.

Beantwoord

Kan ik de rinkeltijd verlengen?

  • 2 May 2016
  • 5 reacties
  • 2634 Bekeken

Ik zou graag de tijdsduur willen verlengen voordat het voicebericht komt.
Ik ben nu regelmatig te last met opnemen en dan moet ik weer terugbellen
icon

Beste antwoord door franswon 2 May 2016, 17:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Cor08,

Welkom op het Simyo forum.

De rinkeltijd (zo wordt dit genoemd) staat standaard op 20 seconden, je telefoon zou dus wel meer moeten overgaan. Je zou het eens kunnen proberen met je simkaart in een ander toestel.

Meer informatie vind je in dit topic https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/telefoon-vaker-over-laten-gaan-voordat-doorgeschakeld-wordt-naar-voicemail-20228
Badge +2
Ik schakel de voicemail altijd uit, vaak wordt die niet eens ingesproken en zelf laat ik ook nooit een bericht achter, is het echt dringend dan bellen ze, of ik wel terug of sturen een SMS of een Whatsapp.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cor08,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat de rinkeltijd voor jou net iets te kort is, kan natuurlijk gebeuren.

Zoals Franswon aangeeft, is het helaas niet mogelijk om deze rinkeltijd langer te maken. Vroeger was hier een mooi trucje voor, maar deze werkt helaas niet meer. De tip van PCfreak is wellicht goed. Als jij het niet belangrijk vindt dat er een voicemail ingesproken kan worden, kun je deze uitzetten door naar 12339 te bellen.

Dit zorgt ervoor dat er niet overgeschakeld wordt waardoor de rinkeltijd langer is. Er kan dan dus geen voicemailbericht achtergelaten worden. Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela
Beetje vreemd dat wanneer je denkt voicemail uitgezet te hebben via het menu, dit alleen tot gevolg heeft dat na de veel te korte rinkeltijd van 20 sec de beller gewoon afgekapt wordt. (Is dit een aanmoediging om terug te bellen en dus kosten te maken?) Je moet dus echt voicemail uitzetten via 12339 en niet via het menu van 1233.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi jeyking,

Goeie tip zeg! Angela had het natuurlijk ook al over het uitzetten via 12339, maar niet wat het voordeel daarvan was ten opzichte van het uitzetten van je voicemail via 1233. Heel erg bedankt voor je toevoeging!

Heb je verder nog vragen over de voicemail/rinkeltijd?

Groetjes,
Caspar

Reageer