.

Beantwoord

Kan ik een data-only abonnement nemen?

  • 16 July 2017
  • 2 reacties
  • 885 Bekeken

Ik wil zo voordelig mogelijk internetten, ook in buitenland. Ik heb nu internetbundel en begrijp dat ik deze niet in het buitenland kan gebruiken. Ik moet dus overstappen naar sim only. Vragen:
Moet ik nu perse bellen erbij nemen? Dan wordt het veel duurder!
Behoud ik deze maand het restant in mijn huidige internetbundel?
icon

Beste antwoord door Jihane 18 July 2017, 11:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Sim-Only is een bel/SMS bundel de basis van het abonnement. Deze is dus altijd nodig! Daarnaast is het mogelijk om een internetbundel extra daarbij te nemen. Andersom is helaas niet mogelijk.

Ik denk niet dat MBs mee gaan naar Sim-Only. Ik weet wel dat beltegoed wordt verrekend met de eerste factuur als je van prepaid naar Sim-Only overstapt. Een moderator kan daar mee over vertellen denk ik.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Brocky,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je overstapt van een Prepaid naar een Sim Only abonnement 🙂 Je kunt geen data-only simkaart nemen. Dat komt omdat de belbundel de basis vormt van de aansluiting. Je kunt daar dan een internetbundel aan toevoegen. Dit kun je vergelijken met een Prepaid. Het beltegoed vormt daar de basis - je kunt daar dan nog allemaal andere bundels aan hangen, maar het beltegoed is de basis.

Je kunt je internetbundel niet meenemen van Prepaid naar Sim Only. Je beltegoed wordt wel verrekend met je eerste factuur, maar internettegoed wordt niet overgeheveld. Omdat ik me kan voorstellen dat je dat jammer vindt, heb ik 1000 MB's toegevoegd aan je aansluiting. Je kunt dit cadeautje uitpakken door in te loggen op Mijn Simyo - zowel op de website als via de App. Zodra jij de MB's activeert, gaan ze in. Let je erop dat ze actief zijn in de maand waarin jij ze hebt geactiveerd? Als je dat in juli doet, dan zijn ze alleen in juli geldig. Doe je dat in augustus? Dan zijn ze alleen in augustus geldig.

Ik zie trouwens dat jouw optie 'Bellen in/naar het buitenland' nog uitstaat. Je kunt deze optie aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Zo zorg je ervoor dat je wel bereikt hebt in het buitenland 🙂 Zet je ook 'dataroaming' aan op je mobiel straks? Dat is belangrijk om te kunnen internetten in 't buitenland. Hier lees je meer over je bundels gebruiken in het buitenland.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer