.

Beantwoord

Kan ik een belplafond instellen?

  • 26 June 2012
  • 9 reacties
  • 2244 Bekeken

Badge
Hallo,

Kan ik instellen dat ik niet over mijn abonnement kan gaan?
En moet ik aansluitkosten betalen als ik nu al prepaid van simyo heb maar over wil gaan naar een abonnement?

BVD
icon

Beste antwoord door Alex 29 June 2012, 16:35

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mirjam,

Je kunt geen belplafond instellen bij een Simyo abonnement. Als je van prepaid overstapt naar een abonnement moet je wel de aansluitkosten betalen.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum mirjam,

Je kunt geen belplafond instellen bij een Simyo abonnement. Als je van prepaid overstapt naar een abonnement moet je wel de aansluitkosten betalen.

Groetjes,

Alex

 

hebben jullie een app waarmee je je data en belminuten bij kan houden? (iphone)
Reputatie 2
Badge +4
Beste 199724,

Simyo heeft helaas nog geen app hiervoor ontwikkeld. Mocht dit in de toekomst alsnog gebeuren, dan zullen wij dit kenbaar maken op dit forum en op www.simyo.nl.

Groetjes,

Manisha
Allereerst goedeavond toegewenst,.

Ben sinds vandaag klant bij jullie,.
Ik zie dat er her en der wat fouten op de website zijn,. Hopelijk is dat omdat jullie volop aan het ontwikkelen zijn.
Hopelijk word dat belplafond wel spoedig ingesteld,. De mogelijke risico's  van het ontbreken daarvan is voor mij altijd een reden geweest om 
geen abo te hebben, om zo mogelijke ellende te verkomen. Rekeningen die niet uit de hand lopen en geen overwachte(on) kosten vind ik een goede zaak. :)

Mvg H

p.s Ow en waarom heb ik 133 min inplaats van de 300 waarvoor ik hoogstwaarschijnlijk moet betalen:? Heb pas een paar minuten gebeld,..
Reputatie 7
Badge +9
 

hebben jullie een app waarmee je je data en belminuten bij kan houden? (iphone)


Wat betreft dataverbruik: My Data Manager app is voor IOS beschikbaar. Ik gebruik hem op mijn iphone 4s.  Ik heb de betaalde versie en deze is zeer uitgebreid. Je krijgt een heel goed overzicht van je dataverbruik. Bijna van minuut tot minuut. Zo is te merken dat er ook (ongemerkt) dataverbruik is. Ook al zit je op WiFi. Of ben je daarbuiten en doe je niks met je mobiel. Allemaal kilobytjes. Dit samen kan oplopen tot 1-2 MB per dag. In deze App krijg je er een uitgebreid overzicht van. Ik las op internet dat je mobiel in 'ruststand' van WiFi overschakelt naar 3G. Dat heb ik ook zelf kunnen constateren. Als ik de telefoon uit ruststand haal, zie ik regelmatig het 3G symbool overspringen naar het WiFi symbool.
Als 2e App gebruik ik Data Usage. Geeft ook goed overzicht en dataverbruikaangave komt min of meer overeen met bovenstaande App. Ik zie ook dat het verbruik aardig overeenkomt met wat in Mijn Simyo wordt aangegeven. Dus de Apps kloppen wel. Ook al heb ik een maandbundel van 500 MB, het is toch 30-60 MB wat hiervan per maand ongemerkt 'wegsluipt'. ;-)
Beide Apps krijgen goede beoordelingen.
Vanwege het ongemerkte dataverbruik zet ik 'Mobiele data' en '3G' uit. Heb je toch niet nodig als je geen gebruik maakt van  mobiel internet. 3G uitzetten spaart ook nog eens wat op je batterijverbruik.
En als ik dan eens ergens wil internetten, dan schakelt de mobiel automatisch over naar de instellingen waar je het aan kan zetten. Eventjes mobiel internetten en de MB's vliegen om je oren. Daar vergissen mensen zich wel eens in. Als je even stevig wil internetten, kan je beter zorgen dat je binnen je (een) WiFi omgeving bent. Ik denk dat je een mobiel sowieso niet moet gebruiken om er maar wat op los mobiel te internetten. Of je moet een grote bundel nemen. Maar dan nog. ;-)
Mijn tip is; het is goed mogelijk om je dataverbruik in de gaten te houden. Maak daar gebruik van. Het voorkomt problemen. Zet zelf 'Mobiele data' uit op je mobiel als je merkt dat je de limit van je databundel gaat bereiken.
Gewoon je verstand gebruiken dus. Pa heeft gesproken...;-)
hmm,. hehe,. 
Maar dan begin je metteen aan een veel groter efficiency topic,.
 Dit soort sluipende kosten/verkeer zie je op een heleboel punten, ik noem maar als voorbeeld die gpsmapproggies die keer op keer data moeten downloaden inplaats van gewoon de map op te slaan, waardoor je dus verplicht word tot een abo, omdat je er anders niks aan hebt,.Sta je dan in de middle of nowhere zonder 3g :S
Dat terwijl het ook anders kan. En tja verstand gebruiken, vroeger deed ik ook graag dingen in goed vertrouwen. 
Hopende op het beste.
Reputatie 5
Badge +10
Allereerst goedeavond toegewenst,.

Ben sinds vandaag klant bij jullie,.
Ik zie dat er her en der wat fouten op de website zijn,. Hopelijk is dat omdat jullie volop aan het ontwikkelen zijn.
Hopelijk word dat belplafond wel spoedig ingesteld,. De mogelijke risico's  van het ontbreken daarvan is voor mij altijd een reden geweest om 
geen abo te hebben, om zo mogelijke ellende te verkomen. Rekeningen die niet uit de hand lopen en geen overwachte(on) kosten vind ik een goede zaak. :)

Mvg H

p.s Ow en waarom heb ik 133 min inplaats van de 300 waarvoor ik hoogstwaarschijnlijk moet betalen:? Heb pas een paar minuten gebeld,..


Welkom op het forum H-J,

Wellicht dat dit er wel gaat komen, maar op dit moment is het verbruik enkel te controleren via je persoonlijke pagina. Je hebt minder minuten gekregen omdat je abonnement halverwege deze maand is in gegaan. Het aantal bel/sms en data units wordt dan naar rato berekend. Dat geldt ook voor de abonnementskosten voor de maand juli.

Als je foutjes bent tegen gekomen op onze website vernemen we graag welke foutjes dit zijn en waar ze staan. Als je wilt kun je in dit forum een topic starten of in één van de bestaande topics aangeven waar je tegen aan bent gelopen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
In de App Store kun je 2 Apps vinden 'Bundels' (uitgebreider en voor meerdere providers bruikbaar) en 'SimyoBelstatus' (alleen voor Simyo) voor IOS. Gebruik de zoekfunctie even. Beide Apps geven direct inzicht in het aantal belminuten en MB's dat / die je verbruikt hebt / nog over hebt. Ze zijn zo actueel als de gegevens die je vindt op je persoonlijke pagina. Ik weet niet of ze er ook voor Android of een ander OS zijn. Even googlen dus. ;-)

http://lesslines.com/simyo (= SimyoBelstatus website)

Ik vind beiden handig omdat je direct toegang hebt tot je basale gegevens en niet in hoeft te loggen op de website.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je bijdrage de leon. Ik heb My data manager sinds kort ook op m'n Ipad. Zal binnenkort mijn ervaringen hier eens delen.

Groetjes,

Alex

Reageer