesian aangeeft, is het geen geheim en zullen wij altijd aangeven dat deze optie bestaat en is het ook al meerdere keren op het forum te vinden 🙂

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@PaulH & Friesian, bedankt voor jullie antwoorden en hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer